Rättvisan skipad, Billisten får bära skulden

Nicotin

Guest
jag hann inte se motorcykeln, därför måste den ha kört för fort...
Undrar hur bilisten kunnat avgöra om hojen kom i för hög fart el inte..:confused:
Då han förmodligen inte tittade innan han svängde..
Skulle tro att han satt och tänkte på annat när han svängde..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vem som får bära skulden vet man ju inte, bilisten är ju bara anklagad än så länge.
/J

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
med en skicklig advokat så kan bilisten komma undan likt förbannat ändå det gjorde O-J:näsblod

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
haha, läs också: 30-åring svårt skadad efter vansinnesfärd

Jo, jag läste båda och blev lite förvånad över hur det kan svänga. Visserligen står det i den första notisen att bilföraren kunde varit bländad av solen, men det framgick tydligt att det ansågs att Mc-föraren gjort mest fel.

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Man blir bara så förbannad över allt hat mot just sporthojar... slutsatsen minuter efter olyckan var ju självklart att det var sporthojens fel vem annars!

Om inte annat kanske denna artikel kan få upp ögonen för vissa att det inte bara är vi som gör fel.

Om ni någonsin har vägarna förbi Borås, så förfan håll ett tredje öga öppet för de flesta här kan varken trafikregler eller köra bil :kulspruta

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag blir bara förbannad på bilister och det ger mig dålig karma... Kan vi inte bara lägga ner sånna här trådar? Jag känner bara hat mot alla bilister annars:näsblod

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Skönt att MCåkarn får lite upprättelse. Trist med polis och journalist som från start beslutat sig vems felet var.

Gissar att det är ett eller ett par vittnen som gjort att bilisten åtalas istället. Värre är väl att om de inte funnits hade säkerligen mcföraren blivit dömd för vårdslöshet i trafik.

Någon som vet hur det är med honom? Hoppas även den gravida kvinnan klarade sig bra :)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
I princip ALLA sporthojar jag möter eller blir omkörd av eller ser en skymt av kör för fort.

Kan vi inte bara sluta förneka och skylla ifrån oss? Vi kör för fort och bär därmed alltid en liten del av skulden.

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
I princip ALLA sporthojar jag möter eller blir omkörd av eller ser en skymt av kör för fort.

inte jag :rodnar

...... Kanske någon gång då men inte över 299 för högre går inte mätaren :hojsmilie

Någon som vet hur det är med honom? Hoppas även den gravida kvinnan klarade sig bra :)

Han är på benen vad jag hört men sjukskriven, kvinnan och barnet skall ha klarat sig utan större skador!

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster

Kan vi inte bara sluta förneka och skylla ifrån oss? Vi kör för fort och bär därmed alltid en liten del av skulden.

hos oss är det tvärtom, i princip alla sporthojjar man möter kör som kärringar. man blir ju förbannad, fina raka vägar och så ligger de med båda hjulen i backen :mad:

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer

Jag håller inte med dig. Utanför Rosenhill är det många som håller fartgränserna... medan de slangar. :rolleyes:

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Jag hatar att köra bil, hade inte haft Bkort om inte jag blivit tvingad av min då flickvän,(numera fru) att ta det. Kör i princip aldrig bil privat.

Men jag kör mycket i jobbet (tyvärr) och retar mig varje dag på minst 60% av alla bilister, då dom hetsar, tränger sig, kör fel, olovligt, oskattat, för fort, för långsamt, ryckigt, utan ljuse, sitter och läser, snackar i telefon. osv osv :huvet
Blir så förbannad att jag inte ... ja jag vet inte vad jag ska skriva.

"¤%&&/ bilister vakna för fan så händer det kanske lite mindre olyckor!:mad:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...