Rörken

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Tjena.
Undrar om det är någon som vill med till rörken och gasa lite. Jag föreslår lite preliminärt sådär måndagen den 31/5 (Jag hoppas att det går trots att det är röd dag)
För alla er som inte har varit på Rörken så kan jag klart rekommendera ett besök. Rörken är en Go-kart bana belägen 1 mil utanför Uppsala. Det är dock ej bankörning utan kurv och bromsteknik. (Betyder inte att det inta kan gå fort :) ) Avgift 100:- tror jag det är (om man inte är SMC medlem) Mer info finns på: http://www.smc-uppsala.org/rorken/
Om det nu visar sig att det blir dåligt väder så tar vi det en vecka senare istället. Ingenting är alltså bestämt än så länge, ville bara se hur intresset ser ut bland oss 125a åkere. Körningen börjar 18:00 och håller på tills det blir mörkt. Som mötesplats så föreslår jag Donken på Sveavägen eller i Upplandsväsby Någongång mellan 16:00-16:30

Gör enligt vanlig ordning en lista:

1:Biifer
2:
3:
4:
5:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Biifer skrev:
Avgift 100:- tror jag det är (om man inte är SMC medlem)

En liten rättning bara... 100:- stämmer (om man inte är SMC medlem i Uppsala län)
Om man är osäker står det på medlemskortet vilket län man tillhör.

:)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Kryptonit skrev:
En liten rättning bara... 100:- stämmer (om man inte är SMC medlem i Uppsala län)
Om man är osäker står det på medlemskortet vilket län man tillhör.

Ok, några små frågor då. Kan man vara medlem i SMC Uppsala även om man bor i sthlm? Det står att man ska vara medlem i Uppsala SMC för att (ni?) bjuder på körningsavgiften. Är det möjligt att bli medlem när man kommer till rörken eller måste man ha medlemskortet i handen för att slippa betala 100:- extra?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Biifer skrev:
Ok, några små frågor då. Kan man vara medlem i SMC Uppsala även om man bor i sthlm? Det står att man ska vara medlem i Uppsala SMC för att (ni?) bjuder på körningsavgiften. Är det möjligt att bli medlem när man kommer till rörken eller måste man ha medlemskortet i handen för att slippa betala 100:- extra?

Du måste ha medlemskortet i handen...

När man går med i SMC blir man automatiskt medlem i ett län - det län där man bor. Det finns tre alternativ att minska kostnaden och det är:
1. Flytta till Uppsala län :rolleyes:
2. Bli medlem i Östra aros mck. Då kan man lösa ett årskort eller liknande tror jag (vet inte exakt... om du är nyfiken testa att pm:a "TomK" han vet nog mer om det)
3. Gå med i någon uppsalaklubb och via den bli medlem i SMC istället för att vara direktansluten (då klubben ligger i Uppsala blir man då medlem i SMC Uppsala län). Om du gillar streetracing så är URMCK ett bra alternativ då det är de som sköter Lunda.

Edit: Länkar...
http://www.oamck.c.se/
http://www.urmck.net/ (Har även en egen liten forumdel här på SH)

Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Jag följer med om jag har min nya hoj och om jag har pengar!
Men det tror ja jag har!

1: Biifer
2: DJM
3:
4:
5:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Kryptonit skrev:
Du måste ha medlemskortet i handen...

När man går med i SMC blir man automatiskt medlem i ett län - det län där man bor. Det finns tre alternativ att minska kostnaden och det är:
1. Flytta till Uppsala län :rolleyes:
2. Bli medlem i Östra aros mck. Då kan man lösa ett årskort eller liknande tror jag (vet inte exakt... om du är nyfiken testa att pm:a "TomK" han vet nog mer om det)
3. Gå med i någon uppsalaklubb och via den bli medlem i SMC istället för att vara direktansluten (då klubben ligger i Uppsala blir man då medlem i SMC Uppsala län). Om du gillar streetracing så är URMCK ett bra alternativ då det är de som sköter Lunda.

Edit: Länkar...
http://www.oamck.c.se/
http://www.urmck.net/ (Har även en egen liten forumdel här på SH)
Ok, tack för svaren. Men jag tror ändå inte det lönar sig eftrsom jag inte lär köra så många gånger på Rörken. Men tack iaf. :tummenupp

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
För att undvika en eventuell besvikelse:
Ett krav för att kunna anmäla sig och köra är att man tagit del av en kort teori som hålls på plats (ca 15min.)
Är besökarantalet stort den dagen finns risk att grupperna redan är fulla och mn får vackert vänta på att några ska åka hem, alternativt åka en annan måndag. Teorin behöver man bara en gång för att kunna åka resten av säsongen.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ugluk skrev:
För att undvika en eventuell besvikelse:
Ett krav för att kunna anmäla sig och köra är att man tagit del av en kort teori som hålls på plats (ca 15min.)
Är besökarantalet stort den dagen finns risk att grupperna redan är fulla och mn får vackert vänta på att några ska åka hem, alternativt åka en annan måndag. Teorin behöver man bara en gång för att kunna åka resten av säsongen.
Teorin är ny för iår? För förra gången jag var på Röken i sammband med att BMW-klubben hade körning där i september tror ja de va. Då hade vi en genomgång som innehåll lite säkerhet och kurvtagning. Men det är altså en ny genomgång man ska igenom?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Biifer skrev:
Teorin är ny för iår? För förra gången jag var på Röken i sammband med att BMW-klubben hade körning där i september tror ja de va. Då hade vi en genomgång som innehåll lite säkerhet och kurvtagning. Men det är altså en ny genomgång man ska igenom?
Jepp. Nytt för i år och en ny obligatorisk information, av två skäl; Dels krävs en teoridel för att försäkringarna skall gälla, och dels för att alla verkligen ska ta del av reglerna. Tidigare år har vi delat ut informationsblad med reglerna för körningen och haft stora informationstavlor uppsatta, men det räckte inte.

Därför detta nya moment. Ska ni upp ett gäng så släng iväg ett Pm till mig så ska jag se om jag kan fixa en genomgång för er i tillräcklig tid innan körningen börjar.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ugluk skrev:
Jepp. Nytt för i år och en ny obligatorisk information, av två skäl; Dels krävs en teoridel för att försäkringarna skall gälla, och dels för att alla verkligen ska ta del av reglerna. Tidigare år har vi delat ut informationsblad med reglerna för körningen och haft stora informationstavlor uppsatta, men det räckte inte.

Därför detta nya moment. Ska ni upp ett gäng så släng iväg ett Pm till mig så ska jag se om jag kan fixa en genomgång för er i tillräcklig tid innan körningen börjar.
:Bugar Underbart, som det ser ut nu så är vi 3 personer som åker upp. Jag DJM och Johanjulgran.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Jag kommer köra på rörken vid fint väder, annars så är jag åskådare ytterligare en vecka! :D

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Hojen har skurit så jag kommer inte att köra, möjligtvis att jag kommer och kollar lite...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...