Qickshift

Who Dare Wins

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2010
Hoj
R1-08 Såld R1-02 Såld R1-98 (stulen)
Quickshift

Har funderingar på att investera i powercommander och quickshift. Är dock lite lat och för dum för att söka själv, så jag tänkte hör med er framför allt vilken typ av QS man ska ha och vart man kan köpa den. Tänkte lämna den till Peter på Alviks mc för montering och inställning. Är det nått mer man bör byta samtidigt ( tex. Luftfilter eller liknande)? Tänkte fortsätta med originalsystemet, bra eller anus??:confused: Kom med förslag.

Hojen är en R1 -08.

Tacksam för förslag. " glad amatör ".:tummenupp

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Mecka!!

Skaru mecka med det och ändra med PC så bör man väl byta filter och slip-on åsså kanske det blir ett såntdäringa 02motstånd för lambdan. Men å andra sidan kanske det går att klämma ur lite mer mos med en PC bara, och resten original. Kolla runt lite på nåt forum hur andra gör och vad de har mappat för kurvor. Det där snacket med att det vart mycket stor skillnad utan bänkkörning köper jag inte. Viktigast är nog bänkningen, Peter Svensson kan ju detta. Tala om bara hur mycket deg du vill plöja in, och vad som blir bäst. Annars äju fjädringen viktig åxå, i alla fall på Midlanda lägdan.:)

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Har du stålomspunna bromsslangar? Original isf byt!
Vad kör du med för bromsbelägg? Original isf byt!
Sådär nu blev du minst 2 sek snabbare! :tummenupp

Vad kör du med för däck? Byt till klibbiga racedäck!
Hoppla där kapade du 2 sek till!

Vad kör du med för fjädring? Öhlins är dyrt men bra!

Ovanstående skulle jag satsa på i första hand. PC, luftfilter och annat är ju kul men kanske inget som gör någon jätteskillnad. Bättre att satsa på nya däck lite oftare och bantid ist för att hojen låter mer.

Vill du absolut ha quickshift så kör jag med Esner grejer. Tänk på att en felaktigt inställd quickshift kan sabba växellådan.

Who Dare Wins

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2010
Hoj
Har du stålomspunna bromsslangar? Original isf byt!
Vad kör du med för bromsbelägg? Original isf byt!
Sådär nu blev du minst 2 sek snabbare! :tummenupp

Vad kör du med för däck? Byt till klibbiga racedäck!
Hoppla där kapade du 2 sek till!

Vad kör du med för fjädring? Öhlins är dyrt men bra!

Ovanstående skulle jag satsa på i första hand. PC, luftfilter och annat är ju kul men kanske inget som gör någon jätteskillnad. Bättre att satsa på nya däck lite oftare och bantid ist för att hojen låter mer.

Vill du absolut ha quickshift så kör jag med Esner grejer.
Tänk på att en felaktigt inställd quickshift kan sabba
växellådan.

Tackar för alla förslag!!

Anledningen att jag har snöat in på powercommander är att jag har förstått att jag måste ha den för att koppla in QS, eller har jag fel?
Effekten i hojen är mer än tillräcklig som den är.
Stålomspunna slangar står på önskelistan redan, vilka bromsbelägg rekommenderas? Däcken jag kör på är dunlop sportsmart om jag inte minns fel, funkar bra både på bana och gata. Givetvis vore det bästa en uppsättning fälgar till och lite kladdigare däck, men det är det där med ekonomin oxå...
Fjädringen borde helt klart bytas för att anpassas till "mittsverige lägdan", där all körning kommer att genomföras.

Som sagt tack för förslagen, dax att ta fram beställningsformuläret och miniräknare, sen är det bara att hålla tummarna för att det blir VÅR snart!!

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.

Anledningen att jag har snöat in på powercommander är att jag har förstått att jag måste ha den för att koppla in QS, eller har jag fel?
Stålomspunna slangar står på önskelistan redan, vilka bromsbelägg rekommenderas? Däcken jag kör på är dunlop sportsmart om jag inte minns fel, funkar bra både på bana och gata. Givetvis vore det bästa en uppsättning fälgar till och lite kladdigare däck, men det är det där med ekonomin oxå...
Fjädringen borde helt klart bytas för att anpassas till "mittsverige lägdan", där all körning kommer att genomföras.

Som sagt tack för förslagen, dax att ta fram beställningsformuläret och miniräknare, sen är det bara att hålla tummarna för att det blir VÅR snart!!

Kan ha slangar om du kollar längden.:)

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08

Om man har en power commander kan man köpa till en QS modul (killbox) och qs-brytare.

Cordona har en killbox som heter PQ8 till den kopplar du en brytare som sitter på växelstaget. Då behöver du ingen PC.

Sen finns det lite olika. kör man honda kan man köpa en HRC box. Dom har allt i ett. DVS som en PC men med inbyggd killbox modul. Då kopplar man bara brytaren till den.

Finns även Bazzaz box. Dom finns att få med QS, soppa justering(PC) och traction control i samma box. Dom e rätt billiga med. Men då måstre man hitta nån i sverige som kan mappa dom.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Finns några belägg som är riktigt bra. Galfers racebelägg har lång livslängd, hyfsat grepp men dålig känsla (enl. mig). SBS DC racebelägg (finns en street variant också har jag för mig) är grymma. Bra grepp, fin känsla men livslängden är si och så. Finns ännu värre också som heter SBS DS (sinterbelägg) har pratar vi tvärstopp men priset gör att dessa inte sitter på min hoj. Jag kör med SBS DC! :tummenupp

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Carbone Lorraine SBK5 brukar funka rätt bra på mittsverige tills man börjar köra runt minuten blankt. Sen är det EBC Extreme PRO som gäller. Mycket bra bett och håller rätt länge. Ring Johan på Alviks så löser det sig. Säj att du är NRS medlem också. Då brukar man kunna få lite rabatt.

Who Dare Wins

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2010
Hoj
Carbone Lorraine SBK5 brukar funka rätt bra på mittsverige tills man börjar köra runt minuten blankt. Sen är det EBC Extreme PRO som gäller. Mycket bra bett och håller rätt länge. Ring Johan på Alviks så löser det sig. Säj att du är NRS medlem också. Då brukar man kunna få lite rabatt.

Nu börjar det likna nått!! Antecknar så att pennan glöder.
Ner till minuten blankt är det många timmars ( läs säsongers) körning kvar till...
Medlem i NRS tänkte jag bli när jag lämnar in ansökan om RR licensen nån gång den närmaste månaden.
Skall sätta mig och kolla upp beläggen på internet och se om nått faller i smaken.

Ska kolla upp längden på slangarna.

Kul att ha med kunniga och trevliga individer att göra!:tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nu börjar det likna nått!! Antecknar så att pennan glöder.
Ner till minuten blankt är det många timmars ( läs säsongers) körning kvar till...
Medlem i NRS tänkte jag bli när jag lämnar in ansökan om RR licensen nån gång den närmaste månaden.
Skall sätta mig och kolla upp beläggen på internet och se om nått faller i smaken.

Ska kolla upp längden på slangarna.

Kul att ha med kunniga och trevliga individer att göra!:tummenupp
EBC funkar för 59:eek:r, SBS för 57:eek:r och lägre... :tummenupp

Who Dare Wins

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2010
Hoj
Har kollat upp Cordona PQ8 Quickshift och det verkar intressant då jag inte behöver powercommander, nån som har erfarenhet av den??

Bromsbeläggen Carbone Lorraine sbk5 verkar oxå hamna på listan samt stålomspunna slangar.

Blir nog bra det här bara snön kan försvinna snart!!:mad:

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...