Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fanns ju en SV650 som byggdes om för bana. Men det är ju inte hellre en sporthoj om man skall vara krassDu hitta ingen sporthoj som skulle återuppbyggas ?
Finns ju forum för gs/gsa snubbar.
Om man fixar bromsar och fjädring så är vilken hoj som helst sjukt kompetent... på bana är det ju inte motorn som räknas.Problemet (eller det roliga) är att en bra förare på en SV650 rastar de flesta vanliga dödliga på sina supersnabba hojar.
Det jag menar är att den är sjukt kompentent om man fixar till bromsar och fjädring
Om man fixar bromsar och fjädring så är vilken hoj som helst sjukt kompetent... på bana är det ju inte motorn som räknas.
En bra förare på en 1200GS rastar rätt många spåttåjare även på bana; den har ju sjukt kompetenta bromsar och fjädring, stark motor och formidabelt chassi. Det gäller väl bara att justera fjädringen för bana, slänga på rätt sorts däck och sedan våga lita på greppet... (släpper bak först, råkar jag veta).
När det släpper fram så märker man det... men det gör det knappast på asfalt. BTW så var generationen innan 1200 (dvs 1100/1150) försedd med en Telelever som inte gav någon feedback alls till styret. I fotpinnarna kände man (i bästa fall) vad framhjulet hade för sig. Bättre för varje generation men som en vanlig gaffel är det ju inte, vilket är själva meningen också.Det, och nollställa hjärnan kring "hur det skall vara".
Fö: när det släpper bak så är det inte omöjligt att det redan släppt fram - men Telelevern har inte skickat något felmeddelande på displayen ännu....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|