Hur fort går den nu då och hur är effektkurvan?
Har en CRM själv som inte beter sig som de jag läser om i mina gamla tester i MC blaskorna.
Min yl-varvar ur till 11000 varv och där är varvräknaren nästan jämt innan man tycker det hänt nåt, enligt samtidiga tester så ska den börja dra fint i mellanregistret för att ge sitt bästa vid ungefär 9500 varv.
Min har tydliga problem just runt 6000 varv när RC avgasporten börjar fungera, det är som om den inte vet riktigt vad den ska göra och porten vandrar fram och tillbaka så pass att det inte går att hålla jämn fart där.
Allt är annars original på den, fast jag kan iofs inte fastslå att det är en CRM cylinder som sitter på, man vet ju inte om nån gång under alla år satt på en NSR cylinder utan att vidare gjort nåt åt nåt annat och att det är därför den beter sig ytterst konstigt.
Nu var väl CRM iofs tänkt som både stadshoj och grushoj och inet för nåt gasande i skogen då den är så stor, men alltså det kan ju inet var normalt att man bygger den med en motor som har så pass mycket av effekten efter 9000 varv och lätt varvar ur även om det sen är stopp, förmodligen på att avgaskröken sätter stopp för det.
Var har den fian motorgång de snackar om i testerna tagit vägen tro?