Bästa är att byta däck men det går även att laga det..DennisR1 skrev:Fick punktering på bakdäcket häromdagen. Fyllde på med en burk punkasprej och det blev tätt. Nu till frågan..... Går det att köra så utan att göra något åt det? Eller ska jag bytta däck eller skaffa en slang?
kör till närmaste däck firma och laga/byt så fort du kan och ta det väldigt lungt när åker dit..DennisR1 skrev:Fick punktering på bakdäcket häromdagen. Fyllde på med en burk punkasprej och det blev tätt. Nu till frågan..... Går det att köra så utan att göra något åt det? Eller ska jag bytta däck eller skaffa en slang?
Tack för råden grabbar får fixa det.........blom skrev:kör till närmaste däck firma och laga/byt så fort du kan och ta det väldigt lungt när åker dit..
Kreuger skrev:Lite motfrågor.
.
Nu sitter det ett nytt däck på......Tack för hjälpenZeb_Macahan skrev:Risken för att det KAN gå illa är skäl nog att laga pronto! Benbrott och dödsfall för något så uppenbart onödigt kan vi väl spara på?
Punkaspray är en tillfällig lösning som är till för att ta sig till däckverkstan och laga det "på riktigt". Farten bör hållas på en moderat nivå.
//jaG
"Punkasprey" kan sätta sej i ventilen med läckage som följd...:-(DennisR1 skrev:Fick punktering på bakdäcket häromdagen. Fyllde på med en burk punkasprej och det blev tätt. Nu till frågan..... Går det att köra så utan att göra något åt det? Eller ska jag bytta däck eller skaffa en slang?
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |