Rekommenderat för arbete av och på krängning brukar ligga på 300kr
Sen brukar vissa lämna ca 50 % i rabatt på det om man köper ett däck vid samma tillfälle ofta med 20% på däcket.
Slang är dyrare än många tror då det inte säljs i ofantliga mängder då jag då inte har slang i mina däck iallafall.
Sen att vissa inte har slang hemma till gamla offroader gör kanske att du fick en grövre slang av ett finare märke till tex cross eller enduro då de flesta kunderna värdesätter detta och slipper problemen du fick i första hand.
Sen om du kommer in och bokar ett jobb som de tar direkt är väl summan inte på nått sett fel.
De tar förmodligen över 600 kr/h om de ska utföra ett jobb.
Dessutom om de fakturerar/tar betalt för varje påbörjad timme vissa för en halv så är det ändå ok.
Så jag tycker du har blivit rättvist behandlad.
Sen att många inkl mig kanske tom du har bra priser på vissa ställen gör ju inte att du får ett kanonpris överallt.
Som sagt en lön på en mcmek kostar ju företaget en hel del pengar med alla avgifter.
Då måste de ju få in lite också, annars har man ingen som kan hjälpa en i sådanna lägen.
Du skulle nog ha sagt det är för dyrt jag hittar på något annat istället för att hänga ut dem i efterhand.
Om du nu va tvungen att ha det gjort direkt så är det väl bara att bita ihop och ta konsekvenserna.
Gissar på att du inte får ett bättre pris nästa gång med tanke på att de flesta som jobbar inom mc även hänger på sporthoj.
Jerry#1 skrev:
2279638 Det är till att gräva sin grav....Inga proffs precis...
Hur menar du nu att proffs är billigare än amatörer?