Nej, det funkar inte till slangar. Du behöver lagningslappar till slangar.Funderar på att köpa punkaspray att ha med på gammelhojen som har slangar i däcken.
Fungerar det öht till slangar?
Någon sort som är bättre eller sämre, eller kan man lika gärna köpa på Biltema?
Beror på hur stort hålet är (men slang är lite mer hårdpumpat så man får nog handpumpa lite)Nej, det funkar inte till slangar. Du behöver lagningslappar till slangar.
Enklast är att ha en reservslang med sig på hojen.
Ofta nog är hålet i slangen större än en knappnål, tro mig när jag säger att punkaspray är en dålig idé till och med på vanlig cykel.
Skulle precis posta samma inlägg men du hann före, har en sån i min toppbox. Köpte min på Biltema. Köpte en minikompressor hos Biltema för ändamålet, den var värdelös så jag slängde den. Har numera en minikompressor som jag köpte från en webbshop som ligger i Laholm. har inte testat den än.Jag har också använt spray på MC-däck med slang med gott resultat, körde senast flera dagar innan jag bytte slangen.
En sådan här däremot funkar naturligtvis bara på slanglöst.
View attachment 461746
Men med de patronerna som följer med behövs ingen kompressor.Har numera en minikompressor som jag köpte från en webbshop som ligger i Laholm
Kanske lite dumt formulerat,kompressorn är naturligtvis för att kunna pumpa däcken om nån mack inte finns i närheten. Det händer ju på långresor att däcken tappar lite luft.Men med de patronerna som följer med behövs ingen kompressor.
Patronerna är för att pumpa däcken vid punktering. Har man tappat lite luft efter en långkörning så tar man väl närmaste mack, eller i nödfall den medhavda kompressorn.@Jonas_Västerås
Ja du kan pumpa däcken med de patronerna...
Inte konstigt att du inte känner något i ratten.Kör man tubeless på cykel så fyller man ju med en vätska som jag tror är exakt samma som i punkaspray.
Jag tog faktiskt en skvätt sån vätska till bildäcket med pyspunka för 1-2 år sedan och det håller tätt fortfarande. Kanske inte att rekommendera med tanke på balanseringen men jag känner inget i ratten.
Inte konstigt att du inte känner något i ratten.
Vätskan balanserar ju hjulet. Utom vid bromsning och acceleration. Föregårende mening är vad jag tror.
Samma ide som balangseringskulor. Men lägre pris.
balanseringskulor – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
Själv vid punktering på trampcykeln tog jag upp hjulet i duschen, tog ut ventilen och kopplade på duschslangen och körde i så mycket vatten som möjligt. Pumpade sedan hjulet med luftpump och cyklade till skolan. Vatten har väl ca 1000 ggr så hög täthet som luft så läckaget (med vatten vid hålet) minskar kanske 33 ggr. Efter skolan så var det bara att cykla hem. Det var på vintern så bakhjulet var stenhårt.
Håller med. Det verkar otroligt. Jag har ingen bil och tänker inte testa på hojen. Men vill du kolla om detta med vätska/ balanseringskulor fungerar så är det ju lätt på en bil. Tryck dit lite balanseringvikter på fälgen med vätska.Nja, jag tror inte det helt på det. I ett perfekt hjul ja, men ett perfekt hjul behöver inte balanseras.
Var kommer kulorna/vätskan placera sig ifall hjulet kastar radiellt? I hög fart kommer dom ju söka sig ut till den plats på hjulet där radien är störst, och eftersom gummi inte är helt stumt kommer kulorna/vätskan dra ut däcket extra mycket där och därmed förvärra balanseringen.
Knappast märkbart på trampcykeln men med bilen i 110 km/h skulle det kunna tänkas bli märkbart.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari