Rättvisa är skipad

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
kajlyl skrev:
Stod i Psykologi B boken... kan kolla upp det nogrannare i mitten av januari ;)

Man kan förändra människor grovt mycket, att denna killen själv ville det gjorde ju saken bara lättare :p

Bwaha, oki. Uffe Ekman som ansvarig utgivare eller? Ser fram emot källhänvisningen.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
kajlyl skrev:
Suck! Vad är det för skit de tutar i er på gymnasiet? Eller hittar du bara på?

Lite kunskap är mycket värre än ingen kunskap.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
varför är detta nu så svårt att tro på?
Ser ni det som en komplett omöjlighet att man skulle kunna förändra en människas tycke med några års behandling? :va :kocko

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
kajlyl skrev:
Ser ni det som en komplett omöjlighet att man skulle kunna förändra en människas tycke med några års behandling? :va :kocko
Kan "shrinken" upprepa behandlingen på någon annan med samma resultat?

Kan några års "behandling" göra dig till bög?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
kajlyl skrev:

Ja. Men för all del, kom igen med din källa. Jag är inte sämra än att jag kan ändra mig. Men jag vill gärna ha lite mer än lösa hänvisningar till en gymnasiebok att hänga upp det på. Vad är det för roligt gymnasium du går på?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Bingo skrev:
Kan "shrinken" upprepa behandlingen på någon annan med samma resultat?

Kan några års "behandling" göra dig till bög?
på fråga ett: ja om det är samma förutsättningar, alltså personen i fråga inte vill tända på killar

på fråga två: mycket möjligt, men då jag inte är direkt sugen på o bli bög, så hade det nog varigt lite svårare... men det är nog möjligt

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
kajlyl skrev:
Jo där finns pengar att spara!!
gå till baka till gammalt bröd och regn vatten. 4 m2 klarar de väl sig på... o.s.v....

svenska fängelsen är en dröm för t.ex. ryssar, de åker hit begår några brott och skiter blankt i om de åker fast..

Holger skrev:
ja tyvärr är det ju så att om man har det illa blir man än vinnare hur än det går när man gör brott i sverige....

Det där ska ni inte uttala er om eftersom ni aldrig avverkat ett fängelsestraff.

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
kajlyl skrev:
Jo där finns pengar att spara!!
gå till baka till gammalt bröd och regn vatten. 4 m2 klarar de väl sig på... o.s.v....

svenska fängelsen är en dröm för t.ex. ryssar, de åker hit begår några brott och skiter blankt i om de åker fast..

Kajly du verkar vara bakom flötet ganska rejält. Tortyr... seriöst?? Sen tycker jag det är dålig stil av dig att dra allmänna slutsatser om ryssar..

För övrigt tycker jag argumenten av dom flesta här håller lågstadiet nivå.. sätt er vid skolbänken några år till för det behöver ni.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Fearless skrev:
Kajly du verkar vara bakom flötet ganska rejält. Tortyr... seriöst?? Sen tycker jag det är dålig stil av dig att dra allmänna slutsatser om ryssar..

För övrigt tycker jag argumenten av dom flesta här håller lågstadiet nivå.. sätt er vid skolbänken några år till för det behöver ni.
Skippa personangreppen :ajjabajja

Troligen förblindad av TV dokumentärer :p
Men jämnför man deras fängelser med våra så är våra i klass med ett dåligt hotel :va

med ryssar så mena jag så klart inte alla... men några finns det allt som smiter hit o busar :gnissla

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
kajlyl skrev:
Skippa personangreppen :ajjabajja

Troligen förblindad av TV dokumentärer :p
Men jämnför man deras fängelser med våra så är våra i klass med ett dåligt hotel :va

med ryssar så mena jag så klart inte alla... men några finns det allt som smiter hit o busar :gnissla

ber om ursäkt.. var dumt av mig.. ska inte upprepas :huvet

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fearless skrev:

Usch nej, det var ju där Kajkyl lärt sig att bögar kan avprogrammeras. Men men, svaret på detta kommer i Januari?

Och vill du har bättre argument är du välkommen! Börja du!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fearless skrev:
aldrig bra att besvara en orätt med en annan orätt. Bättre att lida orätt än att göra orätt.

Den eller? Ja och nej. För rättssystemet, ja. På rättsäkerhetens altare "offras" ett och annat brott som förblir ostraffat. I det aktuella fallet rörde det dock inte rättsystemet som sådant, utan ett medborgargarde, eller en ensam pappa. Jag kan i vanliga fall sitta rätt länge och argumentera om varför det är en jävligt dålig idé, men som sagt i detta fallet gör jag inte det.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Personligen tycker jag att dödsstraff är fel MEN, skulle jag få tag på en pedofil med mitt eller för den delen nån annans barn. Skulle jag då vända utåin på vederbörande?

svar: JA!!

Det e väldigt lätt o sitta o moralisera, om hur fel det e att ta lagen i egna händer. När nån sen rattfull kör ihjäl ens barn är det nog inte lika lätt att hålla igen.

Det går väldigt fort att förverka sin rätt att leva!!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Haha, rätt åt honom. Hoppas han led riktigt ordentligt.

Till alla de som skulle vända ut&in på pedofiler undrar jag hur ofta de gör det om året. För lycka till att slå ner en person om amn inte slagit på 5 år. Som om man skulle bli en He-man bara för att man tycker han gör fel. Så förnedrande om pedofilen skulle slå ner er....

Att vända en person som inte vill går inte. Man måste vilja själv.
Jag vet en som skulle kunna få kanylen att bli bög under 6 månader :rofl

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
380 volt till pungen anser ja

tror ni polisen sliter ihjäl sej för detta mord eller?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
pini skrev:
tror ni polisen sliter ihjäl sej för detta mord eller?

Hahahahaha :lol

Nää, inte precis.
"Oj, här är visst fällande bevis - ojsan, inte meningen att tappa det i en brasa!"

Förundersökningen läggs ner pga. brist på bevis - fallet avskrivet, inns inte mer. Så, allt klart, NÄSTA!

Eller inne hos polischefen: "ääähhh, skit i detta nu, vi drar hem till mig o spelar Vice City på mitt nya silverplaystation - så bjuder jag på grannens HB, vad sägs?" chefen: "suck... jajadå, pallar inte med sånt här onödigt!"

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
kajlyl skrev:

Man kan förändra människor grovt mycket, att denna killen själv ville det gjorde ju saken bara lättare :p

Nu har vi hamnat lite väl OT, tillbaka till ämnet nu :fatta!

det stod nog snarare i B psykologiboken :)

Vad för sorts "chockterapi" syftar du på?

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Mavve skrev:
Till alla de som skulle vända ut&in på pedofiler undrar jag hur ofta de gör det om året. För lycka till att slå ner en person om amn inte slagit på 5 år. Som om man skulle bli en He-man bara för att man tycker han gör fel. Så förnedrande om pedofilen skulle slå ner er.

Shit pommfritt :kocko

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Om min lillasyster på 4 år blivit utsatt för en pedofil så går man inte på med bara nävar utan använder sin thai-boxing till o sparka,knäa,armbåga,knytnäva han tillbaka till fosterstadiet. I såna lägen finns inga gränser,tror jag hade flippat totalt!
O andra sidan så hade man nog inte gjort ngt sånt här själv utan tagit med div kompisar, utrustat sig med lite basbollträ,knivar, för att försäkra sig om o ta den jäveln.

Djungelns lag, visst det låter kanske sjukt i vissas öron men jag tror många andra håller med

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife