Rödljuskörning?

Vad gör ni när rödljuset inte slår om?

• Antal röstningar
    0

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Hallå!

Jag har tänkt på en sak som jag tänkte fråga er om nu!
Vi har här på den fina (läses med djusholm dialekt) ett par rödljus som inte slår om för bågar.

Nu till frågan hur gör ni när ni kommer till ett rödljus som inte slår om, och det råkar vara mitt i natten så chansen att det kommer en bil snart e liten?
Sen en följd fråga. Vad säger pappa polisen om en rödljuskörning i detta läge samt vad tycker dom att vi ska göra?

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Jag jobbar extra (för att ha råd med hoj såklart) på lite nätter, och då är det jämt så när jag tar hojen till jobbet. Eftersom man är helt ensam på vägen och har fri sikt långt åt sidorna så blir det en 4-5 rödljuskörningar varje gång man ska till jobbet...

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
jag har faktiskt frågat en konstapel om just detta! ;)

Han sa:
Nääe, du ska vänta....

Jag sa:
I all evighet eller??

Han:
Tjao...egentligen....
Om det är något speciellt trafikljus så ska du ju egentligen anmäla det till....(vilka det nu är som har hand om det).

+lite mera babbel

Summasummarum:
Egentligen så SKA du vara ordentlig o vänta tills grönt.
Men polisen i fråga här sa när jag fråga om jag inte får åka om jag tittar väldigt ordentligt efter att ha stått i några min att, Tjao, man ska ju vara försiktig då! ;)

Nääe, de har nog förståelse faktiskt i detta fall. Många av dem.

Han som jag snacka med skulle nog aldrig gett dig böter eller så. Han var en trevlig polis!

Hoppas ngn förstod....e trött nu....;)

/Niklas

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Aha.. Var det därför jag fick stå och vänta i evigheter på att det skulle bli grönt när jag övningskörde igår :rodnar :1pajas :D

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
Har för mig att det finns någon regel ang detta.. typ 5 min elller så.. :rolleyes: Känns verkligen som om man väntar på detta om vägen är helt öde :notme

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är mycket dålig på att vänta på att rödljuset ska slå om till grönt och är det fritt så brukar jag köra. Har inte torskat än på det men när man väl gör det så är det väl ingen höjdare. Är dock lite försiktigare med bil men brukar fuska där med :(

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Jag kör ofta mot rött.
Men alltid på ett säkert sätt.

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Hände en gång när jag övningskörde på skolan. Min lärare sa att jag skulle åka. Iofs så var det på en påfart till en större väg lr hur jag nu ska förklara det och det var en massa bilar bakom så han kanske blev stressad?? När jag frågade om man verkligen fick göra så så sa han att det var lugnt, men bara om man väntar ett tag...

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Anciol skrev:
Hände en gång när jag övningskörde på skolan. Min lärare sa att jag skulle åka. Iofs så var det på en påfart till en större väg lr hur jag nu ska förklara det och det var en massa bilar bakom så han kanske blev stressad?? När jag frågade om man verkligen fick göra så så sa han att det var lugnt, men bara om man väntar ett tag...

Slog det inte om trots att det stod bilar bakom?? :confused:

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tappat räkningen på antalet rödbulor man åkt förbi bara idag.. Kan man tiderna på ljusen är det inga större problem :rolleyes:

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Finns flera ( jag vet iaf 2) ställen här i GBG som gör så. Har hittils kollat klockan och sen väntat 5 min och sedan kört! :mad: :mad:

Vart ska man ringa och klaga?
VV, kommunen, trafikkontoret (finns det nåt som heter så?) :confused:

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
....men skaffa en HD dårå...en hel massa jærn i dom :D

....eller kanske ha en magnet i magspoilern :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Lartes skrev:
Hallå!

Jag har tänkt på en sak som jag tänkte fråga er om nu!
Vi har här på den fina (läses med djusholm dialekt) ett par rödljus som inte slår om för bågar.

Nu till frågan hur gör ni när ni kommer till ett rödljus som inte slår om, och det råkar vara mitt i natten så chansen att det kommer en bil snart e liten?
Sen en följd fråga. Vad säger pappa polisen om en rödljuskörning i detta läge samt vad tycker dom att vi ska göra?

Jag körde mot rött idag kör att min bil saknar bromsar :)
Fanns ingenting jag kunde göra för att få stopp på den och det var bara att trycka på tutan så de bilarna från höger/vänster såg mig och kunde stanna....... måste sett lite dumt ut kanske. :)

Annars kör jag mot rött om det inte funkar såklart.

750RR

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Finns faktiskt en lag om det där. Väntetid 5 min. Fick jag lära mig av Mcbudet här på forumet på min första dag på jobbet. :D
Att sen skillja på minuter å sekunder är inte alltid lätt. ;)

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
Bli straffad

bara att blåsa på, kommer dom är det bara fara i skogen och grilla lite korv, farbror blå gillar inga skogs turer

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...