tåberg
A backward poet writes inverse
den är bra, fick mig att bestämma migSuomalainen skrev:Får väl rekomendera denna amatör recension om dessa två hojjar som är bra skriven.
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16875
den är bra, fick mig att bestämma migSuomalainen skrev:Får väl rekomendera denna amatör recension om dessa två hojjar som är bra skriven.
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16875
Chrille skrev:Det finns en pinne att trampa på på vänster sida hojen.... Snacket om vrid på en sporthoj är idiotiskt när det gäller så bra hojar som R6'an.
Borde vi inte klaga på fjädringskomforten i Ferrari osså?
Silwer skrev:..
Inget att tjafsa om förstås, men var inte spydig då smäller det DIRECKT!
sån är jag
DumDum skrev:Jag har redan skrivigt ett inlägg här i tråden men tog bort det eftersom jag insåg vad dryg jag verkade efter att ha läst det själv men eftersom det visade sig att frågan var om en R6 är för trött och tråkig med två på så bara måste jag skriva lite.
Vart kommer egentligen allt det här snacket om att man måste ha en massa kubik och effekt för att kunna åka hoj? En R6 har pulver så det räcker och blir över till 99% av alla mc-ister, både med och utan skjuts.
Hur många finns det egentilgen i sverige som kan utnyttja en R1 fullt ut? Ni som kör R1, Hur ofta ligger ni och tangerar gränserna för vad hojen är kapabel till på allmän väg? När kände ni att ni körde så hårt att ramen är för vek senast? Att bromsarna är för dåliga?
Ni som kör R6, när tyckte ni senast att er mc är så otroligt långsam att er mormor skulle kunna cykla ifrån er på krokvägarna.
Om fler kunde inse att det inte behövs en R1, R1000 eller liknande för att ha skoj på hoj så kanske det inte vore så många dödsolyckor. Väldig många olyckor beror på att för oerfarna förare har för snabba hojar.
Edit. Ps. Ja jag är en moralkärring så ni behöver inte hoppa på mig för det! Ds.
Läst men ej förstått.OlleR6 skrev:Med skjuss på så har man 225 där man har 235 i normala fall (liten stinta då iofs).
Jag kan inte tänka mig att man nånsin behöver dedär 60hk mer som en R1-04 ger, utan skjuss är det inga problem att plocka upp den runt 8000varv på ettan (vilket ger en vettig fart iaf för "nybörjare"). R6an ÄR betydligt lättare att lägga omkull, lättare att stå still med oxo.
Rundningsmärke skrev:Läst men ej förstått.
/A
R6an tappar inte mycket fart med skjuts förutsatt att man inte har en fet spätta på pallen.OlleR6 skrev:Med skjuss på så har man 225 där man har 235 i normala fall (liten stinta då iofs)..
R1an har mer effekt än någon behöver. Det går lätt att slanga med den(framgår dock inte om det krävs ryck o pump o tjonk me kopplingen eller gupp i vägen). Dessutom går den tydligen långsammare på slangen och det är ju bra.OlleR6 skrev:Jag kan inte tänka mig att man nånsin behöver dedär 60hk mer som en R1-04 ger, utan skjuss är det inga problem att plocka upp den runt 8000varv på ettan (vilket ger en vettig fart iaf för "nybörjare").
R6an är lättare att svänga med. Den är inte heller så otympilg i när det står still.OlleR6 skrev:R6an ÄR betydligt lättare att lägga omkull, lättare att stå still med oxo.
Man kan köra om på 70väg utan att växla ner från 6'an....OlleR6 skrev:Förresten kan man göra en omkörning i 70område på 6an utan problem.
Du har säkert rätt, tack för översättningen.Chrille skrev:SKa vi hjälpas åt att tolka? Jag tror du börjar bli gammal
$noop skrev:Fattar inte vad slanga har med detta o göra? Han frågade ju knappast vilken som är lättast att dra upp på slangen.
Chrille skrev:Det är ALLTID ett av skälen till att folk väljer R1. Kanske inte lika mycket för alla, men alla är medvetna om det.
Silwer skrev:Inget att tjafsa om förstås, men var inte spydig då smäller det DIRECKT!
sån är jag
Man måste vara uppdaterad för att uppskatta Silwers humor...Bj skrev:wow, coolt......
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |