r6/gsxr600/zx6r/cbr600f?

John84

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
.
Går i hojköpar tankar och tänkte fråga er om åsikter angående dom vanligaste hojarna... För/nackdelar? Ska precis ta mitt hojkort och undrar vilken av dessa som som fungerar bäst som nybörjarhoj?

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
Du kan nog välja vilken utav dessa du vill tror jag...det är nog bra nybörjarhoj allihopa...men Hondan har ju ett lite mera utstickande bra rykte kanske då det gäller driftsäkerheten i motor/låda...men som sagt, det är nog mest en smaksak ändå...

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Är egentligen tveksam till alla de hojarna om du är nybörjare... Men är det just en sporthoj du vill ha så är det bara slå till på den som har bäst pris för skilnaderna ligger nog mest i smaken hos föraren. CBR 600 F är kanske lite mer toring inriktad än de andra vad gäller körställning. Lycka till :jäs

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Kör själv en 636 från 2005 av den enkla anledningen att jag och alla motorjournalister tycker den är bäst.

Och sedan är ju samtliga cyklar ganska likvärdiga det skulle vara den tidiga hondan samt den tidiga zx6 som är lite snällare, men köper du något nyare så är alla ganska likvärdiga bortsett från kawwan som är lite bättre på samtliga punkter.

:tummenupp

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Lite info om cbr600 99-00

99 fick den en rejäl uppdatering, aluminiumram, vassare motor (med sämre botten, dock desto roligare högre upp i varven. Bla bla bla...

Vad jag vill säga, funderar man på en 98 eller så, kan det vara värt o gå ett år till..

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har själv en r6a års mod. 99. Kompisen min har en cbr 600 f -01. I jämförelse så känns r6an mer sportig i körställning medans (som någon sa tidigare) så sitter man lite mer touring-liknande på cbr:en. Dock så har cbr:en insprutning jämfört med min r6a så jag upplever att den svarar på gasen lite snabbare. Skulle jag valt idag så skulle jag valt r6an iaf.

Lycka till!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...