Låg?Teo skrev:den går faktiskt som fan från 0... Ettan är väldigt låg och det finns en del kräm i motorn men den är lite svagare, lite tyngre...
Exakt, med låg etta kommer man ju inte långt utan att det wheelar... Fördelen med RF900an i sitt jädra 0-100-acc var väl just en hög etta, rätt mkt effekt, bra tryck från grunden och hyffsat lång sving?Bodoe skrev:Låg?
Jaså, jag som trodde den var extra hög?
Kay skrev:bra tryck från grunden
Ursäkta mitt icke-fackliga utryck. Tänker på gustavsson "Det gäller att börja från gruuuuuuunden"Silwer skrev:vadå grund?
Kay skrev:Bra bottenvrid.
-Menade rent allmänt. För mycket bottendrag innebär ju en wheelie, vilket man vill undvika vid optimal acceleration... Visst går det att reglera med gasen, men det kanske inte alltid är så lätt... Såg nåra bromspapper på RF900an och den såg trevlig ut, som sagt, nice att kunna hålla fullt tryck i ettan utan att man wheelar bort sig, vilket man verkar kunna göra med RFen. (och min )Silwer skrev:Är du säker att det är bättre än på de hojar den påstås åka ifrån, eller var det bara allmänt du menade?
Kay skrev:-Menade rent allmänt. För mycket bottendrag innebär ju en wheelie, vilket man vill undvika vid optimal acceleration... Visst går det att reglera med gasen, men det kanske inte alltid är så lätt... Såg nåra bromspapper på RF900an och den såg trevlig ut, som sagt, nice att kunna hålla fullt tryck i ettan utan att man wheelar bort sig, vilket man verkar kunna göra med RFen. (och min )
Silwer skrev:jo jag har hört från ägarna att det går bra att vrida rullen i botten på ettan.
Men det är en omodern hoj i övrigt och lite dumt att jämföra med de nämnda.
Den hojen är ju bra nog i sig själv och behöver ju inget extra fläsk för att bli såld, han får nog bara en massa kommentarer han kan vara utan.
En jag känner hade en sån där en säsong, den verkade helt ok.
Men nån hayabusa ska man nog inet vänta sig.
Undarra om inte nån sa att den delar motor med gsxr1100 med på nåt sätt.
andersson turbo skrev:Japp samma grundmotor men har faktiskt en lite bättre topp med fallförgasare
Samt mindre diameter på fuggarna...
Kay skrev:Silwer: I och med faktummet att den är väldigt lätt-accelererad med bra tryck så stämmer det säkert rätt bra att man kan rasta en retta till 150 om ägaren till rettan inte kan trycka på riktigt optimalt.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |