Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Ort
- Stockholm/Tyresö
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Med tanke på tråden 600 vs 1000, där de flesta tipsar om att börja med 600.
Finns det även tips om vilken 600?
(ja, jag förstår att "smaken är som baken".)
Men finns det uppenbara fördelar med någon 600?
Själv är jag lite inne på en R6:a, inte för att jag har någon erfarenhet av den utan mest för att det känns som att många banåkare kör just R6, så det borde finnas folk som kan mkt om dem, samt reservdelar.
Förbiser jag någon modell?
T ex gsxr-600 vet jag inte om jag någonsin sett. Trots att den större varianten syns i varje gathörn.
Så, är R6 ett bra val för lite mer bankörning, eller är de likvärdiga allihopa?
(kan påpeka att jag kör en del gata oxå.. dock ganska lugnt).
Några spec. årsmodeller man ska akta sig för? Och är de nyare alltid bättre?
Finns det även tips om vilken 600?
(ja, jag förstår att "smaken är som baken".)
Men finns det uppenbara fördelar med någon 600?
Själv är jag lite inne på en R6:a, inte för att jag har någon erfarenhet av den utan mest för att det känns som att många banåkare kör just R6, så det borde finnas folk som kan mkt om dem, samt reservdelar.
Förbiser jag någon modell?
T ex gsxr-600 vet jag inte om jag någonsin sett. Trots att den större varianten syns i varje gathörn.
Så, är R6 ett bra val för lite mer bankörning, eller är de likvärdiga allihopa?
(kan påpeka att jag kör en del gata oxå.. dock ganska lugnt).
Några spec. årsmodeller man ska akta sig för? Och är de nyare alltid bättre?