Ras

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
tror avgasportarna har rasat på rgn :mad:
började skramla lite och sen verkade det som att dom inte öppnar när man kommer på högvarven, nä nu blir det till att sälja hon för jag har fan inte ett korvöre att lägga ut, nån som har en aning vad jag ska ta för pris?
den är förövrigt i toppskick.....1450mil, lite grejor bytta som bakhjulslager, framdäck, kedja, bromsklossar fram, kopplingsvajer, kolv (1250mil)

kan man ta ut 15k? borde inte vara några problem att få ut 22-23k när den är som vanligt, den är ju somsagt i så gott skick som det går efter nästan 1500mil

Blir en offroadare nu och sen får vi se om man köper en sporthoj igen till våren om man har tillräckigt med cash :)
j-vligt surt iaf. :mad:

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
nja, tror inte jag vill det :p
har kollat lite på dtr125, kommer att kännas jävla slött men en effekt pipa kanske kan skrämma upp den lite :)

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
vet fan inte.......slutar bara fungera, läste om det förut men har glömt bort hur det va'

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Ett litet tips!

ta upp å kolla det låter nästan alltid värre än det är..

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
laga dom! det lär ju knappast kosta 7k att laga porten så du kommer nog att förlora lite pengar.. Är du urfattig så är det bara åka en sväng till morfar eller farfar.. Funkar alltid :fakta :p

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
ja kan ju säga såhär- farfar är död och morfar är alkis/död?

kolla det idag, portarna verkar inte ha gått i kolven så det var ju bra, men dom rör inte på sig när man startar och avgasport motorn rör sig, hmmm.....konstigt, dom stod stängt så den toppar max 130 knutar, går helt enkelt som en strypt hoj :mad:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Mina portar har osså nyss rasat, den gick i typ 70 efter de.. lämnar in hojen o fixar den för 10 000 :skrämd (balansering av vevaxel osv oxå!) får tillbaka den, inte fan går den bättre för de... portarna öppnar sej helt skumt, dom öppnar sej men inte helt.. ska lämna in den imorron... fan va arg man blir... 10.000 o inte fan går den bättre ens :mad:

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
SkorvKalle skrev:
Mina portar har osså nyss rasat, den gick i typ 70 efter de.. lämnar in hojen o fixar den för 10 000 :skrämd (balansering av vevaxel osv oxå!) får tillbaka den, inte fan går den bättre för de... portarna öppnar sej helt skumt, dom öppnar sej men inte helt.. ska lämna in den imorron... fan va arg man blir... 10.000 o inte fan går den bättre ens :mad:

Bättre och göra allt själv... :fakta ....Jag har rivigt och plockat ihop min motor 5 gånger nu tror jag....Och jag börgar bli smått less på skiten....Men men 2-takt e 2-takt

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
ska kolla det, var lite skumt för portarna satt där dom skulle och så, men dom rörde sig inte, nåt drivfel till dom???
ska kolla upp dedär nu, river bort cylindern och kollar så det inte har hänt nåt där också, får se vad som händer..........nån som har en DT125R/KDX/CRM att sälja???
vill inte ha kmx lr. tsr

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...