Rörkenbilder från söndag och måndag ?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag vet att det var folk ute och sprang med kamera både på söndagens BMW-åkning och nu igår. Skynda och lägg upp nu så jag får något att glana på :7peta :)

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
TomK skrev:
Jag vet att det var folk ute och sprang med kamera både på söndagens BMW-åkning och nu igår. Skynda och lägg upp nu så jag får något att glana på :7peta :)

tyvärr så hade jag mycketf med tröjjorna o mippla med.. så jag han inte fota något märkbart igår. så ni andra , upp med bilderna nu! ;P

/z

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Åkte bil ut till rörken i går, det såg kuligt ut! Åkte senare in till uppsala och gick upp till o`connors för att se om det fanns några hojåkare där. Men jag såg inga med skinnställ eller sånadära tröjor, så jag tog några bärs och åkte hem och strax utanför knivsta, det var då det hände........en hare kom ut å jag var tvungen att bromsa.Kanade omkull och slogsönder blinkers och backspeglar.Repor lite här och var! Man inser att löven är hala! det är lite vanskligt att köra i höstmörkret!
Så nu får man fixa lite och lära sig av detr gammla norrländsak ordspråket : EN KVARTING ÄR BÄTTRE ÄN 400 DUBB !!

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
beelsebub skrev:
Åkte bil ut till rörken i går, det såg kuligt ut! Åkte senare in till uppsala och gick upp till o`connors för att se om det fanns några hojåkare där. Men jag såg inga med skinnställ eller sånadära tröjor, så jag tog några bärs och åkte hem och strax utanför knivsta, det var då det hände........en hare kom ut å jag var tvungen att bromsa.Kanade omkull och slogsönder blinkers och backspeglar.Repor lite här och var! Man inser att löven är hala! det är lite vanskligt att köra i höstmörkret!
Så nu får man fixa lite och lära sig av detr gammla norrländsak ordspråket : EN KVARTING ÄR BÄTTRE ÄN 400 DUBB !!

vad säger du ? kanade du omkull med bilen !? :eek: du är skicklig du.. o dricka då oxå.. höm höm..**s**
/z

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Glömde att säga att vi (en kompis) och jag åkte bil in till uppsala, via rörkenbanan för att hämta min hoj. Åkte hoj hem från uppsala. Så låg det till.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
beelsebub skrev:
Glömde att säga att vi (en kompis) och jag åkte bil in till uppsala, via rörkenbanan för att hämta min hoj. Åkte hoj hem från uppsala. Så låg det till.

ajdå.. hoppas det gick bra me dig iaf då..
/z

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Det gick ganska bra, blåmärken och skrapsår.Man ska nog inte köra i jeans och tennisdojjor! Tur att man va lite bedövad innan.
Såg föresten en kille med nån blå yamaha som hade en jätte häftig nummerskyltsbelysning (en blå) vet ni vem det är?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
beelsebub skrev:
Menar du att du tog några bärs och sen körde hojen till skokloster och vurpade? Isf, :finger
Hoppas skiten gick sönder på allvar! :mad:

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Jaa!? är det något fel med det? Det finns ju inga poliser här på landet. Och hur ska man annars ta sig hem?

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
beelsebub skrev:
Jaa!? är det något fel med det? Det finns ju inga poliser här på landet. Och hur ska man annars ta sig hem?
:eek:
Du är inte mycket värd i mina ögon, bara så du vet. Kom gärna fram och säg hej så kan jag få säga det rakt i fejset på dig också.

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Aha jag tror att du tror att jag har druckit starköl! nej,nej jag drack lättöl! (ojoj, så fel det kan bli)

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CAT FIGHT CAT FIGHT CAT FIGHT !! :slicka

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Tänk på att mer än två lättöl räcker för att ta dig över promillegränsen om du har normal kroppsbyggnad. Kaffe och läskeblask är underskattat som sällskapsdryck..

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
beelsebub skrev:
Tur att man va lite bedövad innan.
Blir du bedövad av lättöl?! :eek: Du skall nog ta det lugnt på våra pubkvällar isf! Där dricks det inte lättöl. :fakta

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Nja, menar nog att jag var bedövad av kylan. Det var snudd på istappar på fransarna.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Vafan inge fel med det!
Brukar dricka en sjuttis innan jag öppnar första biran på vägen hem! Efter det så tar jag fram min trimmade k50 och blir jagad av 20 polisbilar, 5 polismc och en helikopter.

Jag bara pekade finger åt dem, kopplade på lustgasen och drog iväg på bakhjulet (Suzuki K50 med 60 kubikare, 20 mm förgasare, hemmagjord ljuddämpare och lustgas, gick i 170 på tomgång på 4:an, accade ifrån en R1:a upp till 250 sen orkade inte K50:n mer).

Men då hoppade 15 fallskärmsjägare ut från helikoptern och de hade med sig sprajlans nya enduromotorcyklar i hoppet, landade och började jaga mig. Men jag drog in i skogen och gasade järnet, de hade inte en chans mot min maxhöjda K50 med hemmagjorda paris-dakar-kåpor och cross-däck.

Som tur var hade jag utrustat min K50 med extra kraftiga stötdämpare bak, för när jag kom ut ur skogen stod alla polisbilar där och väntade på mig, så jag var tvungen att hoppa över dem. De skjöt som fan efter mig med Uzis och AK-5:eek:r men K50 var så snabb så jag körde ifrån kulorna (inte mina kulor alltså, utan de som poliserna skjöt iväg).

Gissa om jag skakade när jag kom hem och snabbt ställde in super-K50:n i garaget. Senare på eftermiddagen kom polisen hem till mig och skjöt mig med 200 skott i magen och huvudet, men jag överlevde.

(taget från bike forumet : ) Kunde inte låta bli!

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ReDan: jag skulle f*n inte bli förvånad om det var du .. *s*
moahah..
/z

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Du har fatta läget du ReDan! Så där var det nästan när jag bodde i Gnarp (södra hälsingland) Där var det mycket åka i fyllan! Där sa man: Den som INTE KAN köra i fyllan, ska INGET körkort ha!
Men det gör jag inte nuförtiden, måste säga det så att inte nån massuppfittar..............fårlåt, misuppfattar.

Cinderella

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
2010 Ducati 796 ABS
Trodde att hojåkare satte sig över att ens diskutera alkohol och hojåkning på samma dag. Usch och fy!! Det är en del av charmen med att åka hoj att alla är nyktra då. Har för övrigt inget emot måttligt drickande men köra med alkohol i kroppen är nog det osexigaste och omanligaste man kan tänka sig, håller ni inte med om det tjejer?

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Håller med dig på hela ditt inlägg...

Alkohol å hojåkning är inte änns en tänkbar kombination för mig som spätta..
Det kan oförståndiga raggare hålla på mig...Men förhoppningsvis har det en nykter chafför!!!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...