Syftade på att dessa "utökade garantier" som t.ex. Honda och Yamaha kör med är fullspäckade med olika förbehåll.
Vilket gör att om du inte pyntar upp den extra kosingen för att se till att all service görs hos en ansluten verkstad så är den antagligen inte värd mycket om något väl händer med hojen.
Något som iaf för bilar mig veterligen är olagligt.
Exakt samma sak på bilar med så kallade rostskyddsgarantier.
Det får inte vara pga. stenskott, det får inte vara pga. vägsalt, det får inte vara hit och inte vara dit. Så mycket förbehåll så det är inte värt ett skit när det väl kommer till skott.
Snackade med killarna som sålde åt en privatperson den hojen jag precis inhandlat. Jag frågade vad som gällde med garantier och sånt om nu den förra ägaren kört sönder t.ex. växellåda pga. bakhjulsåka. "Ja, det ska gå på garantin för den ska hålla för sånt."
- Bra, sa jag. Då ringer jag er om jag får problem med den!
- Du är välkommen, sa dom då! (auktoriserad Yamahaverkstad och yamahaförsäljare)