R1 o Hayabusa ägare... (Blocket)

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
RF900 skall väl vara en av de snabbaste hojarna upp till 100. Anledningen är att den är framtung och inte reser sig så lätt som en R1 tex.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
den går faktiskt som fan från 0... Ettan är väldigt låg och det finns en del kräm i motorn men den är lite svagare, lite tyngre...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
135 hk eller nåt, stålram o grejor.

Mycket snabb till 100 för att den går att ge järnet på direkt från start.
Den gick visst under 20 sek på kilometern med, inte så vanligt på den tiden.

Jämförelsen hur han körde R1 och Hayabusa tror jag mest är snickelisnack, R1an upplevs nog som betydligt piggare när man inte ser siffrorna framför näsan och en Hayabusa tror jag passerar den dr rätt snart för att sedan aldrig ses till igen:lol
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
försäljarsnack....bla bla...jag rastar han när som helst:)
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Teo skrev:
den går faktiskt som fan från 0... Ettan är väldigt låg och det finns en del kräm i motorn men den är lite svagare, lite tyngre...
Låg?

Jaså, jag som trodde den var extra hög?

Någon som vill förklara? Får en känsla av missförstånd....:va
 
Last edited:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Bodoe skrev:
Låg?

Jaså, jag som trodde den var extra hög?
Exakt, med låg etta kommer man ju inte långt utan att det wheelar... Fördelen med RF900an i sitt jädra 0-100-acc var väl just en hög etta, rätt mkt effekt, bra tryck från grunden och hyffsat lång sving?
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Bra bottendrag menar han förmodligen vilket inte är så svårt att förstå... eller?
Some imagination wouldnt hurt...
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Silwer skrev:
Är du säker att det är bättre än på de hojar den påstås åka ifrån, eller var det bara allmänt du menade?
-Menade rent allmänt. För mycket bottendrag innebär ju en wheelie, vilket man vill undvika vid optimal acceleration... Visst går det att reglera med gasen, men det kanske inte alltid är så lätt... Såg nåra bromspapper på RF900an och den såg trevlig ut, som sagt, nice att kunna hålla fullt tryck i ettan utan att man wheelar bort sig, vilket man verkar kunna göra med RFen. (och min :tummenupp )
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Kay skrev:
-Menade rent allmänt. För mycket bottendrag innebär ju en wheelie, vilket man vill undvika vid optimal acceleration... Visst går det att reglera med gasen, men det kanske inte alltid är så lätt... Såg nåra bromspapper på RF900an och den såg trevlig ut, som sagt, nice att kunna hålla fullt tryck i ettan utan att man wheelar bort sig, vilket man verkar kunna göra med RFen. (och min :tummenupp )

jo jag har hört från ägarna att det går bra att vrida rullen i botten på ettan.
Men det är en omodern hoj i övrigt och lite dumt att jämföra med de nämnda.
Den hojen är ju bra nog i sig själv och behöver ju inget extra fläsk för att bli såld, han får nog bara en massa kommentarer han kan vara utan.

En jag känner hade en sån där en säsong, den verkade helt ok.
Men nån hayabusa ska man nog inet vänta sig.
Undarra om inte nån sa att den delar motor med gsxr1100 med på nåt sätt.
 

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ekeby
Hoj
Honda CBR954RR-03
Jag hade en förra säsongen och kan meddela att dem går som satan från stillastående...en av dem roligaste hojar jag haft, Hade inga som helst problem med att rasta nyare "muskelhojar". Lång etta och bra koppling samt framtung,bara att smaska på....Chassit är faktiskt inte alls dumt,en hoj jag skulle rekomendera till vem som...
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Silwer skrev:
jo jag har hört från ägarna att det går bra att vrida rullen i botten på ettan.
Men det är en omodern hoj i övrigt och lite dumt att jämföra med de nämnda.
Den hojen är ju bra nog i sig själv och behöver ju inget extra fläsk för att bli såld, han får nog bara en massa kommentarer han kan vara utan.

En jag känner hade en sån där en säsong, den verkade helt ok.
Men nån hayabusa ska man nog inet vänta sig.
Undarra om inte nån sa att den delar motor med gsxr1100 med på nåt sätt.

Japp samma grundmotor men har faktiskt en lite bättre topp med fallförgasare
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Silwer: I och med faktummet att den är väldigt lätt-accelererad med bra tryck så stämmer det säkert rätt bra att man kan rasta en retta till 150 om ägaren till rettan inte kan trycka på riktigt optimalt... Kräver mer av föraren helt enkelt. Som sagt, lite dum jämförelse för att köra hoj innebär nog för de flesta inte vem som är snabbast 0-100, men jag tror att hans argument säkert lockar till sig extra köpare. De som vill ha en RF900 vet antagligen att den är snabbt och låter sig inte störas av hans lilla lista på hojar han dragit, medans de som inte vet vad en RF900 är och letar hoj kanske blir mer intresserade. :) Låt folk skriva vad de vill i annonserna, bara det inte är lögn, och det är det säkert inte...Bara det att han skippade att skriva att busan sen körde om så det skrek om det. ;)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Kay skrev:
Silwer: I och med faktummet att den är väldigt lätt-accelererad med bra tryck så stämmer det säkert rätt bra att man kan rasta en retta till 150 om ägaren till rettan inte kan trycka på riktigt optimalt.

det var iofs hayabusan han drog upp till 150.
R1an var hans hoj vassare än.

Skitsamma självklart, men man får räkna med några komentarer om man skriver så där.
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top