Rådgivning

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
:confused: eller :banana Blev av med kawan, inlöst av försäkringsbolaget. Vad ska man hitta på nu då som är trevligt att åka på? Får gärna vara smidigare än zzr:en ska vara lika stark och gå att skjutsa på ibland. Får kosta 40-50 000:- Har grunnat på zx9, blackbird eller thunderace, nån som har andra förslag? Finns en likadan zzr 1100 till salu här i stan som också kan vara intressant. Vill gärna ha seriösa förlag om det finns nåt annat än dom som jag funderat på.

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Blackbirden är ju trevlig, zx9 också ganska bra, men lite slö med skjuts. Och inte så skön att åka på som blackbirden. Samma med tunderarslet, bra vrid och smidig, men ingen höjdare med skjuts. Så jag rekommenderar en blackbird.

Blackbirden är smidigare än zzr och även zx12. Men hade jag suttit i samma sits som du, nu när jag har ägt en blackbird, så tror jag att jag hade sålt lite möbler och köpt en hayabusa istället. Fast jag är en rastlös själ som byter hoj oftare än långbyxor, så du ska nog provköra och välja själv istället för att lyssna på mig...

Bifogat

• buss.JPG
    buss.JPG
    46.8 KB · Visningar: 67

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Mitt hjärta klappar ju lite extra för Kawasaki. Mitt val skulle bli en ZX-9 från -98 och framåt. Snabb, snygg, bra körställning, fungerar på bana, bra bromsar osv. Skjutsa vad är det? :confused:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
fireblade!!!! :tummenupp du hittar säkert en 98-99 för dom pengarna... lyssna inte på Mell..... xx är ful som helvete... köp absolut inte en kawa! det är lika mycket touring det! iaf till utseendet

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
Skjutsa vad är det? :confused:[/QUOTE]
Skjutsa är ett sätt att hålla sig väl med sin särbo/sambo. Känner mej sällsynt osäker, men Mell har sått ett frö. Undrar därför om det går att skjutsa på en Busa, hon vägrar sitta och ha knäna i öronhöjd.Valet verkar just nu vara mellan Blackbird och Busa.
Fan att man alltid ska måsta välja el, tele, färsäkringsbolag, Expressen, Aftonbladet och MC!
Jag vill ha allting!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Om jag nu blev tvungen att skjutsa och valet stod mellan kråkan och busan blev mitt val en ZX-12:a. :tungan :tummenupp

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderrace
Jag kan varmt rekomendera Thunderrace, har en själv och är ruskigt nöjd, den är smidig för att vara så stor som den ändå är. Ok jag har aldrig åkt med mig själv så just det kan jag inte svara på :)
Mitt tips, testa en thunder, väldigt prisvärd! :tummenupp

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
Du får väl fråga Mr hayabusa him self om du och din sambo får provsitta på den blåa skönheten... :tummenupp

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Annars så tycker jag det låter som att en Hayabusa skulle passa bra. Vet inte hur den är att åka två på men i övrigt är det en trevlig maskin, känns lite smidigare än ZX-12 tycker jag det lilla jag har kört dom

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Hayan är mest sportig av de tre, sen kommer blackbirden och sist zx-12.
zx-12 är mer rikta och skjut än nån trevlig kurvätare. Säkert bra på Autobahn men dit är det så långt.
Men kråkan har minst att köra med, men den är billig och är billig att försäkra.
Den har även en hel limpa som lämpar sig bra till två pers.
Kom ihåg att det ska va skönt för föraren att skjutsa också...
Busan skulle nog bli mitt val nu, men min sambo kör ju egen hoj.

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
tl1000s skrev:
Jag har hört att det går ett rykte om en snabb ZX-12 bland traktens älgjägare :rolleyes:

Har hört att han står kvar än och funderar på vad som hände den tidiga höstmorgonen i skogen utanför nyåker..... :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras