råkat tvätta mobilen vad göra

Douge

Bor på sporthoj.com
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
cross 125
jag har råkat tvätta mobiltelefonen i tvätt maskinen vad ska jag göra :confused: :Bugar

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Köpa en ny. Det går inte att laga och de som fixas får ofta följdfel.

Bad luck!

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Riv isär o fram med hårtorken på direkten.. funkar oftast inte. Förövrigt finns det inte så mkt att göra.. Lyckas man göra det fint, och sen torka av allt med sprit eller liknande och det ej syns att man haft isär den så kan du med lite tur få ny på garantin om du har det, men dom e duktiga på att upptäcka fuktskador o då får man inget.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Riv isär endel, låt torka.. Min har dränkts ett flertal ggr, har du tur så går det. (Har även spillt ett glas vatten i datorn när den var på, funkade efter 4 dygn)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Riv isär endel, låt torka.. Min har dränkts ett flertal ggr, har du tur så går det. (Har även spillt ett glas vatten i datorn när den var på, funkade efter 4 dygn)

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Släng den inte, den kan börja funka igen, en kompis körde sin telefon i tvättmaskinen så att den stendog, men när han provade att sätta på den igen efter flera månader så funkade den perfekt igen.
Samma sak hände när brorsan tappade sin i toan, den började funka igen efter ett par veckor.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Micke_Lindstrom skrev:
Släng den inte, den kan börja funka igen, en kompis körde sin telefon i tvättmaskinen så att den stendog, men när han provade att sätta på den igen efter flera månader så funkade den perfekt igen.
Samma sak hände när brorsan tappade sin i toan, den började funka igen efter ett par veckor.

vilken skit telefon! Min förra fick sig ett dopp i Öl. Visserligen blev det lite glapp kontakt men det är sånna smällar som man får ta :öl .

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Mycket får mobiltelefonerna tåla. Vet inte hur många telefoner som gått ett dystert öde till mötes i min ägo.

En polare tappar min telefon i vattenskålen till hunden. Den hundens vattenskål består mestadels av slemm. Jag bytte telefon efter det. Trost desperata försök till återupplivning med bland annat hårtork och microvågsugn ( :rofl )

Nuvarande luren håller fortfarande och har vart med om både det ena och det andra. Ut genom fönstret på 3 våningen på en fest i Hudiksvall, 2 timmar i en het bastu, ut genom bilrutan i 90 blås. För att bara nämna några insidenter.

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Gjorde samma sak.
Fast min telefon ringde medans den låg i maskinen.
Tog bara ut den och la den i ugnen på ca 25-50" i 1h sen funkade den igen.
Men passa dig så inget smälter

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Dränk telefon i sprit (T-Röd) spriten tränger ut vattnet & sen så dunstar spriten .

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
en polare tappade sin i en bäck
sen for vi hem till han och stoppade den i ugnen :skrämd
fast bara på skitlåg värme eller nått, kommer inte ihåg men den funkade sen iaf.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Hmm för mycket skitsnack så du var tvungen att tvätta den?

Nej allvarligt! låg värme är nog det som gäller typ ugn lr element, inte micron om du inte vill köpa en ny på direkten.
Lycka till

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag tappade min T600 i 170 km/h på hojen. Upptäckte det efter en stund så jag fick promenera en halvmil innan jag hittade den i diket. Hittade först bakstycket, sedan batteriet och till sist själva telefonen. Bara att plocka ihop och slå igång! Hade för övrigt fått ett meddelande.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Syrrans 8310 tvättades och torktummlades... lämnades in som garanti fel(inga synliga skador) lagades och skickades hem igen :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Douge skrev:
jag har råkat tvätta mobiltelefonen i tvätt maskinen vad ska jag göra :confused: :Bugar

Börja med att ta ut den från tvättmaskinen. Torka den nu och fortsätt använda den som du brukar.

Svarar den inte så skyll dig själv för att du inte kollade fickorna innan.

750RR

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
jag är rädd för att det inte finns så mycket att göra. jag tappade min gamla i toaletten, ryckte hysteriskt upp den och började genast bearbeta den med hårtorken. en eftermiddag senare trodde jag att all fukt o jävelskap var väck, men den funkar fortfarande inte... (ett halvår senare...) :p

investera i en ny, my friend. alltid kul med en ny lur :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...