Pungtering

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
I måndags la jag på nya sulor på cykeln och i torsdags lyckades jag köra in en spikj***el i bakdäcket.
Nu är frågan: Vågar man laga pungteringen och köra som vanligt eller är det bara att hosta upp 1500 för ett nytt bakdäck.

Att få en PUNG-tering måste gjort jävligt ont!!! :D (f´låt, kunde inte låta bli...)

"pungtering" :rofl

jaja hursomhelst har du väl inget att förlora på att testa med en lagning. jag fick tom det gratis av min lokala däckhandlare när jag råkade ut för en liknande grejj. Jag har för mig att det höll för mig.

Om däck killen vet vad han gör så kan han laga det utan risk för att det läcker.

Har i nästan alla mina däck kört någon gång med plugg. För Murphys lag säger att man får punka när man har nytt däck på.

Jag fick också en spik i mitt nuvarande bakdäck när det nästan var nytt. Jag lagade det hos en däckfirma för några tior. 500 mil och några toppningar senare så håller det fortfarande.

Inga problem!

Hållet lagas inifrån med en vulkad kattkuk. Och däcket är som nytt igen, själva lagningen ska du du inte betala mer än 150:- för, exkl. av/påmontering.

Att någon skulle reagera var ju oundvikligt... att just du gjorde det, ja, inte är det osannolikt, haha...

/B
exiteme skrev:
Att få en PUNG-tering måste gjort jävligt ont!!! :D (f´låt, kunde inte låta bli...)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick