rd rör på tzr?

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
jag har sett att motorn på tzr o "nya" rd modeller har nästan samma motar, kanske samma?? :skrämd
men nu till frågan... ett effektavgassystem till en rd e juh MYCKET billigare änn ett till en TZR, nu undrar ja om fästena är densamma (vid cylindern) på rd och tzr?? isf, kan man köpa en trimpipa till en rd o sätta på en tzr? :crash

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
skulle inte tro det då det inte är samma motor och passar nog inte med ram och sving

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
AdrenalineRush skrev:
jag har sett att motorn på tzr o "nya" rd modeller har nästan samma motar, kanske samma?? :skrämd
men nu till frågan... ett effektavgassystem till en rd e juh MYCKET billigare änn ett till en TZR, nu undrar ja om fästena är densamma (vid cylindern) på rd och tzr?? isf, kan man köpa en trimpipa till en rd o sätta på en tzr? :crash
Borde vara i stort sett samma. Du vill inte köpa en RD motor med 180cc + trimsystem då? :)

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Re: Re: rd rör på tzr?

Nisse Järnet skrev:
Borde vara i stort sett samma. Du vill inte köpa en RD motor med 180cc + trimsystem då? :)

hehe, nä... hade varit smidigare me trimmning av min egna motor :fakta :tummenupp :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning