Racing CDI till NSR

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Heeejsan jag undrar om någon vet om det finns Racing cdi till Honda NSR 125.. Och vart isåfall man kan köpa en sådan ..tack på förhand

/////Nicke :Bugar
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Du menar mer en ostrypt CDI-box va? Racing cdi är väll lite fel ord...

Hursomhelst, är det nån som vet var det finns, är nämligen med intresserad av det...

Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll? :)
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
NSR_Martin skrev:
Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll? :)

Ja dom har nästan garanterat en trim cdi som du kan beställa av dom...
Ring och kolla :tungan
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
NSR_Martin skrev:
Du menar mer en ostrypt CDI-box va? Racing cdi är väll lite fel ord...

Hursomhelst, är det nån som vet var det finns, är nämligen med intresserad av det...

Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll? :)

Finns ju CDI-boxar som ger mer effekt än en orginal ostrypt, "trim"-CDI-boxar :)
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
NSR_Martin skrev:
Du menar mer en ostrypt CDI-box va? Racing cdi är väll lite fel ord...

Hursomhelst, är det nån som vet var det finns, är nämligen med intresserad av det...

Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll? :)

Nää jag menar inte ostrypt jag menar trim/RAcing :tummenupp
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
Förmodligen så trimmas inte en vanlig hoj så mycket som det går från fabrik. Dom har även krav på sig om tillförlitlighet och längre service intervall, men också ljud- och avgaskrav. En "trimmad" variant av CDI boxen kan ändra på tändtider osv. Man riskerar också att rasa motorn pga spikningar etc. Detta beror på att den tänder för "sent" så att kolven hinner går för högt.
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
cool_adde skrev:
Förmodligen så trimmas inte en vanlig hoj så mycket som det går från fabrik. Dom har även krav på sig om tillförlitlighet och längre service intervall, men också ljud- och avgaskrav. En "trimmad" variant av CDI boxen kan ändra på tändtider osv. Man riskerar också att rasa motorn pga spikningar etc. Detta beror på att den tänder för "sent" så att kolven hinner går för högt.
oj satan det var inge vidare :gnissla jaja får se hur det blir med den saken :3freak
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
0nicke0 skrev:
oj satan det var inge vidare :gnissla jaja får se hur det blir med den saken :3freak
trim cdi kan du köpa om du tänkt modda vidare med annat avgassystem, portning etc. Skillnaden är marginell om du har den orginal i övrigt. Satsa på en ostrypt orginal CDI. Eftersom en strypt orginal förmodligen stryper runt ca 5-6000rpm för att inte låta så mycket vid ljudtest. Så fungerar tex Aprilia RS CDI strypning.
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Finns inget som säger att en vässad motor behöver högre/tidigare tändning.
Oftast är det tvärtom pga högre komp o bättre förbränningsrum. Dvs. dumt m cdi f annat utförande på motorn än vad man har.

F 2takt sänker man ibland tändningen på höga varv för att få hetare avgaser o därmed få expansionskammaren avstämd till högre varv. Men det kanske inte lirar ihop alls om man inte har dom porttider o expansionskammare som cdi'n är tänkt för.
/u
 

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
Nu äntligen en NSR tråd... (då slapp jag starta)
Har ju en Nsr -97. strypt å hela kittet. va jag förstår .. gick då genom regbesiktningen å den vägrar typ varva ur på 6an=130km/h på 5an topp!
funderar då på två alternativ.
billigast: dreva ner den så den orkar varva på 6an
dyrare:slipa bort strypningen i systemet å ta bort insugsplattan.
dyrast. köpa ett helsystem + insugsplattan

Frågorna är då: Behöver jag bestycka om i dom dyrare alternativen. och isåfall hur mycket? nån aning?

Och det billiga blir två kugg ner fram bra?

(låter ut som ett moppefucko) :lol
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
#2 skrev:
Nu äntligen en NSR tråd... (då slapp jag starta)
Har ju en Nsr -97. strypt å hela kittet. va jag förstår .. gick då genom regbesiktningen å den vägrar typ varva ur på 6an=130km/h på 5an topp!
funderar då på två alternativ.
billigast: dreva ner den så den orkar varva på 6an
dyrare:slipa bort strypningen i systemet å ta bort insugsplattan.
dyrast. köpa ett helsystem + insugsplattan

Frågorna är då: Behöver jag bestycka om i dom dyrare alternativen. och isåfall hur mycket? nån aning?

Och det billiga blir två kugg ner fram bra?

(låter ut som ett moppefucko) :lol



ta bort alla strypningar. du kanske inte behöver byta munstycke.. men det märker du direkt
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
#2 skrev:
Nu äntligen en NSR tråd... (då slapp jag starta)
Har ju en Nsr -97. strypt å hela kittet. va jag förstår .. gick då genom regbesiktningen å den vägrar typ varva ur på 6an=130km/h på 5an topp!
funderar då på två alternativ.
billigast: dreva ner den så den orkar varva på 6an
dyrare:slipa bort strypningen i systemet å ta bort insugsplattan.
dyrast. köpa ett helsystem + insugsplattan

Frågorna är då: Behöver jag bestycka om i dom dyrare alternativen. och isåfall hur mycket? nån aning?

Och det billiga blir två kugg ner fram bra?

(låter ut som ett moppefucko) :lol
Ta bort strypning resp dreva om är ju 2 helt olika saker. Vill du ha mer effekt så måste du ta bort ev. strypningar, det är väl självklart.
Om du sen vill dreva om den eller inte är ja bara en fråga om vilken drevning du trivs bäst med för det skick motorn är i. Troligen inte samma för strypt resp ostrypt.
/u
 

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
spectre skrev:
ta bort alla strypningar. du kanske inte behöver byta munstycke.. men det märker du direkt

Jo nog märker jag om der rasslar till i motorn!!
men den budgeten har jag inte till MCn
 

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
ulf_lundin skrev:
Ta bort strypning resp dreva om är ju 2 helt olika saker. Vill du ha mer effekt så måste du ta bort ev. strypningar, det är väl självklart.
Om du sen vill dreva om den eller inte är ja bara en fråga om vilken drevning du trivs bäst med för det skick motorn är i. Troligen inte samma för strypt resp ostrypt.
/u

Jo det vet jag att det är olika saker.
men huvudsaken me modden är ju att den ska kunna varva på 6an som den i princip vägrar göra nu.
 
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Top