Röda kaffe`t sthlm

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Undrar om det är några här som brukar åka till röda kaffe`t i vårby på torsdagkvällar ? eller är det mest för gubbar som mej ? :rolleyes:

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Nedrans va alla e tarvliga här ! är det bara för att jag är ny eller har jag inte tillräckligt sportig hojj ??? *blir lite ledsen i ögat* :eek:(

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det var bara Ace som svarade och hon brukar ge såna dära svar.
Fast hon är gullig, egentligen.

Och nej, inget röda kaffeet för mig heller.

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
aldrig ens hört om det stället.. jag är så ohipp så jag känner bara till de mest vanliga posörställena.

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Ehhh jaha och vart är dom "vanliga" posörställena ??? Brostugan eller , är det så himmla coolt ställe då ???

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Posörstället nr 1 i s-holm = McD sveavägen
Annars så funkar samtliga flickskolor / gymnasium som posörställe för genomsnittet av sporthojsåkarna,

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
fax skrev:
Ehhh jaha och vart är dom "vanliga" posörställena ??? Brostugan eller , är det så himmla coolt ställe då ???

Det finns väl bara ett stort posörställe, vilket är McD sveavägen.
Sen brukar det ju vara en hög med hojar vid rosenhill också, men där är de flesta bara på genomresa. Brostugan har nog tappat det mesta av sin glans :)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
fax skrev:

Under sommaren (i alla fall den här...) så har det varit torsdagssamling/posering vid Medis runt kl 18 och så lite hojåka och fika vid Rosenhill! Men är väl slut med det för i år...

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gpf skrev:
aldrig ens hört om det stället.. jag är så ohipp så jag känner bara till de mest vanliga posörställena.

Röda Cafét HÄR!

Rätt juste ställe ta en fika (billigt kaffe, 10 kr inkl påtår) en vanlig dag/kväll om man passerar, dock flera år sedan jag var där en "MC-torsdag", mycket "gammelhojar" att titta på.... men även en del hojar/folk som inte börjat lyfta folkpension... Posörfaktorn dock relativt låg om man kör plastraket...

Måndagar: Engelska bilar
Tisdagar: Citroën + T-Fords
Onsdagar: HOTRODS
Torsdagar: Mc Träff

/B

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Ahhh då vet ja lite mer :bow Jag är ju nybliven hojjåkare så jag vet ju nästan ingenting ju .

Jag brukar åka till röda kaffe`t eftersom jag bor så nära , men jag håller med om att det inte brukar vara så många plastraketer där , men gillar man krom och veteraner mm så tycker jag man ska åka dit å kolla. :hej

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Stannar man och tar en fika där så tillar alla gubbarna med sina kromstaket snett på en, man kan ju nästan höra dom viska att sådana där idioter skulle inte ha körkort?. :zpy

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hightuned skrev:
Stannar man och tar en fika där så tillar alla gubbarna med sina kromstaket snett på en, man kan ju nästan höra dom viska att sådana där idioter skulle inte ha körkort?. :zpy

Dra inte alla "gubbarna" som häckar vid Röda Cafét på torsdagarna över samma kam :fakta

En del är kanske wannabies som köpt tex glidare på senare år (bara för att dom kanske har A-kort "på köpet") men många andra är "riktiga hojåkare", t.o.m mer hojåkare än vad du och jag någonsin kommer bli, dom som skrämde slag på Tokholmarna på 50-60-talet, "knutteupplopp", "tokrace mitt i stan", "Dra över och raca lite på Isle of man", levde 100% knutteliv från morgon till kväll, dom eldade upp sitt favvofik när "stan" snodde det från dom osv osv! "DOM RIKTIGA" har inga synpunkter på hur vi lever om/kör, tycker snarare att vi är oförskämt lugna. Ta dig kanske tid och sitta ner och snacka med "gubbarna" någon gång, då kan man få höra en uppsjö sköna och hårresande :rolleyes: historier :tummenupp

/B

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
benkar skrev:
Dra inte alla "gubbarna" som häckar vid Röda Cafét på torsdagarna över samma kam :fakta

En del är kanske wannabies som köpt tex glidare på senare år (bara för att dom kanske har A-kort "på köpet") men många andra är "riktiga hojåkare", t.o.m mer hojåkare än vad du och jag någonsin kommer bli, dom som skrämde slag på Tokholmarna på 50-60-talet, "knutteupplopp", "tokrace mitt i stan", "Dra över och raca lite på Isle of man", levde 100% knutteliv från morgon till kväll, dom eldade upp sitt favvofik när "stan" snodde det från dom osv osv! "DOM RIKTIGA" har inga synpunkter på hur vi lever om/kör, tycker snarare att vi är oförskämt lugna. Ta dig kanske tid och sitta ner och snacka med "gubbarna" någon gång, då kan man få höra en uppsjö sköna och hårresande :rolleyes: historier :tummenupp

/B

Såndana sötar e ju bara för balla, det kom fram en gubbe i 70års åldern i veckan och började snacka hojracing med mig, sån ska jag också bli om jag lever så länge?. :bow

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
fax skrev:
Nedrans va alla e tarvliga här ! är det bara för att jag är ny eller har jag inte tillräckligt sportig hojj ??? *blir lite ledsen i ögat* :eek:(

Det är klart att det inte är fel på hojen. Jag hade började också med en sån och jag ångrar inte det en sekund.

Klassika ställena för posörer (och alla andra) är ju:

Restaurang Gyllene Måsen, på Sveavägen (Mc Donalds)
Brostugan (Farbror blå brukar stå vid infarten och hälsa på oss och dela ut små inbetalningskort)
Våfflan, Sigtuna (börjar vara ganska dött nu när säsongen snart är över)
Max, Uppsala (kanske lite för långt norr ut för dig)

Fnutten

Född med glid
Gick med
27 May 2003
Hoj
SVulstig
The_FacultyGirl skrev:
Jag brukar åka dit när jag får skjuss dit :D

Och det brukar väl komma flest customåkare dit men flertalet sporthojar brukar också dyka upp.

Kanske ses någon gång!

Trevare efter bönpall?
Uppvuxen i närheten av Röda kaffet och åkt förbi ett antal gånger. Kanske vore läge att göra ett stopp och lyssna på alla historier. :hej

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning