Rörken 2009-07-20

Perfo

SDK Socio #4385
Gick med
28 Jul 2008
Hoj
2003, Ducati 999s
Snygga bilder, tyvärr hade jag ingen möjlighet att vara där igår :näsblod
Det ser ut som om det var färre än vanligt, var det så?

// Per

sharky1

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
GSXR 750 06:a
Tack för bildena, alltid kul att kolla sittställningen och nu börjar det faktiskt se helt OK ut :banana

Bifogat

• DSC02479.jpg
    DSC02479.jpg
    234.6 KB · Visningar: 103

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Blev utan väst igår :( en gubbe stal den sista röda framför mig! fan!

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
En fråga!

Hur går det till på rörken? Åker man bara dit och kör? Kostar? Senast jag var där var 10 år sen och det har väl hänt saker sen dess. Och vilka dagar är det ok?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Det är måndagar 18 - 22 var där i god tid innan...

Som ni ser nedan öppnar anmälan 17:15. God tid innan= ca 1 timma innan det, jag brukar komma 16:15-16:30, de som kommer en kvart senare riskerar att bli utan.

Saxat från bkk pdf:en:

DATUM OCH TIDER
■ 4 maj till 24 augusti: Måndagar 18.00-22.00
Anmälan öppnar 17.15, Intro 17.45 och 18.45
■ 30 augusti till 27 september: Söndagar 10.00-14.00
■ Extrakörning jämna veckor juni-aug: Söndagar 10.00-14.00
Anmälan öppnar 9.15, Intro 9.45 och 10.45
■ Söndag 31/5 samt 12/7 är det BKK bara för tjejer
Aktuell info om specialkörningar/ändringar finns på hemsidan.

KOSTNADER
■ Medlem i Östra Aros MCK / SMC: 100 kr
■ Övriga: 200 kr
Har du betalat 8 ggr, kör du gratis resten av säsongen

erssson

pappa
Gick med
26 May 2009
Hoj
Yamaha YZF1000R (Thunderace) -96
Film...

Såg precis att "surhalshoke" lagt upp en film på YouTube på röd grupp :tummenupp
Väntar med spänning på nåt från blå & hoppas allt gick bra för dig som gick omkull på sista körningen. Som vanligt tack till instruktörerna för bra tips.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Hur går det till på rörken? Åker man bara dit och kör? Kostar? Senast jag var där var 10 år sen och det har väl hänt saker sen dess. Och vilka dagar är det ok?

senast jag va där kom jag halv fem, stog i kö en timme och fick sedan reda på att man va tvungen att köra långsamma gruppen första gången man körde och de västarna va slut.
200 skulle det ha kostat i alla fall om man fått plats. (om man inte är SMC då det kostar 100)
kollade iallafall på första gruppen och ojjade mig att man va tvungen att hålla det tempot en hel kväll utan att få köra om tills jag såg att det tydligen va snabba gruppen som körde... skinnställ måste man ha oxå...
tacka vet jag gatkörning.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
senast jag va där kom jag halv fem, stog i kö en timme och fick sedan reda på att man va tvungen att köra långsamma gruppen första gången man körde och de västarna va slut.
200 skulle det ha kostat i alla fall om man fått plats. (om man inte är SMC då det kostar 100)
kollade iallafall på första gruppen och ojjade mig att man va tvungen att hålla det tempot en hel kväll utan att få köra om tills jag såg att det tydligen va snabba gruppen som körde... skinnställ måste man ha oxå...
tacka vet jag gatkörning.

I grön grupp får du köra om på start och målraka
Gul grupp - start och målraka
Blå grupp - raksträcka
Röd grupp - överallt utom ingång till kurvor.

Det går ju inte fort fort. Men det går fort relativt till hur kurvigt det är.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så ja nu har jag fått upp bilderna som jag tog igår på Rörken, blev väl inte riktigt den kvalitén jag hoppats på bilderna men någon kanske gillar dem. Har tyvärr inte tid att sätta upp teasers här på SH så ni får gå in på sidan direkt.

Samma sak här så blir det fri nerladdning av den bild man gillar i högupplöst format. Klicka på den bilden ni vill ha & för muspekaren till vänstra hörnet så öppnas det en ny flik där det står Download original bla.
Bilderna är direkt ur kameran & helt oredigerade.

Hoppas de gillas.

Mvh Tony
Fastlinephotos

http://tlphoto.zenfolio.com/p1064022074

Last edited:

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Man behöver inte ha skinställ, men kläder och för mc-köra samt trafikduglig mc(pga att det är trafikförsärkingen som gäller på banan gissar jag, annars duger vanligt folkvett tror jag:tungan).

Det vanligaste "felen" vid hojbesiktningen, som är ett krav för att komma ut på banan med hojen, brukar vara slapp kedja vad jag upplevt under besiktningarna.
Det kollas en rad andra saker också, så som däck, broms+belägg, oljeläckade(motor/stötdämpning), ej semestergas, hjul/styrlager m.m..
Inga konstigheter egentligen, bara sådant som skall vara i skick på hojen iaf.

Kanonkul och nyttigt med bilder, jag såg att det var flera ute och fotade + filmade och väntar med spänning på resultatet:tummenupp

Tack alla deltagare och funkisar som gjorde detta till en fantastisk kväll igår!
/
"Surhålshoke" som inte har skinställ än och kör med textilställ + skydd tillsvidare.;-)

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OMnKW9OA5T0&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OMnKW9OA5T0&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Ps
Nästa gång kommer jag försöka filma lite närmare, bara denna grupp är med då jag körde och tjatade själv.
Sedär nu han Tolan lägga upp sina också, tack:tummenupp
Ds

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Det går ju inte fort fort. Men det går fort relativt till hur kurvigt det är.

Jag kollade iofs bara första ca 5 varven så jag antar att folk tog det lugnt mtp däckvärme osv.
sen var jag mest sur över att ha väntat så länge och inte fått köra trots att det fanns platser kvar i snabba...

:)

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
gruppindelningen handlar inte enbart om snabbheten på banan, det gäller också att "göra allt rätt" upp till den gruppen man kör i. Det är också viktigt att man har hjärnan, förståndet och ödmjukheten med, utan det hör man inte hemma på Rörken.

Fart är inte allt, perfektion är.

/Hanna

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag