R1 Prisvärd?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vad sägs om denna annons från idag, sugen? :D

http://www.blocket.se/vi/10955370.htm?ca=23_3_s

/D.
Men du får ju plast för 55000 på köpet. Blir ju bara 10 för själva hojen och två feta slipon.

eller vänta nu :va :confused: :rolleyes:

(men ärligt, folk verkar tro att hojen blir värd jättemycket mer bara för att dom (eller i detta fall snarare försäkringsbolaget) har betalat en verkstadsräkning/etc på en massa pengar....)
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Jag är sugen på att köpa den här, den skulle jag putsa upp & placera i vardagsrummet! http://www.blocket.se/vi/10451275.htm?ca=13_s

Just en röd/vit R1 -98 i bra orginalskick står med på listan "Future Classic Bike" i engelska tidningen "Superbike Magazine". Alltså, har man en sådan i bra skick så spås den bli en sann klassiker i framtiden.


Jag vill oxå ha en "Polka R1" Det är den snyggaste färgsättningen i mina ögon, sen att det kommer att bli samlar värde på dom gör ju inte saken sämre....det finns redan få av dom.
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Hade den hojjen på min profil. Röd/Vit R1 98. Att tänka på när du kollar på 98ans r1 är växellådan. Kolla även efter 2 extra * i ramnumret va?

Jag var iaf hur nöjd som helst med min. Dock bytte jag den mot en zx9r som var betydligt mer lättkörd. R1an uppfattade jag som lite mer "stirrig".
Men en jävla snygg hoj är det. Men testkör dom noga och spana överallt efter fel så gör du dig ett bra köp tror jag.

Kanske min för 42,:tummenupp

Kör du den ner till sthlm eller ännu bättre till småland så köper jag den :)
 
Last edited:

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Hade den hojjen på min profil. Röd/Vit R1 98. Att tänka på när du kollar på 98ans r1 är växellådan. Kolla även efter 2 extra * i ramnumret va?

Jag var iaf hur nöjd som helst med min. Dock bytte jag den mot en zx9r som var betydligt mer lättkörd. R1an uppfattade jag som lite mer "stirrig".
Men en jävla snygg hoj är det. Men testkör dom noga och spana överallt efter fel så gör du dig ett bra köp tror jag.

Tycker R1:an är rena körskolehojen om man inte är för okänslig i handleden, stirrig tycker jag inte den är. Kan i.o.f.s bero på att jag precis haft en Aprilia RS 250 (2 takt):rolleyes: , ingenting under 8000 rpm och sedan en kraftig hästspark i arslet upp till drygt 10500 och sedan tvärdött igen...

/D.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Prisvärt att köpa en hoj som man med stor säkerhet kommer få riva lådan på:va Beror väl på hur mkt man gillar att skruva eller:D

Men seriöst så hade jag köpt en -04 för ca 75000kr (vet inte exakt vad dom ligger på men) för då skiljer det väl inte så otroligt mkt till en -07 och man har betalat lite drygt hälften i pengar och har garanti kvar... Det var väl 5 års garanti på -04???
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Ja men det är väl klart att dom ska ha pröjs av yamma när dom repar lådan eller hur menar du???:D

Syftade på att dessa "utökade garantier" som t.ex. Honda och Yamaha kör med är fullspäckade med olika förbehåll.
Vilket gör att om du inte pyntar upp den extra kosingen för att se till att all service görs hos en ansluten verkstad så är den antagligen inte värd mycket om något väl händer med hojen.

Något som iaf för bilar mig veterligen är olagligt.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Syftade på att dessa "utökade garantier" som t.ex. Honda och Yamaha kör med är fullspäckade med olika förbehåll.
Vilket gör att om du inte pyntar upp den extra kosingen för att se till att all service görs hos en ansluten verkstad så är den antagligen inte värd mycket om något väl händer med hojen.

Något som iaf för bilar mig veterligen är olagligt.

Olagligt???

Sen så ser jag ingen större skillnad i att pröjsa försäkring för att slippa betala rep på hojen utvändigt och att pröjsa service för att slippa punga ut med en motor-reparation... Kalla det motor och el-försäkring eller nåt...

Sen är det ju upp till var och en att köpa hojar med dåliga garantier och sedan trafikförsäkra dom... Kanske trådskaparen hellre köper en -03 R1 för att slippa den där bluff-garantin vad vet jag...
 
Last edited:

lilmange

Live to ride - Ride to live
Gick med
2 May 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen, just nu
Hej!

Har tänkt mej o köpa en R1:a nu te våren/sommaren.

Men min fråga är, vilken av modellerna från 98 och uppåt är prisvärdast i dagsläget? Kostar alla lika mycke o serva på verkstad tex? Eller är de så att dom lite äldre är billigare? Är de någon spec årsm som de va mycke probs me?

Mvh Andreas

Tjena!

Satsa på en -02 eller nyare. Har själv en -02a som går kanonfint med insprutningen, bra vrid hela vägen utan svackor i mellan registret som vissa nyare. Jag fick min för 65kkr för drygt ett år sen, och då var där en massa extra som slipon, styrdämpare mm. Jag tror att dom är mer lättsålda än de äldre om du vill byta efter ett par år. Dessutom sägs det att de nyare är mer lättkörda än de äldre.

Lycka till!
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Tjena!

Satsa på en -02 eller nyare. Har själv en -02a som går kanonfint med insprutningen, bra vrid hela vägen utan svackor i mellan registret som vissa nyare. Jag fick min för 65kkr för drygt ett år sen, och då var där en massa extra som slipon, styrdämpare mm. Jag tror att dom är mer lättsålda än de äldre om du vill byta efter ett par år. Dessutom sägs det att de nyare är mer lättkörda än de äldre.

Lycka till!

Har också hört att de nya skall vara mer lättkörda. På vilket vis undrar jag, någon som vet?

/D.
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Syftade på att dessa "utökade garantier" som t.ex. Honda och Yamaha kör med är fullspäckade med olika förbehåll.
Vilket gör att om du inte pyntar upp den extra kosingen för att se till att all service görs hos en ansluten verkstad så är den antagligen inte värd mycket om något väl händer med hojen.

Något som iaf för bilar mig veterligen är olagligt.

Exakt samma sak på bilar med så kallade rostskyddsgarantier.
Det får inte vara pga. stenskott, det får inte vara pga. vägsalt, det får inte vara hit och inte vara dit. Så mycket förbehåll så det är inte värt ett skit när det väl kommer till skott.

Snackade med killarna som sålde åt en privatperson den hojen jag precis inhandlat. Jag frågade vad som gällde med garantier och sånt om nu den förra ägaren kört sönder t.ex. växellåda pga. bakhjulsåka. "Ja, det ska gå på garantin för den ska hålla för sånt."
- Bra, sa jag. Då ringer jag er om jag får problem med den!
- Du är välkommen, sa dom då! (auktoriserad Yamahaverkstad och yamahaförsäljare)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top