R6 -06 banhoj, svåra att få tag i?

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Hallå räserfolk!
Är på jakt efter banhoj Yamaha r6 -06 men hittar bara till, för mig, fantasipriser.
Köpte min förra banhoj (fullkitad r6 -05 sv. såld, regpapper, med extrafälgar, extraväxellåda osv.) för 45K hösten 2007 och sålde den förra hösten för 45K. Känns omöjligt att hitta en -06 för 50-55 färdigkitad, är det en sådan helvetsik stor skillnad i chassie mot 05an eller högre inköpspris? Sålda i färre antal och därför eftertraktade?
Känns inte som jag vill byta min nuvarande hoj rakt av mot en ett år nyare 600a som man inte får köra gata med och förmodligen redan kraschad några gånger.

Är det kanske jag som fantiserar om att få en för 50-55?
Eller är jag en gnällk*k som ska bita i det sura äpplet, hålla käften och köpa för dom faktiskt är värda 65-85K?

Mvh, Jens D.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nu är ju svårt att hitta nåt då säsongen är i full gång men till hösten så kommer du nog hitta för 50-55 där nånstans.

Sen så var det mindre hojar till salu i år kändes det som. Kan ha med lågkonjunkturen att göra, man behåller sin hoj en säsong till istället för att köpa nytt.

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Nu är ju svårt att hitta nåt då säsongen är i full gång men till hösten så kommer du nog hitta för 50-55 där nånstans.

Sen så var det mindre hojar till salu i år kändes det som. Kan ha med lågkonjunkturen att göra, man behåller sin hoj en säsong till istället för att köpa nytt.

Jo så kan man iofs också se det, får hålla mig på hjulen till hösten då så man inte kraschar bort en massa pengar. Tänkte spara det till banan. Dött att sabba en fin orginalare. :död

Om admin ser detta är du välkommen att flytta tråden till en mer passande forumsdel, detta var kanske fel val. Har ju inte direkt med rookie-serien att göra.

Mvh, Jens D.

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
de är nog ont om 06or. tyckte hela r600a startfältet i år bestod av just r6 fårn 06:) eftertraktad cykel:)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2006 kom ju den nya generationens R6 så det är nog inte konstigt att den värderas högre än 05:an som ju var "gammal" redan då den var ny.

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
R6 -06 delar sökes

Ja, jag vet att denna fråga bör ligga i "köp&sälj" forumet men jag tror att jag eventuellt kan få några napp här också.

Söker grejer till R6 -06:a
Bakram
Kåpstag
Clip-on
Broms&kopplingsgrepp
Ljuddämpare (orginal eller slip-on inkl. dB-killer)
Kraschpuckar,motorkåpsskydd
Fotpinnsats

Tacksam för all hjälp.....

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...