R6 service/tillbehör

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Tjena!

Har lite frågor och orkar inte vänta längre på att fråga och leta efter svar så jag skapar en tråd istället.

Min hoj tickar (antar att det är ventilerna) trots 2700 mil och den ska egentligen servas först vi 4000 mil för det) men vill lämna in henne för att checka rubbet. Det känns som lite glapp också om man bromsar lite "hackigt". Måste även byta olja och filter och det vanliga.

Det finns någon kille på ljusterö som är duktig, någon som har hans nummer?

Är det någon skillnad på castrol och motulolja, castrol är billigare iaf via sidor här från sidan.

Tänkte kugga ned lite och har 48 bak, Jörgen karlsson sade att jag skulle pröva fyra kugg upp bak, dvs 52. Vart köper jag drev (hela paketet), bra grejer och pris?

Tacksam för svar!
Mvh
Jonathan

Last edited:

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu

Tickar? Är det ventilerna som tickar?

Glapp när du bromsar hackigt? Kan det vara styrlagret som behövs spännas åt kanske? Du får nog beskriva det lite bättre.

Motul eller Castrol spelar ingen roll vilken du väljer köp den som är billigast.

Olja och filter byter du ju lätt själv på en halvtimma.

kedja/drev köper du på vilken som helst av webbshopparna på denna sida.
Kan rekommendera att gå ner till 520 kedja då det finns mkt större utbud av drev till denna dimension. Alla som race:ar sina r6:eek:r kör 520 så det håller!
520 kedjan är dessutom lättare.

Kan det vara Henning du menar? Han bor iofs i Åsätra och inte på Ljusterö?

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Tickar? Är det ventilerna som tickar?

Glapp när du bromsar hackigt? Kan det vara styrlagret som behövs spännas åt kanske? Du får nog beskriva det lite bättre.

Motul eller Castrol spelar ingen roll vilken du väljer köp den som är billigast.

Olja och filter byter du ju lätt själv på en halvtimma.

kedja/drev köper du på vilken som helst av webbshopparna på denna sida.
Kan rekommendera att gå ner till 520 kedja då det finns mkt större utbud av drev till denna dimension. Alla som race:ar sina r6:eek:r kör 520 så det håller!
520 kedjan är dessutom lättare.

Kan det vara Henning du menar? Han bor iofs i Åsätra och inte på Ljusterö?

Tack för svar, henning känner jag också igen. Servar han hojar och kan kolla ventilspelet tro?

Olja filter kylarvätska ska jag göra själv, kan dock inte fixa bromsbelägg och drevet och ventilerna...

Vilken av webbshopparna rekommenderas "bäst" då?

Last edited:

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Brottom, brottom!!

Upp upp. Är brottom, vart ska jag köpa DREV. Vill ha lite mer drag från botten. 520 kedja?

Någon som kan tippsa om en bra affär/webbshop som jag kan beställa drev ifrån, idag?

Det gäller en yamaha R6a årsmodell 2000. Jag har 48 på bakdrevet nu.

Tacksam för svar av någon med kunskap!
Mvh
Jonathan

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Upp upp. Är brottom, vart ska jag köpa DREV. Vill ha lite mer drag från botten. 520 kedja?

Någon som kan tippsa om en bra affär/webbshop som jag kan beställa drev ifrån, idag?

Det gäller en yamaha R6a årsmodell 2000. Jag har 48 på bakdrevet nu.

Tacksam för svar av någon med kunskap!
Mvh
Jonathan

Någon som kan något ? :gnissla Börjar bli stressad! Vart köper jag? Rollers olja, men DREV?
Mvh

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
passar på att ställa en r6 relaterad fråga:

Jag tycker att bettet i frambromsen är dåligt.. känns som man måste ta i för kung och fosterland om man vill göra en stoppie. Ska det vara så?

Jag har luftat bromsarna och det är rätt så fräscha bromsbelägg.

Last edited:

addeb

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Hoj
ärrsex

Jag tycker att bettet i frambromsen är dåligt.. känns som man måste ta i för kung och fosterland om man vill göra en stoppie. Ska det vara så?

Likadant på min R6 från -00, R6 och R1 har nästan alltid fått kritik för bromsarna har jag för mig.

Ang. drev, precis som någon sa tidigare i tråden är det väll bara att ta den som verkar ha bästa pris. Hade gått snabbare för dig att leta igenom dom istället för att vänta på svar härifrån.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Någon som kan något ? :gnissla Börjar bli stressad! Vart köper jag? Rollers olja, men DREV?
Mvh

Varför inte klicka på någon av länkarna i vänsterspalten, tex Bikersneed eller höra med S-Racing & Touringbutiken?

Varför skall du gå ned i kugg bak? Den kommer inte att varva ur på högsta växeln. Går du ned på kuggen fram så kommer du att få mer ork men jag skulle hellre gå upp 1-2 bak för att få mer bottendrag. Kolla på stunthojarna får du se.

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar

byt belägg till ferodo XR modellen.
mkt bra!

issen_82

Göteborgs Rape`
Gick med
31 May 2007
Hoj
yamaha r6
drev

Mvh

tjenare trevligt att du har en sån hojj har nämligen samma :tummenupp jo till din fråga jag beställde drev av bike i trollhättan race bakdrev har för mig han sa att det var ett 50 drev iaf du kan ju få nr av mig 0520-48803 mvh issen

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
tjenare trevligt att du har en sån hojj har nämligen samma :tummenupp jo till din fråga jag beställde drev av bike i trollhättan race bakdrev har för mig han sa att det var ett 50 drev iaf du kan ju få nr av mig 0520-48803 mvh issen

Antar att jag var otydligen i mitt inlägg men ska till gotland ring nästa helg och dr.bike ska serva hojen på tis - dvs brottom! (Jobbar i helgen)
Var på mcvaruhuset idag och fixade kedja 535 (istället för 520 som ngn rekommenderade) 15 kugg fram och org 48 bak. Det var vad de hade inne, måste korta kedjan lite, men det skall vara cool sade han. Får se hur mycket dr.bike kan trolla, för jag vill så gärna dra till gotland.

Originalbromsbelägg blev det, fanns cardon eller vad det hette, lite billigare, "bättre", mer racing och kortade livslängd. Har en bandag i registret bara så antar att det inte spelar så stor roll, men världens noob hoppas jag man inte är.

Nu till nya frågan, COMI i Hammarby har flyttat sin verksamhet till Norge, så där kan jag inte byta mitt framdäck. Vart byter ni? Vad kostar det. Kommer med hojen eftersom jag har brott!! Och ingen bil, tror jag.

Last edited:

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Däckfima som byter däck någon och som kan göra det omgående, snälla är är brottom!!!! Helst inte över 400 :- men får la ta det som finns..

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA