R-600 el R-1000

Mapa

Mapa
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR -06
Hej på er alla.

Nu har jag bestämt mig för att ta licens och förhoppningsvis ha råd att tävla lite efter det.Som B-förare,vilka klasser får man tävla i är det Rookie 600 el är det Standard 600?Jag har nämligen hört att reglementet har ändrats sedan förra året. Vad gäller för Rookie 1000 får man tävla där som B-förare? Nu till Hojen.Får du tex ställa upp med en förredetta (Synsam) hoj eller är de för trimmade?.Hur standard är standard? Kan vara bra att veta vad som gäller när man skall börja leta efter hoj. Så finns det någon som kan informera mig om vad som gäller så vore det bra. :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Rookie 600 och Rookie 1000 är rena nybörjarklasser. Du får även köra som debutant i 125R, 250R, 250SP och Supermono.

Standard 600 är en klass enbart för A-förare, liksom Nordic Superbike och Supersport 600.

Du får köra med en ex-Veidec-/Synsamhoj i Rookie 600.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Rookieklasserna är för B-förare. I de andra klasserna måste du ha A-licens om du ska köra 600 eller 1000 kubik, vill säga. I rookieklasserna får du ha vilken hoj du vill. Stiffy här på forumet kör Cralles gamla hoj i R600, t.ex.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Tittar du dig runt på www.roadracing.se så kan du hitta lite mer info, men framförallt - ÅK PÅ TÄVLINGAR! Där ser du och lär på ett sätt som du inte kan göra framför datorn.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Chrille skrev:
Tittar du dig runt på www.roadracing.se så kan du hitta lite mer info, men framförallt - ÅK PÅ TÄVLINGAR! Där ser du och lär på ett sätt som du inte kan göra framför datorn.

Genom att åka till tävlingar så kan du hitta ett antal hojar på plats som är till salu. Jag såg åtminstone 5 hojar under Bikeweek som var till salu. Mest ex. synsam ss600 hojar, någon SB och någon R1000 hoj.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...