Raka armar?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Hej.

1. Jo, sist jag postade en bild på när jag försöker köra på slangen så var det någon som klagade på att jag hade böjda armar, å jag har lagt märke till att jag gärna har böjda armar... Nå, vad gör det undrar jag då? Förklara tack!

2. När jag gör på slangen på 1'an å ska lägga i nästa växel (har precis lyckats våga göra detta) så har jag provat olika tekniker, antingen att koppla/växla (det funkar inget bra, jag e inte tillräckligt snabb eller nått, slår ner) och så har jag provat att bara släppa gasen lite lagom och mata nästa växel, det lyckas jag med ca. 50 % av försöken, annars får jag i friläge och det blir en otäck smäll ner i backen. :mad: SÅ, hur gör NI som är säkra på detta? Koppla eller bara släppa gasen? :confused:

Tack för svar!

Bifogar liten 'Böja-på-armarna-bild'

Bifogat

• bakslang1.jpg
    bakslang1.jpg
    66.2 KB · Visningar: 322

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Den här killen är duktig på att åka bakhjul, armarna är absolut inte spikraka men han sitter betydligt längre bak än vad du ser ut att göra (dessutom klagade jag inte, jag gav ett tips :tummenupp )

När jag kör 1:an till 2:an gasar jag snabbt upp och släpper av när det känns som att det blir lite väl högt, sen kopplar jag ur, lägger i 2:an och möter upp med lagom gas på nervägen. Jag har märkt att när jag ska i med 3:an när jag har balans på 2:an så släpper jag ner den lite först, sen gungar jag upp den snabbt med gasen och kastar i 3:an när den vänder... lagom gas och fortsätt.... Låter lätt men är inte så lätt alla gånger.

Bifogat

• 014.jpg
    014.jpg
    55.7 KB · Visningar: 339

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Bara ett problem jag upplever med att sitta längre bak. Själva wheelandet blir ju lättare och mer kontrollerat men jag får svårt att ha foten på bromsen. Ju längre bak man sitter desto mindre blir ju vristvinkeln. Tycker det är svårt med crosstövlar, går inte att böja dem så mycket.

Hur gör ni, har ni foten på fotpinnen och bromsen eller bara med typ tårna på bromsen och hälen fritt i luften?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Basse skrev:
Bara ett problem jag upplever med att sitta längre bak. Själva wheelandet blir ju lättare och mer kontrollerat men jag får svårt att ha foten på bromsen. Ju längre bak man sitter desto mindre blir ju vristvinkeln. Tycker det är svårt med crosstövlar, går inte att böja dem så mycket.

Hur gör ni, har ni foten på fotpinnen och bromsen eller bara med typ tårna på bromsen och hälen fritt i luften?

Jag har aldrig brytt mig om fotbromsen....använder bara motorbromsen.... en vacker dag får jag antagligen ångra det :skrämd

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
Näää... fotbromsen har faktiskt vart det sista ja tänkt på när det kännts som om det vart nära ett par ggr...

så... FUKK IIT :slicka

Bifogat

• rotation of sommarens-sista-lek 046b.jpg
    rotation of sommarens-sista-lek 046b.jpg
    23.6 KB · Visningar: 170

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Jag tycker att fotbromsen är bra om man är på lite högre växlar. Själv har jag justerat bakbromsen så den tar bara man nuddar den. Som det är orginal får man ju trycka en halvdec inan det händer nått.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA