råttjägare ?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är det något som vill ha en två år gammal kastrerad hankatt ? Helsvart och släkt med norsk skogskatt - tror sig vara en hund :kocko och är sällskapssjuk och lekfull som en kattunge. Mycket duktig på att jaga möss och sorkar. Van att vara ute, men rumsren och använder kattlåda inne under vintern. :)

Han smet från oss ungefär samtidigt som vi kom hem med William från BB, men dök nu upp för ett par dagar sedan och är ännu mera kelig än förut. Det funkar då inte så bra med Wille, eftersom katten gärna nafsar och ska vara med överallt och vi inte heller vill ha katthår och risk för fästingar där Wille ska vara. :brinnerup

Vi hör oss för först om någon vill ha honom (som bor på landet - han behöver vara ute mycket), för annars får han vandra till de sälla jaktmarkerna... :död

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Ge det någon månad så ska du se att kissen ger sig, bebben e ju en alldeles ny grej för honom åxå.
Vad gör lite katthår bebisen för ont?

Gabor

Guest
Tjena T. Du, jag har haft katter, å barn samtidigt...vilka kompisar dom blev...ha kvar kissen. inga problem med det. Kalle å Hobbe...LIVE

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
TinaTjejen skrev:

Har haft två katter sen grabben var nyfödd, funkade skitbra.
Sen gick dom vidare till sälla jaktmarkerna, och för 2 år sen visade det sig att grabben hade utvecklat pälsallergi mot dom flesta djur med päls, mindre kul.

Så man ska nog vara försiktig med barn och pälsdjur så det inte blir som i vårt fall.

Säger inte att alla barn gör det, men försiktighet skadar aldrig.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TinaTjejen skrev:
Ge det någon månad så ska du se att kissen ger sig, bebben e ju en alldeles ny grej för honom åxå.

Nja, den här kissen - som är lite egen av sig - har inte ändrat stil på två år - så han lär inte bli mycket lugnare än så här. Lite för vild för att våga ha i närheten av spädbarn. Fästingar är inte heller så kul att få in.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
TomK skrev:
Nja, den här kissen - som är lite egen av sig - har inte ändrat stil på två år - så han lär inte bli mycket lugnare än så här. Lite för vild för att våga ha i närheten av spädbarn. Fästingar är inte heller så kul att få in.
Att kissen är vild kanske är knepigt att ändra på.
Men fästingproblemet blir nästan obefintligt om man använder:Frontline

/Fästingfobiker

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
TomK skrev:
Är det något som vill ha en två år gammal kastrerad hankatt ? Helsvart och släkt med norsk skogskatt - tror sig vara en hund :kocko och är sällskapssjuk och lekfull som en kattunge. Mycket duktig på att jaga möss och sorkar. Van att vara ute, men rumsren och använder kattlåda inne under vintern. :)

Han smet från oss ungefär samtidigt som vi kom hem med William från BB, men dök nu upp för ett par dagar sedan och är ännu mera kelig än förut. Det funkar då inte så bra med Wille, eftersom katten gärna nafsar och ska vara med överallt och vi inte heller vill ha katthår och risk för fästingar där Wille ska vara. :brinnerup

Vi hör oss för först om någon vill ha honom (som bor på landet - han behöver vara ute mycket), för annars får han vandra till de sälla jaktmarkerna... :död

Hehe trodde först du letade efter nån som kunde komma och panga lite råttor hos dig. Hade varit kul. :tungan

/O

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Deadmetal skrev:
Har haft två katter sen grabben var nyfödd, funkade skitbra.
Sen gick dom vidare till sälla jaktmarkerna, och för 2 år sen visade det sig att grabben hade utvecklat pälsallergi mot dom flesta djur med päls, mindre kul.

Så man ska nog vara försiktig med barn och pälsdjur så det inte blir som i vårt fall.

Säger inte att alla barn gör det, men försiktighet skadar aldrig.

Verkar som att OM man haft pälsdjur uppe i barnen, ska man inte göra sej av me dem.
Blev samma för min dotter efter att jag gett bort min katt då, vi flyttade från kåken.
Efter att sovit hos en kompis som hade katt, då kom reaktionerna & de blev inte bara mot katt.

Ungefär som att de bör ha kvar den där "dosen" de fått innan, för tas den bort...då kommer skiten :confused:

proPulsion

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GSX400e -83
Har inte hunnit hälsa på er från uppsala än så lika bra att göra det nu :hej

Jag har fått lära mig av morsan att inte sova i samma rum som en katt då de gärna attackerar det dallrande adamsäpplet när man snarkar....;)

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
TomK skrev:
Är det något som vill ha en två år gammal kastrerad hankatt ?

Du har gett mig mardrömmar med den här tråden. Drömde att du iklädd rosa helkroppsstrumpa tränade akrobatik/voltige på något som iallafall liknade en häst. :3freak

Ge katten en chans så jag kan få sova gott om nätterna :7peta

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
proPulsion skrev:
Har inte hunnit hälsa på er från uppsala än så lika bra att göra det nu :hej

Jag har fått lära mig av morsan att inte sova i samma rum som en katt då de gärna attackerar det dallrande adamsäpplet när man snarkar....;)

:va ingen av våra 5 katter har såna olater :va

Anneli skrev:
Du har gett mig mardrömmar med den här tråden. Drömde att du iklädd rosa helkroppsstrumpa tränade akrobatik/voltige på något som iallafall liknade en häst. :3freak

Ge katten en chans så jag kan få sova gott om nätterna :7peta

Anneli... vi har ju fullt i vårt zoo.... du får nog offra dig.. annars kommer nog frugan att adoptera katten :(

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det skulle kännas bäst att ge stackarn ett bra hem - han är ju så jäkla rolig och har varit med i familjen sedan han var liten. Som det nu ser ut med hans behov av att nafsa och leka, så går det inte bra att ha honom kvar inne med lillen i närheten och vad gäller utomhus, så har dagiset i grannskapet börjat uppmärksamma kattskit i sandlådan (finns många ute-kattor i området) och lär dra in kommunens "djurfångare".

(Voltige ? Hur är kopplingen där till en kastrerad katt ? :3freak )

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kamikaze kid skrev:
Anneli... vi har ju fullt i vårt zoo.... du får nog offra dig.. annars kommer nog frugan att adoptera katten :(

App app app! Det är fullt på vårt zoo också, bara det att det är fler olika arter här ute på Märsön. En halvblind och halvdöv hund, en kanin som är lös i magen, en aggresiv dvärghamster och en visserligen söt och snäll björn i huset, samt en pingvin i trädgårn kräver mycket underhåll.

:fakta

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Penguin skrev:
App app app! Det är fullt på vårt zoo också, bara det att det är fler olika arter här ute på Märsön. En halvblind och halvdöv nund, en kanin som är lös i magen, en aggresiv dvärghamster och en visserligen söt och snäll björn i huset, samt en pingvin i trädgårn kräver mycket underhåll.

:fakta

Ta hand om katten så ska du se att det blir mindre djur i ert zoo.. :tungan

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Penguin skrev:
... en kanin som är lös i magen.. :fakta

Kan snart vara en död kanin. Känsliga små rackare det där. :näsblod

Kaniner mår bäst i magen av bara hö som mat. Du visste det?
Fullkost och pelletsblandningar är det bästa sättet att få en sjuk kanin... de behöver bara yttepyttelite av sådant.

Sorry för OT. Hoppas att det löser sig med kisse. :)

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Flamma77 skrev:
Kaniner mår bäst i magen av bara hö som mat. Du visste det?

Ja det visste han.
Förhoppningsvis beror Suzukis nuvarande tillstånd (fast vad vet jag) på att han i ett obevakat ögonblick knaprade i sig en krukväxt. Han är pigg, fluffig, matglad och skuttig. :) Så länge hans allmäntillstånd inte försämras så ska jag vänta och se enl veterinär. :4skrika

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Anneli skrev:
Ja det visste han.
Förhoppningsvis beror Suzukis nuvarande tillstånd (fast vad vet jag) på att han i ett obevakat ögonblick knaprade i sig en krukväxt. Han är pigg, fluffig, matglad och skuttig. :) Så länge hans allmäntillstånd inte försämras så ska jag vänta och se enl veterinär. :4skrika

Haha.. det låter ju rätt sannolikt faktiskt. Det blir nog bra, när tarmfloran återhämtat sig. :)

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katten Max somnade in för gott idag på förmiddagen... Vi hittade inget hem åt honom, så nu får han vila i en skogsbacke hos svärföräldrarna.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...