e4jägaren skrev:Vad gör R1:an resp. R6:an 0-200 på?
0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...e4jägaren skrev:Vad gör R1:an resp. R6:an 0-200 på?
MostWanted skrev:0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...
edit snackar vi meter eller km/h :kocko
YZF-R1 -03e4jägaren skrev:Jag pratade km/h, ursäkta om jag inte specificerade mig mer noggrant.
Någon som vet tiden för R6:an?
MostWanted skrev:0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...
edit snackar vi meter eller km/h :kocko
MostWanted skrev:YZF-R1 -03
0-100 km/h = 3,5s
0-200 km/h = 8,2s
0-400 m = 10,5s
0-1000 m = 19,4s
YZF-R6 -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 10,8s
0-400 m = 10,9s
0-1000 m = 20,7s
e4jägaren skrev:Tack så mycket för infot!
0-100 på 3 sek. Fan, klarar man av det utan att hojjen reser över? Hur res-benägen är R1 och R6 föresten? Reser dom över direkt man tittar på gasen eller? Jag frågar av ren nyfikenhet för jag kommer nog aldrig att våga köra en själv.
OlleR skrev:Går att få upp den på tvåan om du släpper ner den från ettan å växlar påväg ner (använder dämparna). Jag gjorde ofta det misstaget när jag började på den.
han menar nog att då hojen rest sig på Ettan å det är dags för nästa växel, så dimper den ner en snabbis å reser sig med hjälp av "studsen" som blir när framhjulet går i backen igen...e4jägaren skrev:hur menar du nu?
Det stämmer aldeles utmärkt Kanske lite orelevant i frågan, men det kan kännas lite obehagligt. Eller behagligtFluxir skrev:han menar nog att då hojen rest sig på Ettan å det är dags för nästa växel, så dimper den ner en snabbis å reser sig med hjälp av "studsen" som blir när framhjulet går i backen igen...
har ja fattat rätt?
e4jägaren skrev:Tack så mycket för infot!
Hur res-benägen är R1 och R6 föresten?
OlleR skrev:Det stämmer aldeles utmärkt Kanske lite orelevant i frågan, men det kan kännas lite obehagligt. Eller behagligt
Irrelevant ... lrP-E skrev:Irelevant.
brinckis skrev:Irrelevant ... lr
Slappa skrev:Ibland lite då o då tar dom en tur till Danmark för o köpa billig sprit annars tror jag de är rätt lugnt
//D
hey there smart guywonderwizard skrev:vafan... gör R1:an & R6:an mer än 400... det va som fan
P-E skrev:Irrelevant.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |