Radiolan??

Bertborge

"kan rekomendera en knippe våt persilja"
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
en går hjävligt fort......
jag bor üte ï skoge ï vallentüna /stholm och det är ïngën drëdb/adsl lëv.. som vïll dra üt en lïna till mig..så då återstår alternativet till 56k, sattelit eller radiolan. 56k använder jag nü och det är üteslutet från börgan, sattelit är så o måttligt dÿr statravgift på så jag vet inte om jag har råd/värt det..(tÿp 10,000 har jag hittat) och då med är det bara radiolan kvar att välga på och nu till min fråga?? är det någon annan som använder det? har någon provat? är det bra = snabbare en 56k? :va

Therudeboy

Guest
Bor du mer än 5km från närmaste telestation? bor du mindre än 5km kan du få förlängt adsl iofs lite slöare men mycket snabbare än 56k.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Radiolan? Låter intressant. Kanske man skulle skaffa ute i stugan. Men där ute i vildmarken får man ju knappt in P3 så det lär ju inte fungera. Mer info tack!

Therudeboy

Guest
Radiolan är dyrt eller var förr i alla fall. En kille jag känner hade radiolan inte så värst snabbt och kostade 6000:- i månaden då och det är väl 2-3år sen iofs.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Therudeboy skrev:
Radiolan är dyrt eller var förr i alla fall. En kille jag känner hade radiolan inte så värst snabbt och kostade 6000:- i månaden då och det är väl 2-3år sen iofs.
Oh fy fasen :näsblod

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Therudeboy skrev:
Bor du mer än 5km från närmaste telestation? bor du mindre än 5km kan du få förlängt adsl iofs lite slöare men mycket snabbare än 56k.
Tell me more. Hur? Telia eller? De har sagt att det är omöjligt att surfa snabbt i Nynässkogarna men det kanske finns hopp. Nåt namn på tjänsten?

Therudeboy

Guest
Gulsnabbtrajja skrev:
Tell me more. Hur? Telia eller? De har sagt att det är omöjligt att surfa snabbt i Nynässkogarna men det kanske finns hopp. Nåt namn på tjänsten?

Mjo telia eller det går säkert med alla operatörer. Men man får max bo 5km från telestationen så ska det gå. Känner en som bor ca 3km utanför ett samhälle och hon fick 0.3kb så det är ju lite slöare men bättre än 56k modem.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Har prövat "RadioLAN" det sög riktigt ordentligt, inte värt kostnaderna!
Sattelit har seg uppkoppling och är tydligen svindyrt.

Tror ca. 40-50st måste beställa det inom ett visst område (400meter), så var det i alla fall för oss.
Sen fick alla dela på 10mbit = Jävligt segt och det "glappade".

Therudeboy

Guest
Gulsnabbtrajja skrev:

Du kan be telia mäta avståndet från närmaste telestation till ditt hus så får du reda på om det går eller inte, mäter gör dom via kundtjänsten så det är bara att ringa 90200 och fråga.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Therudeboy skrev:

Han lär ju inte betalat 6000 i månaden. Möjligt att anslutningsavgiften låg på 6000 kr.

\Masonit

Therudeboy

Guest
Masonit skrev:
Han lär ju inte betalat 6000 i månaden. Möjligt att anslutningsavgiften låg på 6000 kr.

\Masonit

Jag har för mig att han betalde det men jag vet inte riktigt. Vad jag minns så var det svin dyrt att ha radiolan när det kom?

HanneZ

Guest
Therudeboy skrev:
Mjo telia eller det går säkert med alla operatörer. Men man får max bo 5km från telestationen så ska det gå. Känner en som bor ca 3km utanför ett samhälle och hon fick 0.3kb så det är ju lite slöare men bättre än 56k modem.
0.3kb=0.3kBIT och det är bra mkt mindre än 56kBIT :D

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Gulsnabbtrajja skrev:

Vart i skogen bor du då?

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Sitter på ett wlan från hyresvärden och det är kasst... sämre än adsl och är det riktigt traffikerat kan en enkel sida ta 1 minut att ladda. Men har man inga andra alternativ så, kör på... mitt e billigare än adsl iaf.. 225:- i månaden.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Hrm samma gamla visa!

Det går för det första inte säga att RadioLAN är dåligt, det går dock att säga att man har haft dåliga erfarenheter av det.

Radiotekninken har gjort stora framsteg dom senaste åren och är mycket bättre än den har varit. Många RadioLAN leverantörer har gammal teknik som gör att väder vind och andra hinder förhindrar signalen.

Jag ska få Atenit 2mbit imom 2mån och bor 9km från sändaren, enligt dom ska det funka. Vet en med liknande förhållanden som har 1mbit och är mycket nöjd. Saken är den att dom sänder på licenserat 3,5Ghz bandet och inte på 2,5ghz.

2,4 GHz får man sända med max 100 mW. Att jämföra med 20
W med 3,5 och den utrustning dom använder.
Ghz.

Sen beror det ju på hur dom använder sin bandbredd och om du får "riktig" bandbredd. Dvs 2mbit själv och inte delat med massa Direct Connect nerdar och andra som utnytjar till max dygnet runt. Skulle aldrig gå med på att avtal där andra i nätet kan sega ner för mig.

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...