Quickshifter Expansion module

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Hoj
Honda CB600F 2012
Hej
Jag behöver lite hjälp. Har jag förstått saken rätt om jag utgår från att nedanstående produkt är tillräcklig för att jag ska kunna växla utan att använda kopplingen om jag redan har en PowerComander installerad på hojen

Om svaret är ja, finns det någon som vet om det går att hitta en som passar till en Honda cb600f 2012? Jag har sökt på nätet utan att hitta något.

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Kan inte gå i god för just den där produkten men jag köpte en Healtech Quickshifter förra sommaren till min Yamaha. Funkar till de flesta hojar så säkert även din, ca 3000:- för hela kittet.

Grymt nöjd med denna i vilket fall!

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Du behöver även en Dynojet qs sensor som kostar ca 3000. Sensorn monteras på växelaxeln och jag tror att du måste kolla om den ska vara pull eller push, dvs om den ska bryta vid tryck eller drag beroende på hur ditt länkage ser ut och om du vill ha gatväxlat eller raceväxlat. I ditt fall skulle jag nog rekommendera en billigare lösning med en Healtech eller HM lite qs.

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Hoj
Honda CB600F 2012
Om det redan finns en Power Commander installerad hur gör man då när man ska installera Healtechs Quickshifter? På deras hemsida står det:

2.4. I have other products installed on my bike, can I still use your iQSE?
Yes, the iQSE is a standalone quickshifter and it will work with any other modifications and products, including products from Dynojet, Bazzaz, etc.
If the iQSE is used together with a product that connects to the same 2-pole connectors, connect the plugs in-line. The iQSE plugs should always be the last in the chain i.e. connected directly to the injector or ignition coil plugs.

Men går det att göra detta utan att klippa sladdar och koppla själv?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hej
Jag behöver lite hjälp. Har jag förstått saken rätt om jag utgår från att nedanstående produkt är tillräcklig för att jag ska kunna växla utan att använda kopplingen om jag redan har en PowerComander installerad på hojen

Om svaret är ja, finns det någon som vet om det går att hitta en som passar till en Honda cb600f 2012? Jag har sökt på nätet utan att hitta något.
Din Honda ska ju helst ha en växellåda som funkar bra med Quickshifter och alla Honda har inte det.
Exempel
och här får Guy Martin en falsk neutral mellan två växlar
men går det så går det :7peta

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Vet inte hur PCn är kopplad men med healtechen får du med en liten givare som kopplas på växelpetaren, ett par kabel-byglingar som du ska koppla mellan nuvarande inkopplad kabel vid tändstiften samt tillbaka på stiftet.
Sist är det en modul du kommer koppla dessa 2 saker till. Vet inte hur din skruv-vana ser ut men installationen är rätt lätt, det svåra är väl att lyfta tanken isåfall och komma åt kablarna ovanpå cylindrarna.

Finns lite installationsfilmer på tuben och säkert någon som gjort det på din hoj innan om du letar lite. Att det inte skulle fungera på Honda har jag aldrig hört.

:)

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Hoj
Honda CB600F 2012
Tack för svar!

Det visade sig att på min modell ska kablarna från QS sitta på tändspolarna och inte på spridarna där PC sitter.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...