R1-05 vart är den billigast tror ni ?

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Skall försäkra e R1´05
Haft körkort sedan 2000-09 och är 27 år!

Innan har man ju löst det så att man skriver på sin mor som är 68 år och haft mc kort i 44 år och bor på landet hehe men nu bor man liksom inte hemma.. och att hon skall kunna köra en R1 behöver jag väl inte ens gå in på :)
Fast hon har kört på stora torget 1960 utan ljuddämpare så hon har talang hehe.

Men mitt problem är nu då alltså skall man satsa på en HEL eller HALV eller bara trafik och köra lugnt.. det gör jag ju alltid i.f.s men vad jag menar är att jag är inte den som busar utan älskar sporthojar och hatar gynekologmoppar... men tycker inte jag utgör mer farozon än andra. Ja alla tycker så men ändå.

Vilket bolag har ni som kör R hojar ?
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Eureka skrev:
Skall försäkra e R1´05
Haft körkort sedan 2000-09 och är 27 år!

Innan har man ju löst det så att man skriver på sin mor som är 68 år och haft mc kort i 44 år och bor på landet hehe men nu bor man liksom inte hemma.. och att hon skall kunna köra en R1 behöver jag väl inte ens gå in på :)
Fast hon har kört på stora torget 1960 utan ljuddämpare så hon har talang hehe.

Men mitt problem är nu då alltså skall man satsa på en HEL eller HALV eller bara trafik och köra lugnt.. det gör jag ju alltid i.f.s men vad jag menar är att jag är inte den som busar utan älskar sporthojar och hatar gynekologmoppar... men tycker inte jag utgör mer farozon än andra. Ja alla tycker så men ändå.

Vilket bolag har ni som kör R hojar ?
Det spelar nog ingen roll hur försiktigt man tror sig komma köra, man kan käka bark med en gynekologstol också, såsom du utrycker dig.
Känner du att det blir alldeles för blodigt med en helförsäkring - för du måste ringa runt till alla bolagen, går inte att svara på vilket som är billigast för just dig och din MC - så välj åtminstonde en halvförsäkring. Stöldrisken är nog relativt hög på en R1-05.
Själv kör jag en r-motorcykel med litet r - YZF600R. Och den försäkrar jag billigast hos folksam.

Ring helst både 1 och 2 ggr till varje bolag, och till olika kontor. Uppge så många uppgifter du kan och var ärlig.

PS. Grattis till bågen :tummenupp och lycka till.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top