Mjaha, man kanske skulle skriva av sig lite då:
Helgen gick i fjäderbytandets tecken, eftersom SKöld åker tillförlitlig Kawwa
så ägnade vi fredagen åt lite plock med fjädring både på den å på min hoj. Två gafflar samt fyra bakfjädrar provades på hans hoj, tre bakfjädrar på min.. Annars finns inte mycket att säga om fredagens övningar.
Lördag:
Kval 1, tuffade runt som bäst på en 1:12,9 vilket räckte till en tionde startruta, fjäderbyte igen eftersom Sköld ville ha fjädern som jag hade på..
Kval 2: Nya däck fram å bak, (tack för tipsen Kisa!) fast förbättrade mig inte i min första "stint", vilade mig i form en smula å åkte ut med 6-7 minuter kvar. Bättrade mig tydligen dom två sista varven till en 1:12,3 innan avflaggning. Behöll därmed min tionde ruta på gridden.
Lördagkvällen ägnades åt popcornpoppande samt verktygshämtning till offkeff's mekande med växelådan som hotat att ramla ur... Jo vi fick en tvitaktare i vårt tält, dock en trevlig sådan, varmkörandet var ytterst begränsat pga soppabrist
Söndag:
Warmup, tänkte ta 5-6 varv bara för att känna mig fram å inte köra slut på däck, på första varvet kom Jonas brakande som en raket på min vänstra sidan in i ejje, rakt fram, i en en jäkla fart. Jag undrade vad som flugit i honom, förklaringen efteråt var minst sagt skumma bromsar. Det där måste du fixa till nästa år Jonas, du höll på att ge mig hicka! Nöjd med mina varv så åkte jag in.
Race: Fick en kass start, kopplingshugg så det skrek om det, tappade ett par placeringar, Jonas kom om med en ytterrökare in i esset tror jag. Jag bestämde mig för att minsan inte ge mig utan tog rygg på honom. Framför Jonas låg Joakin Lundén tror jag. Provade några gånger att ta mig om den blomsterprydda in i ejje och lyckades med det till slut. Partiet mellan esset å ejje är nog enda stället på den banan jag inte märker av något effekthandikapp nämligen. Lundén kvar att ta då, han fick ett jäkla kasst spår i depåsvängen så jag kunde lätt gasa om honom redan i utgången på start och mål, sen var det helt tomt framför. Nästa gubbe var bra jäkla långt framför, Fick se Jonas hoj ligga vackert på räcket i utgången av depåsvängen vilket fick mig att fundera på vad tusan som hade hänt, men inga bårar eller sjukvårdare ute så jag lugnade ner mig. Såg mysko ut däremot.
Depåskylten visade som mest +8 tror jag men avståndet minskade i takt med att jag blev tröttare, var nere på +3 som minst med 4-5 varv kvar. Var oerhört slut i kroppen runt varv 12-15, stönade högt i hjälmen varje gång jag gick in i hårnålen mitt för depån. Men det blev bättre å jag tog i lite mer de sista varven och det kändes som en befrielse när jag såg "P8 +4" med ett varv kvar!
Summa sumarum: jag slog nytt personbästa med en sekund över helgen, nu nere på 1:11,6. En åttonde plats i SO-finalen är inte helt fel pinkat, jag är nu mer än nöjd!
Vill tacka Petjo å Sköld för lån av grejor, alla andra jag glömt för andra saker jag lånat eller fått tips om plus givetvis alla som kom å hejade på, ducatister såväl som ickeducatister. Nu återstår en lång vinters funderande om vad man ska göra nästa år, ska man lägga ner eller fortsätta? Sponsorer sökes i så fall, snälla! Jag var/är sveriges mest osponsade förare ju!
/B
Helgen gick i fjäderbytandets tecken, eftersom SKöld åker tillförlitlig Kawwa

Lördag:
Kval 1, tuffade runt som bäst på en 1:12,9 vilket räckte till en tionde startruta, fjäderbyte igen eftersom Sköld ville ha fjädern som jag hade på..
Kval 2: Nya däck fram å bak, (tack för tipsen Kisa!) fast förbättrade mig inte i min första "stint", vilade mig i form en smula å åkte ut med 6-7 minuter kvar. Bättrade mig tydligen dom två sista varven till en 1:12,3 innan avflaggning. Behöll därmed min tionde ruta på gridden.
Lördagkvällen ägnades åt popcornpoppande samt verktygshämtning till offkeff's mekande med växelådan som hotat att ramla ur... Jo vi fick en tvitaktare i vårt tält, dock en trevlig sådan, varmkörandet var ytterst begränsat pga soppabrist
Söndag:
Warmup, tänkte ta 5-6 varv bara för att känna mig fram å inte köra slut på däck, på första varvet kom Jonas brakande som en raket på min vänstra sidan in i ejje, rakt fram, i en en jäkla fart. Jag undrade vad som flugit i honom, förklaringen efteråt var minst sagt skumma bromsar. Det där måste du fixa till nästa år Jonas, du höll på att ge mig hicka! Nöjd med mina varv så åkte jag in.
Race: Fick en kass start, kopplingshugg så det skrek om det, tappade ett par placeringar, Jonas kom om med en ytterrökare in i esset tror jag. Jag bestämde mig för att minsan inte ge mig utan tog rygg på honom. Framför Jonas låg Joakin Lundén tror jag. Provade några gånger att ta mig om den blomsterprydda in i ejje och lyckades med det till slut. Partiet mellan esset å ejje är nog enda stället på den banan jag inte märker av något effekthandikapp nämligen. Lundén kvar att ta då, han fick ett jäkla kasst spår i depåsvängen så jag kunde lätt gasa om honom redan i utgången på start och mål, sen var det helt tomt framför. Nästa gubbe var bra jäkla långt framför, Fick se Jonas hoj ligga vackert på räcket i utgången av depåsvängen vilket fick mig att fundera på vad tusan som hade hänt, men inga bårar eller sjukvårdare ute så jag lugnade ner mig. Såg mysko ut däremot.
Depåskylten visade som mest +8 tror jag men avståndet minskade i takt med att jag blev tröttare, var nere på +3 som minst med 4-5 varv kvar. Var oerhört slut i kroppen runt varv 12-15, stönade högt i hjälmen varje gång jag gick in i hårnålen mitt för depån. Men det blev bättre å jag tog i lite mer de sista varven och det kändes som en befrielse när jag såg "P8 +4" med ett varv kvar!
Summa sumarum: jag slog nytt personbästa med en sekund över helgen, nu nere på 1:11,6. En åttonde plats i SO-finalen är inte helt fel pinkat, jag är nu mer än nöjd!
Vill tacka Petjo å Sköld för lån av grejor, alla andra jag glömt för andra saker jag lånat eller fått tips om plus givetvis alla som kom å hejade på, ducatister såväl som ickeducatister. Nu återstår en lång vinters funderande om vad man ska göra nästa år, ska man lägga ner eller fortsätta? Sponsorer sökes i så fall, snälla! Jag var/är sveriges mest osponsade förare ju!
/B