Räkna om nettolön till brutto?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Finns det nån enkel formel där man kan räkna om vad en nettolön man har skulle motsvara i brutto? Det blir så jäkla många skattenivåer ju mer man tjänar och mitt huvud har inte varit i skolan på många år så det är helt oanvändbart i sådana här sammanhang. Hilfe bitte!

Nettolön / (1 - skattesatsen) = Bruttolön

1 - skattesatsen ska vara decimaltal. :) Om skatten är 26 % blir det (1 - 0,26).

segt att behöva betala 10 000- drygt i skatt på lönen, men man kanske inte ska klaga ändå!
Tänker såhär ibland, man borde bo i ett land med låga skatter, skulle jag bli riktigt allvaligt sjuk eller råka ut för en svår olycka så betalar jag ju bara 1,000,000- 2,000,000 för det så är saken biff. Här i detta skattehelvete får jag ju betala 900:- plus att dom har mage att ta 1800:-/ år för mediciner:) Drar detta lite långt nu så missförstå mig rätt, Betalar betydligt mer än 10,000:- i skatt per månad med glädje faktiskt. Ni får gärna kalla mig galen men så är det, Mina barn får därutöver en riktigt bra utbildning nästan gratis:)
Ds. Svar på din fråga om skatt så kan den endast besvaras om du har fast månadslön utan tillägg och att du aldrig jobbar övertid.

Last edited:
Tänker såhär ibland, man borde bo i ett land med låga skatter, skulle jag bli riktigt allvaligt sjuk eller råka ut för en svår olycka så betalar jag ju bara 1,000,000- 2,000,000 för det så är saken biff. Här i detta skattehelvete får jag ju betala 900:- plus att dom har mage att ta 1800:-/ år för mediciner:) Drar detta lite långt nu så missförstå mig rätt, Betalar betydligt mer än 10,000:- i skatt per månad med glädje faktiskt. Ni får gärna kalla mig galen men så är det, Mina barn får därutöver en riktigt bra utbildning nästan gratis:)
Ds. Svar på din fråga om skatt så kan den endast besvaras om du har fast månadslön utan tillägg och att du aldrig jobbar övertid.

Om du har en inkomst som uppbringar en skatt på 10 lakan per månad, så finns det länder med fungerande sjukvård och lägre skatt än Sverige. Framförallt har Sverige en svårsmält moms.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick