Racebuss

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Håller på att köpa en racebuss så om det är nån som har en att sälja eller vet nån som ska sälja hör av er vill helst ha en diesel, lb reggad och vill max betala 10 000. Annars har jag inga andra krav i övrigt.
Har hittat en vw caravelle -84 är det nån som vet hur de funkar i stl och praktiska detaljer?

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
marcus nilsson skrev:
Håller på att köpa en racebuss så om det är nån som har en att sälja eller vet nån som ska sälja hör av er vill helst ha en diesel, lb reggad och vill max betala 10 000. Annars har jag inga andra krav i övrigt.
Har hittat en vw caravelle -84 är det nån som vet hur de funkar i stl och praktiska detaljer?

Tänk på att lasthöjden är enorm på en gammal skorv med motorn bak.

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
JA man får ju ta med sig nån form av ramp antar jag, men det går att få in den genom sidoluckan utan problem eller?
johanrehn80 skrev:
Tänk på att lasthöjden är enorm på en gammal skorv med motorn bak.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Har du lastbilskort? För jag kan förmodligen skramla fram ett par engelskreggade lastbilar, för ruskigt låga priser, prisklass 10-20kkr, bakgavellyftar, halva skåpen inredda som studios, d.v.s kraftig ljudisolerade. Enda "felet" är att de är högerstyrda och att man då själv får regga in dem här. Vet inte all info om dem, förutom att en är en MAN. Men är besikttade och skattade i england, men finns här i landet.

Therudeboy

Guest
oFFkeFF skrev:
Har du lastbilskort? För jag kan förmodligen skramla fram ett par engelskreggade lastbilar, för ruskigt låga priser, prisklass 10-20kkr, bakgavellyftar, halva skåpen inredda som studios, d.v.s kraftig ljudisolerade. Enda "felet" är att de är högerstyrda och att man då själv får regga in dem här. Vet inte all info om dem, förutom att en är en MAN. Men är besikttade och skattade i england, men finns här i landet.

Bättre att köpa Volvo FL-serien eller en Ford Cargo som det bara är att tuta och köra direkt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Therudeboy skrev:
Bättre att köpa Volvo FL-serien eller en Ford Cargo som det bara är att tuta och köra direkt.

Det beror ju på miltal och hur slitna de är. Ska ner och kolla på dem om någon vecka, kommer förmodligen att köpa en själv. Iom att halva skåpen redan är inredda, så slipper man mycket jobb.

edit: Någon av dem kan faktiskt vara en volvo, blivit tipsad av en polare som inte hade koll på vilka märken det var.

Last edited:

Therudeboy

Guest
oFFkeFF skrev:
Det beror ju på miltal och hur slitna de är. Ska ner och kolla på dem om någon vecka, kommer förmodligen att köpa en själv. Iom att halva skåpen redan är inredda, så slipper man mycket jobb.

edit: Någon av dem kan faktiskt vara en volvo, blivit tipsad av en polare som inte hade koll på vilka märken det var.

Finns hur många inredda som helst i sverige, min farbror köper ett par stycken om året till sin cirkus, och dom är i fint skick för 15k

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Therudeboy skrev:
Finns hur många inredda som helst i sverige, min farbror köper ett par stycken om året till sin cirkus, och dom är i fint skick för 15k

satsa på låg lasthöjd, annars blir det svårt att lasta stålhästen själv, tro mig.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Cheva Van för 9000:-, hur låter det? Den behöver some lovin', dock.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...