Ränneslätt 2010

J-Nil

Rock'n roll and Brew
Gick med
17 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -99
Tjena!

Har för avsikt att anmäla mig till Ränneslätt men vet inte om jag ska välja "Motionär" eller "Öppet spår", vad är skillnaden på dessa? Har inte kört mer än ett KM i höstas och är en rookie inom enduron.

Mvh Jonas

S-näs

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2010
Hoj
1986 Honda XR600R
Motionär är gemensam start sen en begränsad tid där man försöker kör så många varv som möjligt innan tiden är slut. När tiden är slut får du inte köra ut på nytt varv.

Öppet spår: du har en viss tid på dig, och du får köra hur du vill.

Största skillnaden är nog nivån på förarna samt hur många det är. ÖS är nog lite snällare.

Det är bara att köra! :yoparty

J-Nil

Rock'n roll and Brew
Gick med
17 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -99
Tack för infon! Det var som jag misstänkte. Har anmält mig till öppet spår och licensen är betald! Kommer bli apkul! :yoparty

Fyll gärna på i tråden med allt ni kan och vet om detta spektakel :tummenupp

Mvh Jonas

J-Nil

Rock'n roll and Brew
Gick med
17 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -99
Bottenfärg

Försöker klura ut vilken bottenfärg jag skall ha för denna klassiker. Enligt tilläggsreglerna för Ränneslätt står det "enligt licens". Jag har löst en tillfällig licens och kan inte genom tilläggsreglerna/svemos regler förstå vilken färg jag skall ha då jag ska köra öppet spår (16-65år) med tillfällig licens.

Antingen är det?: Röd botten, Svarta siffror (Motion 16-29år) alt. Gul botten, Svarta siffror (Bredd 16-65år)

Mvh Jonas

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Försöker klura ut vilken bottenfärg jag skall ha för denna klassiker. Enligt tilläggsreglerna för Ränneslätt står det "enligt licens". Jag har löst en tillfällig licens och kan inte genom tilläggsreglerna/svemos regler förstå vilken färg jag skall ha då jag ska köra öppet spår (16-65år) med tillfällig licens.

Antingen är det?: Röd botten, Svarta siffror (Motion 16-29år) alt. Gul botten, Svarta siffror (Bredd 16-65år)

Mvh Jonas

Kikade men blev inte riktigt klok jag heller.:va
Är säkert inte dödsnoga..
dra iväg ett mail till dom :)

OT.

Är de nå fler folk som ska köra?
Jag kör Motion 30-39

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Kikade men blev inte riktigt klok jag heller.:va
Är säkert inte dödsnoga..
dra iväg ett mail till dom :)

OT.

Är de nå fler folk som ska köra?
Jag kör Motion 30-39

Låter kul, enduro har man inte provat än så länge. Hur lång e banan? Antar det finns en hemsida om man googlar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tack för infon! Det var som jag misstänkte. Har anmält mig till öppet spår och licensen är betald! Kommer bli apkul! :yoparty

Fyll gärna på i tråden med allt ni kan och vet om detta spektakel :tummenupp

Mvh Jonas

Vad hade du för nummer, så kan man se om du fastnade på bild eller film. Jag och en polare stod på berget och filmade och fotade från 08.00 till 11.00.

J-Nil

Rock'n roll and Brew
Gick med
17 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -99
Vad hade du för nummer, så kan man se om du fastnade på bild eller film. Jag och en polare stod på berget och filmade och fotade från 08.00 till 11.00.

Tjena!

Hade 1214 med gul botten, skulle vara skitkul om man fastnat på bild/film! :yoparty Det blev 1-1 mellan mig och kullen samt en oavgjord (tog alternativen andra varvet) :tummenupp

Detta var mitt första Ränneslätt men ej mitt sista, helvete va skoj detta va!

// Jones

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ska scanna bilderna och filmerna så ska vi se om man inte hittar nått tror jag har sett nuffrorna nånstans. Dom har jag 11,6Gb film att gå igenom.. :D

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Körde oxå motion 30-39 med startnummer 495. Min lilla salva på ungefär 17 svordomar borde ekat över berget då jag stod nästan helt uppe på första varvet och väntade på folk som kört fast. Vi var väl en 5 hojar som stod snyggt uppradade i slutet på backen där det bara fanns ett spår....

Jubelmongot som kom nerifrån och helt enkelt sket i att vi stod där och rammade alla höll jag på att klösa ut ögonen på när mina ekrar flög all världens väg när han stod och spekade över mitt framhjul :mad:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tjena!

Hade 1214 med gul botten, skulle vara skitkul om man fastnat på bild/film! :yoparty Det blev 1-1 mellan mig och kullen samt en oavgjord (tog alternativen andra varvet) :tummenupp

Detta var mitt första Ränneslätt men ej mitt sista, helvete va skoj detta va!

// Jones

Tja du hade inte fastnat på bild i allafall men när jag gått igenom film materialet så fick jag med dig 2ggr i allafall så de var väl dom varven om du bara avverkade 2 ?

Här finner du klippen med dig...

Nr1214 på Berget

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Fastnade oxå på berget första varvet...
efter ca 5-10 min så tappade jag humöret helt :mad:
förstår inte att de ska vara så svårt å köra framåt =)

Men men... man kom ju förbi tillslut.
http://www.youtube.com/user/TeamSteffco#p/u/4/t1MQOoFKH8Y
så såg kön ut före mig.. kör förbi i del 3.

Kom iallafall runt 4 varv.. plats 181.
Är inte riktigt nöjd med tiden.
Men de är väl bara å träna mer helt enkelt.

J-Nil

Rock'n roll and Brew
Gick med
17 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -99
Tja du hade inte fastnat på bild i allafall men när jag gått igenom film materialet så fick jag med dig 2ggr i allafall så de var väl dom varven om du bara avverkade 2 ?

Det blev 3 varv och en ca-tid på 50 min per varv :tummenupp men hehe, det ser ju inte ut vara nåt direkt flyt i åkningen.. sista delen i klippet innan utför berget " BROMS! hjälp! här går det utför.. :D men, som sagt, det var tokroligt!

Tack för detta Rav3n!

// Jones

MC Doktorn

Guest
Körde oxå motion 30-39 med startnummer 495. Min lilla salva på ungefär 17 svordomar borde ekat över berget då jag stod nästan helt uppe på första varvet och väntade på folk som kört fast. Vi var väl en 5 hojar som stod snyggt uppradade i slutet på backen där det bara fanns ett spår....

Jubelmongot som kom nerifrån och helt enkelt sket i att vi stod där och rammade alla höll jag på att klösa ut ögonen på när mina ekrar flög all världens väg när han stod och spekade över mitt framhjul :mad:

Låter som motionsklasserna är värst. :Hästhuvud

S-näs

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2010
Hoj
1986 Honda XR600R
Körde klass 4, Söndag.
Om ni har bilder/film på mig vore det upskattat!
(Även 145 är av intresse, samma dag och klass)
//J

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Nytt filmklipp som jag lagt upp från Rännerslätt, mest på polaren och några bekanta som deltog. Men kom ju med fler i klippen så ni får väl se om ni känner igen er om ni körde Öppna spåret.

Rännerslätt 2010 Öppnaspåret

polaren ska lägga upp bilderna han har därifrån i ett galleri på nätet så länkar jag till de senare samt att de kommer en lite längre film med de mesta materialet som filmades.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras