Rapport Från Knutstorp.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Tjena gubbar.......

Fy fan vad kul jag haft :)

Började första passet med en tid på 1,28 tror jag det var. Redan då känndes det som om nåt var fel med hojen :(
Körde i gul grupp och det var ju ganska kul tills jag o polaren blev anklagade för att ha kört om i kurvor. Tänkte på den gången jag gapade på nån på No1´s bandag på Gåsen förra håret, för att nån kört om där han inte fick. Snacka då om att det kändes pinsamt igår när man gjort samma dumhet :rodnar
Kom tänka på att jag egentligen inte kört om i en kurva, men däremot kört in i innespår på hårnålen tex. så att man skärt av vägen för nån nån gång. I vilket fall som helst så bättrade jag min tid från 1,28 till 1,16 tills 3:e passet. Hade fruktansvärda problem med hojen i hårnålen och kurvorna fram till start/målrakan. I hårnålen så höll jag på o lowsida flera ggr och fick rädda hojen o mig med mitt starka knä o mera gas, fast det kändes hetsigt. Hojen vill bara lägga sig ner när man svängde.
Kurvan som kommer efter nerförsbacken med gjorde att hela fjädringen inför dom kommande kurvorna, och mina 125kg på styret samtidigt gjorde att jag blev ganska trött i ramarn efter att kört där. Varje gång jag passerat dom sista kurvorna tänkte jag att nu åker jag in i depån, men i utgång på sista kurvan innan rakan så fortsatte hojen bara rakt fram :) En del av mig ville in i depån, men den andra delen av mig(den med hornen) ville köra meeeer. Sista passet blev det röd grupp, för vi passade inte in i den gula som sagt. Kände genast att det kändes bättre i denna grupp och jag undrade vad jag gjort i gul grupp hela dan :confused: Körde om en del oxo:) Fick ny tid här: 1,14 och fortfarande ville hojen inte flyta genom kurvorna, men jag var nöjd, jag visste att jag trots allt inte gett fullt hela tiden och att jag kan mycket mer :)

Idag då: Det började att man vakna lite sent då det blev lite bärs igår:)
Träfdfade kul folk i stugan igår o det snackades kurvtagning till kl 01,00. Danne instruktör testade hojen igår o knfirmerade att min hoj var skum som satan och han tyckte den verkade farlig:) Vi klurade om det kunde vara nåt med styrdämparen eller kanske var det styrlagrena som inte satt åt riktigt. Sen snackade jag lite med SLAS och han sa att lufttrycket i däcken kan vara orsaken och även mitt lite plattslitna däck.

Åkte till den lokala tappen imorse innan bankörningen för att tanka soppa. Kom då på vad SLAS sa om att däcktryck skall ligga runt 2,0-2,2, vad bra tänkte jag kollar det då då. Kollar bakdäcket, det visar 2,1....toppen precis som det skall vara:)
Testar sedan fram och, what the fu** :crash 1,2 i tryck. Pumpar upp det till 2,1 och iväg till banan. Kör ut i mitt enda pass för dagen, värmer 2 varv och spättar på sen, och kolla nu, hojen går som ett spjut genom kurvorna, flytet infinner sig snabbt och jag känner att det går fortare än igår, tyvärr ingen tidtagning, men det känns iaf bra. Måste tyvärr bryta 2 varv innan målflagg, för jag är så jävla torr i halsen(uttorkad av alkohol) :)

Sen kom regnet och jag kände inte för att köra med mina däck i regn......så jag burnade upp däcket istället :)

Nästa år ska det fan gasas fett på banorna.

Ha det gött folks.

//Ravetrancer

Bästa kommentar igår på knudan: Herre säger till Ravis: Du kör jäkligt bra, fast det kan man inte tro när man ser på dig :) :squid

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Trevlig läsning. :tummenupp

Licens och Rookie 1000 nästa år? Eller kanske du skulle starta en ny klass; Pimp 1000. :D

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Fräckt om du kör med den hojen, för det är väl så det är tänkt?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
hade varit vansinne att köra med den hojen.... på tok för exklusive.... Det är bara en tidsfråga tills man vurpar när man tävlar....

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kommer förmodligen att köra med den hojen.......kan man inte var snabbast på banan så får man vara snyggast i depån(detta gäller hojen alltså) :)

ev. så kanske det blir en blejd -97......

bilder kommer

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
3.....strider

Bifogat

• race3.jpg
    race3.jpg
    95.5 KB · Visningar: 170

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
4.....jack

Bifogat

• race4 copy.jpg
    race4 copy.jpg
    114.1 KB · Visningar: 167

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
här kommer SLAS

Bifogat

• slas copy.jpg
    slas copy.jpg
    118.6 KB · Visningar: 125

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ravetrancer skrev:
...Fy fan vad kul jag haft :) ...

He he, kommer du ihåg vad jag sade om rövklådan? Du är redan fast. Det ska bli kul att ses på banorna nästa år!

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...