Ramlack som lossnat

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Jag har en ducati s4r vars lack på ramen har börjat lossna ordentligt pga läckage från tanken. Jag ska täta tanken denna vecka vilket bara det är ett helvete...
Det jag vill ha hjälp med är att lackera om den delen av ramen som lossnat, tack o lov att det är under tanken och osynligt, men är rädd för rost och annat och underar om det finns en lackerare här som kan tänka sig hjälpa mig? Behöver inte ens vara samma nyans av blått eftersom ingenting syns...

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Gör rent och pensla på lite hammarlack

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Så enkelt? Behöver inte sandpappra eller nåt heller? Hur rengör jag då? Uppskattar verkligen lösningen om det funkar :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nackdelen med hammarlack är att den innehåller silikon. Detta kan ställa till det med vidhäftning med andra färger än hammarlack senare.

Om det inte är synligt när tanken är monterad så skulle slipa rent skadorna från skadad lack, grundmåla och sedan måla över med täckfärg i samma kulör som din nuvarande.

Man kan pensla eller spraya, men ofta är det inte värt allt maskeringsjobb att spraya, om det ändå är på en plats där det inte syns så mycket. Dessutom kan det vara enklare att komma åt med pensel eftersom din ram inte är frilagd.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring