Pumpen vs Rörken.....

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Alltid roligare att åka tillsammans...:D ,träffas på Pumpen typ vid 16.00 så tar vi lite småvägar ut..:tummenupp , eller andra förslag ?, kanske träffas tidigare ?
Om inte annat så står jag vid pumpen kl 16.00..:)

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Drutten skrev:
2340683 Alltid roligare att åka tillsammans...:D ,träffas på Pumpen typ vid 16.00 så tar vi lite småvägar ut..:tummenupp , eller andra förslag ?, kanske träffas tidigare ?
Om inte annat så står jag vid pumpen kl 16.00..:)

Tyvärr krashad hoj och spricka i handleden, så tji rörken för mig :(

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
URRJocke skrev:
2340881 Tyvärr krashad hoj och spricka i handleden, så tji rörken för mig :(
Jaså det blev en spricka iaf... :(
Hoppas att det inte gör allt för ont och att det läker fort :krama

Nä det är väl bara till att dra på sig stället och ta sig ut till Rörken nu....

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Bear skrev:
2342749 Jag säger som ReDan, när, var ,hur ??

//B

På Kinnekulle.... Bromsade på mig efter start och mål. Bestämde mig till slut att räta upp och gå ut på åkern... hoppade och studsade ett tag tyckte det var hur lugnt som helst. Sen började jag närma mig nästa kurva, så jag tänkte att det är nog ingen hitt att komma ut precis framför Dawan. Tänkte jag skulle prova att bromsa lite försiktigt... och då sa det bara swop och jag och hojen tumlade runt en del. Han inte ta upp handen så jag fick en spricka i tummen...

Var 7 timmar på akuten i lördags och skulle operera mig i måndags, men det hade läkt så bra hitills så de gipsade bara om, så skall jag rönka på fredag så får vi se om det blir operation eller inte.

Annars ingenting på kroppen :)

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Hoppsan :skrämd håller tummarna för att du slipper operation... :tummenupp

Jag och Nogger "modifierade" ju om din hoj lite på plats. :tungan
(så att vi kunde styra upp den på skamkärran)
Hur illa är det igentligen med hojen, du verkade ha oturen att slå i de mesta...

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Va trisst! Hoppas det läkert fort och hojjen inte blir dyr att reparera!
(De dära vtr'erna verkar få nyttja sina garage till max : )

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
URRJocke skrev:
2343153 På Kinnekulle.... Bromsade på mig efter start och mål. Bestämde mig till slut att räta upp och gå ut på åkern... hoppade och studsade ett tag tyckte det var hur lugnt som helst. Sen började jag närma mig nästa kurva, så jag tänkte att det är nog ingen hitt att komma ut precis framför Dawan. Tänkte jag skulle prova att bromsa lite försiktigt... och då sa det bara swop och jag och hojen tumlade runt en del. Han inte ta upp handen så jag fick en spricka i tummen...

Var 7 timmar på akuten i lördags och skulle operera mig i måndags, men det hade läkt så bra hitills så de gipsade bara om, så skall jag rönka på fredag så får vi se om det blir operation eller inte.

Annars ingenting på kroppen :)

Aj :3freak

Hoppas du (och hojen) läker fort så du hinner med att köra mera i år.:tummenupp

//B

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Affe_R1 skrev:
2343166 Hoppsan :skrämd håller tummarna för att du slipper operation... :tummenupp

Jag och Nogger "modifierade" ju om din hoj lite på plats. :tungan
(så att vi kunde styra upp den på skamkärran)
Hur illa är det igentligen med hojen, du verkade ha oturen att slå i de mesta...

Ja, tackar Affe och Nogger :tummenupp själv var det dåligt m kraft i handen ;)

Vart en jädrans massa skador på hojen:
- Kåpor sida och fram spruckna
- Bakkåpor sitter löst
- Fram stag vid kåpa inböjt
- Bromshandtag
- Stooor buckla i tank
- Krashpuckar trasiga
- Blinkerserna av
- Båda avgasrören buckliga
- Växelprelle borta och växelpinne skev
- Slipade handtag
- Skev i bakpartiet

ReDan skrev:
2343220 Va trisst! Hoppas det läkert fort och hojjen inte blir dyr att reparera!
(De dära vtr'erna verkar få nyttja sina garage till max : )

Det är inte ldirekt grabbarna m flyt just nu (jag och Zeal)...

Bear skrev:
2343425 Aj :3freak

Hoppas du (och hojen) läker fort så du hinner med att köra mera i år.:tummenupp

//B

Absolut!!!!

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Aj, det där lät inte skoj alls :(
Menade du att du gick av under bron eller? Jobbigt att gå av på snabbaste stället på banan.... Hoppas du läker fort!

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
fan jocke, det här ska nog lösa sig förstår du. :)
kul o se dig häromdan o du såg ju ut o må bra.
men vem fixar i källaren nu då? :|
blir lite paus i det nu lr?
/z

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Attans tråkigt att du skadat dig, hoppas du läker fort.

Synd du inte var med och beskådade min åktur över den där åkern förra året så kanske du hade kunnat härma mig och stannat oskadad på andra sidan.

Om det nu var där under bron i snabbvänstern du gick rakt fram? Men då förstår jag inte vad du menar med "bromsa på dig". Där borde du väl inte behöva bromsa alls med din hoj, det är ju bara att svänga.

Last edited:

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Verkar läka bra, slapp operation nu så det satt på nytt gips idag. Så skall gå med det i tre veckor, sen ha skena ett par till...

Ja, skit att jag skulle testa att bromsa lite, annars hade det vart helt lugnt.
Varför svängde du inte själv då ;) he he jo, inte lika rutinerad valde fel sak att göra helt enkelt... Skulle lagt ner mer bara.

Kreuger skrev:
2350092 Attans tråkigt att du skadat dig, hoppas du läker fort.

Synd du inte var med och beskådade min åktur över den där åkern förra året så kanske du hade kunnat härma mig och stannat oskadad på andra sidan.

Om det nu var där under bron i snabbvänstern du gick rakt fram? Men då förstår jag inte vad du menar med "bromsa på dig". Där borde du väl inte behöva bromsa alls med din hoj, det är ju bara att svänga.

Tja,
Har hållt på i källaren endå... måste få den klar... lite stökigt att inte använda vänstern bara, men det går :D

Hur gick det med din hoj nu rå?

zeal skrev:
2345005 fan jocke, det här ska nog lösa sig förstår du. :)
kul o se dig häromdan o du såg ju ut o må bra.
men vem fixar i källaren nu då? :|
blir lite paus i det nu lr?
/z

Last edited:

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
URRJocke skrev:
2350449...........Ja, skit att jag skulle testa att bromsa lite, annars hade det vart helt lugnt.
Varför svängde du inte själv då ;) he he jo, inte lika rutinerad valde fel sak att göra helt enkelt... Skulle lagt ner mer bara.

Jag blev avträngd av Håkan när han bromsa och valde ett annat spår rätt vad det var. Hade jag svängt hade jag kört på honom och det hade nog slutat ännu värre med tanke på att det gick i 230 inför kurvan och antagligen omkring 200 när jag gick av eftersom jag aldrig bromsade alls, hade fullt upp med att räta upp cykeln innan asfalten tog slut. Att gå rätt av där är inget att skämmas för. Det du gjorde fel som kanske mer rutin räddat dig från var att bromsa ute på åkern. Där skulle du bara gett fan i bromsarna och hållt i dig så har det säkert gått bra. Visst känns det obehagligt att korsa banan där borta men de som åker på asfalten har ju betydligt bättre möjligheter att bromsa och byta spår så jag valde att lita på att de skulle se mig ute på åkern och undvika kollision med mig. Det gick ju bra :D

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
O tusan, var det Trollis? Ja, jag skulle ha skitit i bromsarna och glidit ut på andra sidan så hade det varit lugnt... man lär sig så länge man lever ;)

Kreuger skrev:
2351833 Jag blev avträngd av Håkan när han bromsa och valde ett annat spår rätt vad det var. Hade jag svängt hade jag kört på honom och det hade nog slutat ännu värre med tanke på att det gick i 230 inför kurvan och antagligen omkring 200 när jag gick av eftersom jag aldrig bromsade alls, hade fullt upp med att räta upp cykeln innan asfalten tog slut. Att gå rätt av där är inget att skämmas för. Det du gjorde fel som kanske mer rutin räddat dig från var att bromsa ute på åkern. Där skulle du bara gett fan i bromsarna och hållt i dig så har det säkert gått bra. Visst känns det obehagligt att korsa banan där borta men de som åker på asfalten har ju betydligt bättre möjligheter att bromsa och byta spår så jag valde att lita på att de skulle se mig ute på åkern och undvika kollision med mig. Det gick ju bra :D

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
URRJocke skrev:
2352337 O tusan, var det Trollis? Ja, jag skulle ha skitit i bromsarna och glidit ut på andra sidan så hade det varit lugnt... man lär sig så länge man lever ;)

Nej, Håkan Stensby från Linköping.

Har varit på Kinnekulle hela dagen idag. Var tyvärr flera olyckor, även med folk som skadade sig, ett nyckelben, en hjärnskakning och nån arm. Minst fyra hojar blev rätt illa däran. Flera som lärde sig den hårda vägen....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...