Rattfyllon dömda i Linköping.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Illa att de kör onyktra, men vad skall folk göra? Gå hem till en okänd person och slå honom/henne?
Det finns inte ju....

Hårdare straff är vad som gäller.

750RR

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Om alla hängs ut med namn och adress på internet så är risken stor att dom åker på stryk av någon okänd person och det vore inte bra. MEN när vet att man riskerar det så kanske man drar sig lite för att köra onykter.
Jag tycker det är ok att hänga ut dom på internet. Helst skulle dom sitta fastlåsta i en gammal trästam utanför krogen också så man kan spotta på dom och avskräckas när man vinglar hemåt.

Så gjorde man på 1800-talet och då var det fan ingen som körde bil onykter..... :crash

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HW skrev:
Om alla hängs ut med namn och adress på internet så är risken stor att dom åker på stryk av någon okänd person och det vore inte bra. MEN när vet att man riskerar det så kanske man drar sig lite för att köra onykter.
Jag tycker det är ok att hänga ut dom på internet. Helst skulle dom sitta fastlåsta i en gammal trästam utanför krogen också så man kan spotta på dom och avskräckas när man vinglar hemåt.

Så gjorde man på 1800-talet och då var det fan ingen som körde bil onykter..... :crash

Förlåt, men du e ju fan dum ;)
Vem har tid att söka upp en annan och sen slå honom för nånting han redan fått ett straff för, om än för milt?

Jag har oxå kört onyktert, kom hem till mig och slå mig.
Jag straffas tillräckligt varje dag av att vakna upp i total misär och bara elende, så kör jag 30meter onyktert mår jag inte sämre av.
Du är välkommen :hej

750RR

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det är där problemet ligger, dom som redan är dömda i dagsläget. Dom kunde ju inte veta att dom skulle hamna på internet. NU däremot vet folk att risken för :smasha finns.

Jag kan inte spöa någon, jag är inte okänd....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HW skrev:
Det är där problemet ligger, dom som redan är dömda i dagsläget. Dom kunde ju inte veta att dom skulle hamna på internet. NU däremot vet folk att risken för :smasha finns.

Jag kan inte spöa någon, jag är inte okänd....

För mig är du helt okänd, men trots det kan du inte spöa mig hehe :öl

750RR

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
maverick_750rr skrev:
För mig är du helt okänd, men trots det kan du inte spöa mig hehe :öl
750RR

Tyvärr inte, din gamla motor finns i mitt garage, så helt okänd kan jag inte vara.... :mattias
Skulle jag :fatta! någon så har jag redan en före i kön, nämligen fyllot som rammade mig i vintras.

/HW

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HW skrev:
Tyvärr inte, din gamla motor finns i mitt garage, så helt okänd kan jag inte vara.... :mattias
Skulle jag :fatta! någon så har jag redan en före i kön, nämligen fyllot som rammade mig i vintras.

/HW

Oxygen??? :confused:

750RR :öl

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
HW skrev:

Jag vill inte förstöra din teori, men fanns det så många bilar på 1800-talet? :confused:

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Gustav1 skrev:
Jag vill inte förstöra din teori, men fanns det så många bilar på 1800-talet? :confused:

Antingen är karln helt proppfull av ironi eller så har han inte ens orkat slå upp betydelsen av ordet....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gustav1 skrev:
Men det FANNS väl inga bilar då? :mad:
Joho, fanns det väl. Det var bara att välja mellan bensin-, el- och ångdrift. Fast de var inte så vanliga.

/M.Agistern

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...