Tjet skrev:Hade tänkt att göra det själv, han som hade den innan hade målat den vit (utan att plocka ner den helt, bara de största delarna), och jag hade tänkt att göra samma. För det är ju ett jävla jobb att plocka ner den i molekyler.![]()
Eller är det på tok för jobbigt?![]()
Lingonpoeten skrev:Jag slipade ner så mycket som var nödvändigt på min ram och drog sedan på kallgalvaniserande zinkspray... kostade mig 49:00 krBlev hur snyggt och bra som helst... snackade med en annan kille i affären som var lite mer rutinerad och han sade att zinksprayen fungerade hur bra som helst, använde den själv till att fräscha till ram till bilen! Vill du inte slänga ut för mycket pengar... köp spray!
Tjet skrev:Okajs! Räcker det att slipa ner så ytan blir matt eller måste man slipa ner till metallen? (dum fråga kanske)
Lingonpoeten skrev:Slipa till du märker att färgen skulle kunna få bra fäste... är det rost någonstans ska du först slipa bort lös rost, sedan slänga på rostlösre och efter det spraya på zinken så fort som möjligt! lycka till!![]()
Tjet skrev:Okajs! Rost vet jag inte vad det är, men det låter som en najs metod!![]()
Så söt:
![]()
Nikel skrev:pulverlack kan man inte måla på gammal färg utan den måste blästras, helst med stålkulor sen kan man inte pulverlacka tanken för det kan ju smälla ganska bra, pulverlack blir stenhår men ändå mjukt så det inte spricker, spricker det så har du enanlitat en kass firma. jag måste ju retas åsså, på pappas jobb har dom en av dom största pulverlackerings hall, först en bläster som e stor som ett hus sen 5 olika bad- torkskåp- automatiskt färgbås- ugn, när detta e klart har delarna åkt ca 3 km och du har fått den bästa pulverlackningen du kan få,, självklart får jag det gratis![]()
Tjet skrev:Okajs! Rost vet jag inte vad det är, men det låter som en najs metod!![]()
Är kallgalvaniserande zinkspray någon ovanlig spray, eller går den att få tag på lite varstans?
Så söt:
![]()
Lingonpoeten skrev:haha... låter lite spaceat kanske... nä det är inga avancerade grejer... går att inhandla på närmaste biltema varuhus till exempel
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |