NSR_Martin skrev:Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll?![]()
NSR_Martin skrev:Du menar mer en ostrypt CDI-box va? Racing cdi är väll lite fel ord...
Hursomhelst, är det nån som vet var det finns, är nämligen med intresserad av det...
Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll?![]()
NatoN skrev:Finns ju CDI-boxar som ger mer effekt än en orginal ostrypt, "trim"-CDI-boxar![]()
NSR_Martin skrev:Du menar mer en ostrypt CDI-box va? Racing cdi är väll lite fel ord...
Hursomhelst, är det nån som vet var det finns, är nämligen med intresserad av det...
Borde inte honda själva tilverka dom? ISF borde det bara va å gå till en återförsäljare o be dom beställa hem en väll?![]()
NatoN skrev:Finns ju CDI-boxar som ger mer effekt än en orginal ostrypt, "trim"-CDI-boxar![]()
oj satan det var inge vidarecool_adde skrev:Förmodligen så trimmas inte en vanlig hoj så mycket som det går från fabrik. Dom har även krav på sig om tillförlitlighet och längre service intervall, men också ljud- och avgaskrav. En "trimmad" variant av CDI boxen kan ändra på tändtider osv. Man riskerar också att rasa motorn pga spikningar etc. Detta beror på att den tänder för "sent" så att kolven hinner går för högt.
trim cdi kan du köpa om du tänkt modda vidare med annat avgassystem, portning etc. Skillnaden är marginell om du har den orginal i övrigt. Satsa på en ostrypt orginal CDI. Eftersom en strypt orginal förmodligen stryper runt ca 5-6000rpm för att inte låta så mycket vid ljudtest. Så fungerar tex Aprilia RS CDI strypning.0nicke0 skrev:oj satan det var inge vidarejaja får se hur det blir med den saken
![]()
#2 skrev:Nu äntligen en NSR tråd... (då slapp jag starta)
Har ju en Nsr -97. strypt å hela kittet. va jag förstår .. gick då genom regbesiktningen å den vägrar typ varva ur på 6an=130km/h på 5an topp!
funderar då på två alternativ.
billigast: dreva ner den så den orkar varva på 6an
dyrare:slipa bort strypningen i systemet å ta bort insugsplattan.
dyrast. köpa ett helsystem + insugsplattan
Frågorna är då: Behöver jag bestycka om i dom dyrare alternativen. och isåfall hur mycket? nån aning?
Och det billiga blir två kugg ner fram bra?
(låter ut som ett moppefucko)![]()
Ta bort strypning resp dreva om är ju 2 helt olika saker. Vill du ha mer effekt så måste du ta bort ev. strypningar, det är väl självklart.#2 skrev:Nu äntligen en NSR tråd... (då slapp jag starta)
Har ju en Nsr -97. strypt å hela kittet. va jag förstår .. gick då genom regbesiktningen å den vägrar typ varva ur på 6an=130km/h på 5an topp!
funderar då på två alternativ.
billigast: dreva ner den så den orkar varva på 6an
dyrare:slipa bort strypningen i systemet å ta bort insugsplattan.
dyrast. köpa ett helsystem + insugsplattan
Frågorna är då: Behöver jag bestycka om i dom dyrare alternativen. och isåfall hur mycket? nån aning?
Och det billiga blir två kugg ner fram bra?
(låter ut som ett moppefucko)![]()
spectre skrev:ta bort alla strypningar. du kanske inte behöver byta munstycke.. men det märker du direkt
ulf_lundin skrev:Ta bort strypning resp dreva om är ju 2 helt olika saker. Vill du ha mer effekt så måste du ta bort ev. strypningar, det är väl självklart.
Om du sen vill dreva om den eller inte är ja bara en fråga om vilken drevning du trivs bäst med för det skick motorn är i. Troligen inte samma för strypt resp ostrypt.
/u
#2 skrev:Jo nog märker jag om der rasslar till i motorn!!
men den budgeten har jag inte till MCn
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |