Rånad av soppapump!

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Hallå! Var ute och åkte med en kompis inatt och vi skulle tanka på en sån där station där det inte finns någon butik utan bara pumpar, kommer inte på vad det kallas just nu. Hur som helst så pulade vi in 350kr i sedelautomaten och valde pump, sen när vi skulle tanka så lät pumpen men det kom inte nå soppa... Och det gick ju inte att få ut sedlarna igen eller gå tillbaka och välja en annan pump. Så vi ringde till kundtjänsten men den var bara öppen mellan 7-20 på vardagar..

Så hur gör man? Det gick inte att få nå kvitto på att vi hade stoppat i pengar men inte fick nå bensin så nå direkta bevis har vi inte heller om vi nu skulle lyckas få tag på någon som sitter i kundtjänsten på måndag... :huvet Någon annan som varit med om detta och lyckas lösa det?

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det har hänt mig en gång , och det var inga problem att få tillbaka stålingarna. Pumparna har ju nåt typ av räkneverk som talar om vad som kommit in och vad som har gått ut. Det löser sig säkert.

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Ring på måndag och förklara. Dom ser hur mycket som stoppats i och hur mycket som gått ut. Ser dom att det finns 350:- för mycket i kassan så får du tillbaka din del. Går det jämt upp så blir det lite svårare att få tillbaka pengarna.

Uttagsautomater funkar på liknande sätt. Får man för lite är det bara gå in till banken och säga till. När automaten fylls på nästa gång märker dom att det är mer kvar än vad som ska ha levererats och du får tillbaka den del du inte fick ut.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag känner mig rånad varje gång jag tankat.

Tjita1

Guest
Inte jag numera. Får aällan i mer än för typ en hundring när jag tankar, det känns rätt bra.. :)

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Dom finns alltså fortfarande, sedelautomater.
Hänt ett par gånger förr, inga problem att få tillbaka pengarna förutom en gång. Ingen respons på blankett och en snarstucken receptionist. Tog med mej deras slangar på fyllan nån månad senare ist:3freak

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO