R6, zx6r eller gsxr??? vad ska man välja??

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
tjena, sitter o letar efter en ny cylel till våren, och har tänkt köpa mig en 600, av något av ovanstånde märken. har sett att ninjor drivas nästan ut, medan r6 verkar betydligt mer lättsålt. även lite dyrare i pris, men min fråga är, vilken hoj är bäst, när det gäller kvalite o slitmässigt, jag är ute efter en 98-99 med runt max 2400 mil på mätaren. vad är viktigast att veta? vilka håller bäst o vilka är sämst? vad har ni för erfarenheter, när det gäller te x växellåda, topp osv...vad håller??
stort tack på förhand.

mvh Niklas

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Har suttit i samma sits som du nu ett tag....Tills jag hittade den nya ZX6-R :kär
Även om det är en del pengar så kan jag inte motstå frestelsen av den... Vill bara ha den NU!

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Svårt att säga vilken som är bäst. Har själv haft en ZX6R -98 som jag körde ca 2000 mil med utan några bekymmer.

R6 och GSXR är väl lite extremare än ZX6R. Skiljer lite hk hit eller dit men det är inget som är någon större skillnad mellan de olika modellerna. Skall du köra mycket bana så är nog R6 och GSXR att föredra (även om det går att köra fort med en ninja också) och är det mer landsvägsåka så satsa på ZX6R.

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
R6 :kär
Varvar lika mycket som en Formulet-bil: 16.000varv!
Den är värst. Enligt, Bike!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Honda är väl ansedd att ha bäst kvalitet,
en Ducce 750 är väl roligast.

Ingen av dom fanns med i din lista :banana

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Joker skrev:
R6 :kär
Varvar lika mycket som en Formulet-bil: 16.000varv!
Den är värst. Enligt, Bike!

Formulet-bilar. :va Du vill inte beskriva hur en sån ser ut. Har sett FORMEL ETT-bilar. Men Formulet-bilar va nått nytt.

nikke

Gick med
5 Dec 2003
Hoj
jag hade väl mest tänkt varva ur den på landsväg :eek:)

nya zx6r e ruggigt läcker, men 99999:- e lite väl mkt stålar tyvärr...
vågar man köpa en 98 års ninja, från tyskland utan servicebok, dock endast 1 ägare (dokumenterat) 2400 mil...priset landar på ca 44000, inkl service o nytt framdäck som behövs..smått dyrt kanske??

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Tjena!
Mitt val hade blivit Kawasaki av två enkla anledningar: Slitstark motor och ett trevligt chassi.
Glöm inte att vi lever i ett Yamahaland där folk tenderar glömma att Kawasaki vann supersport VM för så sent som 2002.

Mvh
/Jörgen

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
nikke skrev:
jag hade väl mest tänkt varva ur den på landsväg :eek:)

nya zx6r e ruggigt läcker, men 99999:- e lite väl mkt stålar tyvärr...
vågar man köpa en 98 års ninja, från tyskland utan servicebok, dock endast 1 ägare (dokumenterat) 2400 mil...priset landar på ca 44000, inkl service o nytt framdäck som behövs..smått dyrt kanske??

Låter dyrt, jag köpte min 99:a för 45000:- och den har gått 1400mil, helt nyservad med full bok, svensksåld och i ett ypperligt skick. Nu kan jag dock inte säga nåt om hur de olika bågarna är att köra eftersom jag inte har något KK än och således inte har prövat nån av hojarna än.
Pratar vi utseende måste jag säga att jag är lite kluven, Gsxr:n ser lite "klumpig" ut och R6 nästan lite spinkig :tuttar , ja jag gillar helt enkelt min zx bättre, min hade iofs gärna fått vara en 00:a då de är snyggare fram( Resten i princip samma )

Kastar med en bild på min lilla ochså.

Bifogat

• P6060001.JPG
    P6060001.JPG
    93.5 KB · Visningar: 159
Last edited:

nikke

Gick med
5 Dec 2003
Hoj
det låter som ett bra klipp du har gjort, jag tror jag tänker invänta ett likadant sådant, tyvärr så tror en del att man får lika mycket på vintern som på högsommaren, vilket inte stämmer så bra överens..har lagt bud på en sv såld ninja 99, 45t, mer ger man inte tycker jag. fast det e ju mkt som spelar in såklart....
dags o fixa lappen nu då :eek:)

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Japs 600'or 98-99.

Kawasaki = Soffpotatisen
Honda = Bror duktig
Suzuki = Korvkioskposören
Yamaha = Knäskraparen

En Blå Yamaha har jag redan haft, den var fantastisk. Alla Suzuki jag provat har en förarställning som jag bara hatar. Den gamla Hondan med limpa är för präktig även om den just 98 hade en snygg färgsätting i silver/svart/gul. Valet faller på en grön ZX-6R med 98'ans dekaler och färgsättning. Matti hade en sådan som han senare tog livet av, den var snygg. Vad man väljer är högst personligt.

nikke

Gick med
5 Dec 2003
Hoj
hehe..håller med om limpan på hondan...skall vara 99 o framåt på den...gsxr e känd för väldigt vinklad ställning, så ninja lr r6 e nog mest aktuellt....bara man nu kan hitta en till fint pris som sagt :eek:)

allbin

slacker
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
none
kan väl bara hålla med föregående talare om vinklarna sukan. om man nu skulle få för sig att köra lagligt inne i stan :hihi så e det inget som mina handleder tycker om än längre stund

SBR

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
___
fan det verkar ju inte vara så billigt med beg. sport 600 kubikare
kanske köper en sån i stället för en ny och lite slöare hoj

rsnisse

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
gsx600r -01
tjena,,,kan hålla med om att gsxren inte är så skön att köra sakta med(handlederna)...med att den ska vara fet och klumpig kan jag inte hålla med om...kawworna ser så himla tråkiga ut,,sattsa på en gsxr eller en R6...då slipper du bli ifrånåkt av dom=)

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Ducce

Om du vill vara snyggast i stan så ska du skaffa Ducce 998R :tuttar :kär
Om du vill vara snabbast på banan ska du skaffa Ducce 998R :arsele :mad:
Om du vill ha en hoj med personlighet och charm ska du skaffa Ducce 9xx :)
Forza Ducati

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Angående sittställningen på olika hojar kan även jag hålla med om att man sitter mkt lutat på gixxern å att man får sjuka handleder i stan... och? :va Ingen av dessa hojar e väl ngr touringhojar, alla har sina brister enligt den som kör! :fakta

Å föresten, men vem fan vänjer inte sig vid det man har? :confused:

Vad gäller R6:eek:r tycker jag dom e lite små (om man som jag e typ 90kg å 1,90m). Vad jag upplevde med R6:an var att jag klämde händerna mellan tanken å styret om jag skulle svänga kraftig i sakta fart inne i stan t.ex... (sällan, men iaf) Å jag tyckte jag satt åt helvete upprätt eftersom jag vant mig vid Gixxern... (doh) :arsele

Ninjan sitter man jävligt lågt på å framkåpan försvinner under synhöjd (tyckte jag) (tilläggas bör att en jag provat var lite sänkt). För övrigt sitter man även på den upprätt om man jämför med Gixxern, så samma sak här... jag trivs bäst på min egen Gixxer... (för tillfället) :tummenupp

Honda CBR 900 (-98) t.ex. så har smalt styre å bra växellåda, men de e ju fan i mig omöjligt å köra inne i stan utan styrdämpare... tyckte jag, eftersom jag, IGEN, har vant mig vid Gixxern som har en sån! (vet att man kan bulta en sån på vilken hoj som helst men så var inte fallet här) Visst var det skoj med 150 kubik till, men nog fan sitter jag bättre på Gixxern, eftersom: ....någon som börjat se mönstret? ...jag är van med den!

Men, vem är jag att kritisera dessa hojar? Jo, jag är den som vant mig vid min egen å tycker den känns bra... :banana

Så, köp det du vill ha! Inte fan tänker du sen när du har den (gixxern,Ninjan,R6:an) å ska ut å köra, att: jävlar va jag sitter obekvämt å borde ha köpt en blahablaha ist.! :kocko <-missuppfatta ej!

Bara lite tankar kring detta :notme

Last edited:

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
KTM 625 '05
lätt yamma R6 för designens skull!

Ingen hoj som är så snygg som R6 av 600erna från 98, 99, 00.. sen kom dom andra igen. Såg en -99 R6 me Micron slip-on + tailgaurd + miniblinkers. Pris 50000:- röd/vit/svart. Riktigt snygg faktsikt. VA inne på den själv. Men du det enda du skall köpa är YZF R6!

En liten sak ba... F1-bilar varvar la en 20000-22000 menmen =)

nikke

Gick med
5 Dec 2003
Hoj
50 låter nice..du har inget nummer till den personen som säljer r6an..??

dödligt sugen :eek:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...