R1:an testvinnare i MCN!

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Motorcyclenews har utsett R1:an till vinnare i årets test. De skriver såhär:

MCN names Yamaha’s 2004 R1 our superbike of the year in Wednesday’s issue because it’s stable, exciting and fast.

In our March 3 issue you’ll see the R1 pitched against all its key competitors: Kawasaki’s ZX-10R, Honda’s Fireblade and Suzuki’s GSX-R1000. And it’s the R1 that gets our vote.

We put them through their paces on the track, on sun-kissed (and rain-soaked) French and Spanish roads and ran them on dynos and on closed roads.

Make sure you get hold of a copy of the paper for the full story… but here are some of the facts and figures:

The R1 makes 147.9bhp, 70.47ftlb of torque and hits 177.72mph. The Blade delivers 146.6bhp, 73.9ftlb of torque and 178.15mph. We recorded 175.57mph, 144.4bhp and 74.8ftlb of torque for the GSX-R1000. And the ZX-10R was tested to 176.3mph, made 147.7bhp and 74.6ftlb of torque.


Ge mig en ... FORT! :yoparty

EDIT: länk... http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212131&documentID=193847
 
Last edited:
verkligen jämna effektmässigt....... dock lite klent vrid i R1 men det beror väl på att den varvar mycket
 
Å i PS Motorrad vann ZX10an med viss marginal.

Skönt att alla är så lika så vi kan sluta tjaffsa om vilken som är bäst. Nu kan man koncentrera sig på att övertyga alla om att just sin favorit är snyggast, ballast och manligast! :7peta
 
Don Quixote skrev:
Å i PS Motorrad vann ZX10an med viss marginal.

Skönt att alla är så lika så vi kan sluta tjaffsa om vilken som är bäst. Nu kan man koncentrera sig på att övertyga alla om att just sin favorit är snyggast, ballast och manligast! :7peta

Och eftersom smaken är som :arsele så slipper vi den diskussionen också... fan va skönt!!
 
Don Quixote skrev:
Å i PS Motorrad vann ZX10an med viss marginal.

Skönt att alla är så lika så vi kan sluta tjaffsa om vilken som är bäst. Nu kan man koncentrera sig på att övertyga alla om att just sin favorit är snyggast, ballast och manligast! :7peta
Du vet väl att det är förbjudet att inneha Kwackisar i WCX va?????:)

Det e skitsamma vilken av hojarna som vinner tronen(läs R1), tycker man skall välja den som man tycker är snyggast(läs R1):):):)

//R
 
Bah.. ZX10an rockar gubbfetast din gamle grek! :arsele
Vi skola alla snart se ljuset och skaffa Kwack!






Ähh, spela roll. Dom är ju sketfräcka allihop. En Röd R1 är ganska kramvänlig den också!

Ravetrancer skrev:
Du vet väl att det är förbjudet att inneha Kwackisar i WCX va?????:)

Det e skitsamma vilken av hojarna som vinner tronen(läs R1), tycker man skall välja den som man tycker är snyggast(läs R1):):):)

//R
 
Don Quixote skrev:
Bah.. ZX10an rockar gubbfetast din gamle grek! :arsele
Vi skola alla snart se ljuset och skaffa Kwack!






Ähh, spela roll. Dom är ju sketfräcka allihop. En Röd R1 är ganska kramvänlig den också!
fjäskar du nu eller?? din gamle Grizzly???:)
 
semlan skrev:
Undrar om ditt inlägg speglar Yamaha-ägares generella intelligens eller är du bara ironisk? :hihi :3freak

Ironisk skulle jag då vara :) Inte så konstigt att HONDA vann på sin egen sida
 
R1 Uffe skrev:
Ironisk skulle jag då vara :) Inte så konstigt att HONDA vann på sin egen sida

Dom hänvisar ju till ett test i den tyska MC tidningen Motorrad ...
 
Till och med min förra gixxer hade 10 BHK mer än den nya R1an.... :arsele
 
Värt att notera för allihop är att ärrettan har 0,3 hästkrafter mer än någon annan av hojarna... Det är o så viktigt att komma ihåg!

/B
 
Samuel_LJackson skrev:
Kul att de är så jämna i effekt... lär bli mycket tjafs här och i tidningar vilken som är bäst...och hård konkurrens gynnar ju konsumenterna :tummenupp

Fireblade vann det här testet: http://www.hondamc.com/templates/News.asp?id=2670


Kul att det är poäng dom räknat..kanske kan gämföra med bikes tester där dom räknar med komfort, pris på reservdelar, bensin förbrukning osv...bla,bla,bla
Den som ligger bäst till i genomsnitt får då högst poäng

:rolleyes:

Men har iof hört att CBR:n ska va en dräpare på bana
 
Last edited:
Back
Top