Asylum_Nakaza skrev:
jasså? är de så dåliga på gatan? jag som trodde att ett mjukare däck var till fördel även på gatan. då får jag tacka för informationen och lägger på ett pilot sport där bak. fast det finns 3 olika sport, vilket ska man ha??
Före Michelin Pilot Race blir varma är de otroligt hala, men när de väl fått upp arbetstemperatur har de ett otroligt grepp. Hade ett gäng bakhjulssläpp förra säsongen med M P Race då däcken borde varit tillräckligt varma och därmed haft tillräckligt med grepp. Fick ett släpp i 140km/h på gata med vänsterknät i backen, kanade ca 2m innan jag fick kontroll på hojen. Innan jag ökade tempot hade jag kört semi-fort i ganska många km så däcket borde varit varmt. Sedan har jag också haft ett gäng småsläpp i korsningar då det gått riktigt långsamt.
Pricken över I:t kom när jag hade visat hojen för en presumtiv köpare i slutet av förra året. Killen är sugen, säger att vi avslutar med en kopp kaffe uppe hos han. Vid 21-, 22-tiden är det dags att åka hemåt. Jag svänger ut från parkeringen, det är torrt ute men lite kyligare, kanske 8-15C, gasar iväg mot nästa korsning när bakdäcket bara försvinner i kanske 30-40km/h. Hojen gör en 180 och lowsidern är ett faktum. Jag vare sig lutade eller gasade särdeles mycket. Chrille har gjort något nästintill identiskt på likadana däck och vi är inte ensamma.
Summa summarum: Ska du bara köra bana så är Michelin Pilot Race lysande, men de tar lite längre tid att bli varma än många andra.
Pilot Sport är kanondäck för gata och de duger ypperligt på allmänna bandagar också. Många talar gott om Metzeler Rennsport, har dock inte provat dem men har heller ingen anledning att misstro alla de lovord som strös kring dessa däck.