r1 blå lack=svindyr!!!

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
Ska lacka min fzr Retta blå ringer lackeraren

det blir 1500:- för bara 1Liter :skrämd + härdare iofs blandar man ju ut så det blir 2 liter men ändå

finns det inga billigare ställen??


:squid
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
För jävligt! Vart hittade du den lacken, för Yamaha brukar inte släppa sina färgkoder hur som helst!

/Exup
 

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
känner lackeraren rätt så bra så han fixar fram det mesta åt mig
men tar ändå bra betalt :skrämd han borde skämmas :eek:


:squid
 

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
drzero skrev:
Ska lacka min fzr Retta blå ringer lackeraren

det blir 1500:- för bara 1Liter :skrämd + härdare iofs blandar man ju ut så det blir 2 liter men ändå

finns det inga billigare ställen??


:squid


hm....1500 spänn för en liter är rena rånet......jobbar själv som lackerare o har väl lite hum om priser......vad det med klarlack då oxå eller?? jag tror standox färgen vi använder ligger runt 600 spänn liter´n + klarlacken då..... sen vet jag inte ifall det kanske ligger en candy på r1n........alltså 2 lager färg......typ silver först o trans blå över....behövs ju dubbelt med färg då o då låter priset lite mer rimligt men det e fortf dyrt.....
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
Re: Re: r1 blå lack=svindyr!!!

heretique skrev:
hm....1500 spänn för en liter är rena rånet......jobbar själv som lackerare o har väl lite hum om priser......vad det med klarlack då oxå eller?? jag tror standox färgen vi använder ligger runt 600 spänn liter´n + klarlacken då..... sen vet jag inte ifall det kanske ligger en candy på r1n........alltså 2 lager färg......typ silver först o trans blå över....behövs ju dubbelt med färg då o då låter priset lite mer rimligt men det e fortf dyrt.....


det ligger två lager på rettan, fick reda på det när jag letade färg...
 

Honda_Driver

Guest
X-up skrev:
För jävligt! Vart hittade du den lacken, för Yamaha brukar inte släppa sina färgkoder hur som helst!

/Exup

finns något som heter typ spectrometer(?), man "läser av" färgen och får en färgkod. tror det funkar så iaf..... en kille på gotland lacka en kawa tank och färgen ska tydligen ha blivit helt ok.
 

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Honda_Driver skrev:
finns något som heter typ spectrometer(?), man "läser av" färgen och får en färgkod. tror det funkar så iaf..... en kille på gotland lacka en kawa tank och färgen ska tydligen ha blivit helt ok.

hör´t talas om färgprover?? :) vi har koder till de flesta hojar på jobbet, bara att man får gå igenom tillvärkarens färgprover för
att få fram dom.
 

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Re: Re: Re: r1 blå lack=svindyr!!!

fluppen skrev:
det ligger två lager på rettan, fick reda på det när jag letade färg...


hade nästan för mig det.....vi måla en tank till en för ett par år sen....tror det va en r1a iaf....den va blå o det stod skramlaha på den :D ett förjävla djup i den...
 

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
lackeraren kollade i datorn jag pekade på Yamaha R1 blå 98-00

han sa ok såg ingen info om "dubbla färger"
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Detta med att hemlighålla koden för färgen är enbart pinsamt ifrån Yamaha. Honda lämnar ju mer än gärna ut den.
 

Honda_Driver

Guest
heretique skrev:
hör´t talas om färgprover?? :) vi har koder till de flesta hojar på jobbet, bara att man får gå igenom tillvärkarens färgprover för
att få fram dom.

trodde inte japsarna gav bort färgkoderna
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Marals76 skrev:
169722 Detta med att hemlighålla koden för färgen är enbart pinsamt ifrån Yamaha. Honda lämnar ju mer än gärna ut den.

är det handlarna eller någon annan som har koden? behöver den blå till min 954
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
heretique skrev:
163992 hm....1500 spänn för en liter är rena rånet......jobbar själv som lackerare o har väl lite hum om priser......vad det med klarlack då oxå eller?? jag tror standox färgen vi använder ligger runt 600 spänn liter´n + klarlacken då..... sen vet jag inte ifall det kanske ligger en candy på r1n........alltså 2 lager färg......typ silver först o trans blå över....behövs ju dubbelt med färg då o då låter priset lite mer rimligt men det e fortf dyrt.....

Kolla vad volvos färg med koden 453 kostar... :D
Om du tycker 1500 är rena rånet, va tycker du om den färgen då?
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
hoppas inte det är den Volvo oceanrace blå som är svindyr.
den är jag sugen på att lacka min hoj i.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Honda_Driver skrev:
164513 finns något som heter typ spectrometer(?), man "läser av" färgen och får en färgkod. tror det funkar så iaf..... en kille på gotland lacka en kawa tank och färgen ska tydligen ha blivit helt ok.

Njaaa, du får nog ingen färgkod utan snarare ett RGB-värde eller möjligen en NCS-kod (men den är anpassad för papperskulör). Använde färgmätare förut på jobbet och den vi hade mäter färgnyans och glans om jag inte minns fel. Jag tror det kan bli svårt med metalliclacker men jag är inte säker.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top