Rädda mina katter :(

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Han kanske är budist

Utan att vara kattkännare så kan jag garantera att det kommer bli ett problem, speciellt med 2 st revirpinkande hankatter.
Men å andra sidan kanske hon får sig ett skott i musen och blir positiv till slut ?

hankatter måste kastreras annars kan de inte vara inomhus överhuvudtaget. de kissar i hörnerna även om de är såkallat rumsrena.
men en god tanke annars hehe

Om jag tar dom så kan dom vara ute så mycket dom känner för det på sommaren, men det kan bli ett problem... Att min katt inte trivs med dom, eller kan hon bli van att ha dom omkring sig?

det är helt olika från katt till katt. beror även på hennes ålder. är hon gammal så lär hon inte trivas med två vildingar som vill leka med henne.
sen kan hon vara väldigt revirtänkande och aldrig kunna komma överens med dem.
honkatter kan vara väldigt bitska, precis som i människovärlden :D

Last edited:

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Jag tror hon skulle bli glad att ha någon att leka med. Jo hon är lite lat men hon kan nog smita iväg när hon inte orkar mer ;D Men skulle det gå att ha en liten test period? För då kan man se om hon blir helt galen eller om hon blir lite van efter någon vecka?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag tror hon skulle bli glad att ha någon att leka med. Jo hon är lite lat men hon kan nog smita iväg när hon inte orkar mer ;D Men skulle det gå att ha en liten test period? För då kan man se om hon blir helt galen eller om hon blir lite van efter någon vecka?

Inte för att va sån, men du bor i Tullinge, och Speedgirl i Södraste Skåne.
Kan du verkligen tänka dig att köra land och rike runt för 2 katter?

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Har en kompis som kör lastbil och kör skåne-uppsala. Så det är inga problem så =)

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10

jag vet inte om det är så bra för dem. jag tog dem från småland ned till skåne i fredags, sen igår åkte de till ett annat ställe. sen skulle du uppåt i landet (en lång bit) och för att kanske sen åka tillbaka igen. jag vet inte om de uppskattar det så mycket.
du har ingen alls aning om vad din katt tycker om andra katter?
jag har sett hur illa det kan gå nämligen när unga katter bor ihop med äldre.
Men jag älskar att du är så engagerad :)

Tommy.exe

Guest
jag vet inte om det är så bra för dem. jag tog dem från småland ned till skåne i fredags, sen igår åkte de till ett annat ställe. sen skulle du uppåt i landet (en lång bit) och för att kanske sen åka tillbaka igen. jag vet inte om de uppskattar det så mycket.
du har ingen alls aning om vad din katt tycker om andra katter?
jag har sett hur illa det kan gå nämligen när unga katter bor ihop med äldre.
Men jag älskar att du är så engagerad :)

Haha... Du vill ju inte bli av med dom :) tss tss

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Jag var kattvakt för något år sen och då blev hon bara skygg och ville inte vara så nära. Men jag tror det hadde funkat om dom fick lite tid. Men det var dock en hona..

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag var kattvakt för något år sen och då blev hon bara skygg och ville inte vara så nära. Men jag tror det hadde funkat om dom fick lite tid. Men det var dock en hona..
Det brukar gå bättre när de nytillkomna är ungkatter, blir inte samma revirfråga då. Sen så kan det bero lite på om gammelkattan är kastrerad eller inte. Men det är individuellt och stora frågan är hur social den gamla katten är, en del är ensamkatter medan andra går bra ihop med vad man än presenterar dem för.

Men det kan eventuellt bli lite bråk och fräs första tiden innan hon accepterar dem. Och skulle det absolut inte funka så finns de ju närmare Kakan då. :hihi

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
....tror klåda och andningsbesvär är lindrigt jämfört med att försöka duscha en katt på regelbunden basis....

Såg nu att jag behöver förtydliga mig lite.... Det är alltså inte ett schampo utan mer som ett balsam som man sprayar på katten...

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:) :va Hur gick de där till, jo jag kan nog ha katterna mycke för de är 2. Men här hos mej blir dom inomhus katter på 30 kvm.
Plus att de bor hos en som jobbar 12 timmar varje passvända som hon jobba.
Vana av katter har jag sen jag föddes tills jag flyttade till sthlm.
Hittar inte speedgirl nån annan så får hon höra av sig så får vi se vad vi kan hitta för lösning. De är ju en liten bit mellan henne och mej...

Markus du slutar då aldrig att förvåna

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Du verkar vara en riktigt mysig typ...:dummer

Jag gissar bara nu. Du äter varje dag djur som blivit mördade för din skull. Trots att det både påverkar klimatet något enormt jämfört med vegetarisk alternativ och troligtvis orsaker djuren en hel del lidandet. Av någon ologisk anledning försöker du nu påvisa att jag har en inhuman inställning till liv? Att två katter får somna in i famnen på sin matte försöker du påvisa skulle vara värre än de hundratusentals djur som blir avrättade varje dag i detta land?

Jag fattar inte. Funderar du mycket över olika arters rätt till liv?

Han kanske är budist

Det är jag iofs delvis men nu försökte jag göra mig lustig över hinduismen.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Jag vet av egen erfarenhet att det brukar ge med sig efter en/ett par veckor. Och det är lättade att placera 2st SMÅ hankatter med en hona än 2st stora hankatter med en hona, eller två vuxna hankatter med en annan hankatt.

Det kommer säkerligen fungera bra, be din kompis hämta upp dem nu så har du att göra i helgen *potträning, klösträning mm* :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:

Markus du slutar då aldrig att förvåna

Ja ursäkta att jag är djur-vän. :rolleyes:
Om du inte ville ha dem så blir det nog svårt att skylla på mig i alla fall. :hej

Jag gissar bara nu. Du äter varje dag djur som blivit mördade för din skull. Trots att det både påverkar klimatet något enormt jämfört med vegetarisk alternativ och troligtvis orsaker djuren en hel del lidandet. Av någon ologisk anledning försöker du nu påvisa att jag har en inhuman inställning till liv? Att två katter får somna in i famnen på sin matte försöker du påvisa skulle vara värre än de hundratusentals djur som blir avrättade varje dag i detta land?

Jag fattar inte. Funderar du mycket över olika arters rätt till liv?

FYI:
Man avrättar inte djur, man mördar inte djur och djur blir inte gravida och de sitter inte i fängelse. Vad än ni lärt er på era anti-imperialistiska möten. :fakta

Disney-generationen, fnys.

Last edited:

MC Doktorn

Guest

Gör inte det för då kanske du blir en råtta eller något annat mindre trevligt i ditt nästa liv :gnissla

:) :va Hur gick de där till, jo jag kan nog ha katterna mycke för de är 2.
Hittar inte speedgirl nån annan så får hon höra av sig så får vi se vad vi kan hitta för lösning. De är ju en liten bit mellan henne och mej...

Se där :) Jag har ju erbjudit mig att köra katterna en bra bit på väg mot dig.

Det verkar som fartflickan har beslutsångest och att någon annan vekar sugen på dom så...

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...