Raket till jobbet, EU-moped hem

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Jobbar ständig kväll, och kör hellre hojen än Saaben till jobbet. Dock är det inte jättekul att ligga i 50 på skogsvägarna när man kör hem efter 23, i väntan på nästa grävling, hare, hjort, älg, eller annat som inte längre överraskar en på vägarna vid skymning. Det är givetvis värt det ändå, eftersom man slänger på sig stället i snitt varannan dag mellan mars och november. Empirin talar sitt tydliga språk. Ikväll rastades R1an av så det hette duga, på väg hem. Smart? Förmodligen inte. Men jävlar vad skönt det är att dra på ibland. En fri, dubbelfilig RV45, och viltstängslet gör sitt, så är euforin total.

Och tänka sig, inga katter jagade av grävlingar, som smet mellan (!) hjulen ikväll, på småvägarna mellan jobbet och vad jag kallar hem.

Får ni ut nåt av kvällsåkat?

Gnatt.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Gäller bara att hålla spåret och tillräckligt hög hastighet:

Uppskattar variation och likaså mörkeskörning, gäller bara att man är pigg och alert.. bra belysning på hojen har jag alltid och jobbar kväll var tredje vecka. När jag har säkrat upp elen på hojen med MOSFET så ska jag reka duktiga extraljus modell led.

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
...........................

Uppskattar variation och likaså mörkeskörning, gäller bara att man är pigg och alert.. bra belysning på hojen har jag alltid och jobbar kväll var tredje vecka. När jag har säkrat upp elen på hojen med MOSFET så ska jag reka duktiga extraljus modell led.

Tips: dess har jag på min CBR600. helgrymt ljusflöde.samt 3 lägen på dem.. halv, hel, blixt http://www.ebay.co.uk/itm/Super-Pow...696?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cedc6fc68

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Galet billiga, tackar för input!
Köpte nyss fyra st....
Tackar...

När jag körde hem sista inköpet så var det svart ute, kolsvart och svart ny asfalt sista milen. Tyvärr hjälpte inte helljus nåt vidare, ett pucko ( f ägaren kanske?) hade monterat gul lampa i lyset..
Visst, det är kul att synas, men lite vill man nog se själv också..:D

Edit: Efter att ha sett svarsmailet, lev tiden var inte så lysande (f'låt..)
25/ - 16/7...

Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Körde på en hare ikväll när jag åkte hem efter grillning. Men jag tror den klarade sig utan skråmor för den kom aldrig in i hjulen utan träffade bara min fot då den sprang in från väggrenen in i sidan på hojen.

Annars kör jag sällan på vägar där det finns vilt om kvällarna, blir oftast genom stan eller liknande när man ska hem.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
China Post. Gratis men kan ta en månad i leverans. Flaskpost typ.
De avgick iaf dagen efter min beställning, nu är det upp til China Post att leverera ( i dubbel bemärkelse...)
Har fyra st liknande till, men svagare, som ska mont som körljus på andra hojar..
(Två av dem sitter fn som fasadbelysning på kåken. Det var så mörkt när man kom hem så det blev en tillfällig lösning:D)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy